آب گرفتگی؛ معابر درمان نشده درد در خیابان های کرمان / حواله برای حل مشکل سیل برای خرید پمپ آب

ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782281

به گفته مسئولان شهری، در سال های اخیر با احداث 5 دریاچه با پمپاژ در 5 نقطه از شهر، مشکلات ناشی از سیل برطرف شده است اما همچنان در آخرین بارندگی ها شاهد این مشکل هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سرانجام پس از گذشت یک ماه از فصل پاییز کرمان از بارش رحمت الهی بی نصیب نماند، این بارندگی ها از روز شنبه آغاز شد که متاسفانه باعث جاری شدن سیل در معابر و خیابان های شهر شد.

این معضل مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه شهر کرمان سال هاست که با مشکلی مشابه مواجه است و هنوز راه حلی برای آن اندیشیده نشده است.

تاکید شهردار کرمان برای حل مشکل سیل شهر برای خرید پمپ

محمدرضا نهایی شهردار منطقه 1 کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: سطح منطقه یک که سیلاب بحرانی بود، 5 دریاچه جمع آوری آب سطحی ایجاد کرد که دو دریاچه در بزرگراه و سه دریاچه در دادبین، حکیم و چهارراه باهنر (ناصریه). ) پنج پمپ برای خرید در این راستا ساخته شده است.

شهردار منطقه کرمان افزود: خط لوله در بزرگراه احداث شد و به محض خرید پمپ ها، آب را از طریق لوله ها به جنگل عمودی هدایت می کنیم تا مشکل سیلاب حل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بارندگی اولیه هنوز تلمبه ها خریداری نشده است و نیروها با پمپ های سیار در حال جمع آوری آب در سطح شهر هستند.

نهایی گفت: امیدواریم هر چه زودتر پمپ ها خریداری شود که جزو وام های شهرداری مرکزی است و مربوط به اولین منطقه ای نیست که تحت تعقیب خدمات شهری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید شعرباف شهردار مرکز از مناطق یک و چهار که بامداد امروز سیل بیشتر بود دستور اکید صادر شد تا در اسرع وقت این پمپ ها خریداری و در اختیار شهرداری ها قرار گیرد. مناطقی که شاهد این سیل در باران های دیگر باشند. نشاشیم.

مجموعه آب شهری با 20 مخزن در 5 زون

رامین امیر مداخ معاون شهرداری کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این آمادگی از قبل برای نیروهای شهرداری برای چنین بحران هایی مهیا شده که از ابتدای بارندگی با پمپ و پمپ آب را در سطح شهر جمع آوری کنند. عملیات

وی گفت: 20 تانکر آماده در پنج منطقه برای جمع آوری آب باران داریم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان افزود: تمامی مناطق از قبل با تلمبه سرویس دهی شده بود و پمپ ها از اولین ساعات بارندگی شروع به کار کردند.

امیر مداح خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکلی که در شهر کرمان وجود دارد این است که برخی از مناطق شهر جامی شکل و گود است و محل جمع شدن آب به دلیل شیب دار بودن برخی از معابر و روی آن است. سطح بالا «آب از این نقاط به گودال سرازیر شده و در برخی نقاط باعث جاری شدن سیل می شود.

وی گفت: همه نیروها از ابتدای بارندگی به صورت شبانه روزی کار کرده و از همه امکانات برای رفع مشکل استفاده می کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار کرمان گفت: البته این موضوع مربوط به امسال نیست و سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم و در فصل بارندگی برخی مناطق دچار آبگرفتگی شد از جمله اینکه مشکل میدان رسالت است. به طور کامل حل شده است و چهارراه و اداره باهنر (ناصریه) تا حدودی حل شده است، اما همچنان فرض را بر این داریم که در برخی مناطق شهر همچنان مشکلاتی داریم که منجر به فعالیت شبانه روزی نیروهای شهرداری می شود.

امیر مداخ با اشاره به اینکه بارش ها امشب ادامه دارد، گفت: نیروهای شهرداری به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا مسئولان به فکر چاره ای ماندگار نیستند، اذعان داشت: این موضوع صحت ندارد و مسئولان همواره برای حل این مشکل با سیل برنامه ریزی کرده اند و کارهایی انجام شده است که قبلا به آن اشاره کردم. “

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: مشکلات بسیاری از نقاط شهر در سال های اخیر حل شده و زمان می برد تا بخواهیم مشکل شهر به طور کامل حل شود.

امیر مداخ درباره موضوع کندی و کارهایی که در شهر توسط فاضلاب شهری انجام شده و آسفالت هنوز انجام نشده و منجر به ایجاد چاله های آب شده است، گفت: این موضوع مربوط به معاونت شهری است. ساخت و ساز اما با این وجود قراردادی که شبکه فاضلاب شهری با شهرداری دارد باید سریعاً به این موضوع وارد شود و البته همکاران شهرداری نیز بر این موضوع نظارت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید