وضعیت آب و هوای امروز 22 شهریور 1401

وضعیت آب و هوای امروز 22 شهریور 1401

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ توده سردی امروز در سواحل دریای خزر خبر داد و همزمان احتمال آبگرفتگی معابر در جنوب شرق و گرد و خاک در غرب کشور را پیش بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین پیش بینی وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای بعد گفت: برای امروز در استان هایی مانند کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان عمدتاً در بعدازظهر و اوایل شب. افزایش ابر همرفتی، بارش های پاره پاره، در مقاطعی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می کنیم که این وضعیت در حد هشدار زرد است و احتمال آبگرفتگی معابر در سطح محلی و افزایش سطح آب رودخانه ها برای این موارد وجود دارد. مناطق.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه با جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر و نفوذ هوای خنک در این نواحی ابتدا در استان هایی مانند اردبیل و گیلان و به تدریج در مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی صورت می گیرد. و کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و در این مدت دریای خزر طوفانی و طوفانی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در غرب کشورمان به دلیل تولید گرد و غبار بر فراز کشور عراق و انتقال آن به مناطقی از کشورمان، استان های غربی و همچنین بخش هایی از بخش مرکزی کشور با کاهش کیفیت هوا و دید افقی و وزش باد و گرد و خاک برای این مناطق پیش بینی می شود.

گودرزی ادامه داد: روز شنبه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

وی هوای امروز تهران را صاف و همراه با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به 32 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید