آب یاسوج را نجات دهید!/ بی تفاوتی آبفا و بی کفایتی شهرداری در گرما بر روی آب+ فیلم


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884711

هدر رفت آب در فضای سبز شهر یاسوج و بحران کم آبی، شهروندان این شهر را به حدی رسانده است که بی تفاوتی آبفای و بی توجهی شهرداری به معضلی برای مردم تبدیل شده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ با گرم شدن هوا و سپری شدن دومین ماه بهار، عباراتی همچون تنش آبی، جنگ آب و بحران کم آبی بیش از پیش از سوی مسئولان بیان می شود. تنها افرادی که این مبارزه گرما و آب باید در برابر ناپایداری آب به دلیل تنشی که وجود دارد مقاومت کنند.

شهروندان یاسوجی و آمار ثابت می کند که یاسوجی یکی از شهرهای پرآب کشور است، اما در سال های اخیر کمبود بارندگی و فرسودگی شبکه، آنها را با وضعیت نابسامانی مانند شهرهای کم آب دست و پنجه نرم کرده است.

تخریب شبکه آب آشامیدنی و هدررفت آب در فضای سبز شهر یاسوج 2 موردی است که روزانه از سوی اهالی رسانه گزارش می شود و اگر اخبار استان را دنبال کنید، شاهد چندین خبر و گزارش خواهید بود. در مورد این زباله ها هر هفته منتشر می شود.

در روزهایی که دنیا در جنگ آب است، بی توجهی شهرداری یاسوج به هدر رفت آب جای سوال دارد و باید پرسید جایگاه این مرکز استان در اصلاح شبکه آبرسانی به مناطق سبز و آن چیست. نوسازی و در شرایطی که آب باید دور ریخته شود باید به حداقل برسد که چرا زباله ها به آبشار تبدیل شده و خیابان ها را سیل می کند.

اگرچه آن طور که مدیران شهری مدعی و بیان می کنند، آب شرب برای فضای سبز شهر یاسوج مصرف نمی شود، اما این مشکل ما را نسبت به هدر رفت آب بی تفاوت نمی کند.

بعد از گشت و گذار نیم ساعته در شهر یاسوج حوالی ساعت 11 به خیابان های این شهر رفتیم تا آبیاری بی رویه، انتخاب زمان نامناسب آبیاری، عملکرد نامناسب سیستم، ایرادات طراحی سیستم، شکسته شدن جداول تخت فضای سبز. ، آسیب فیزیکی، همه اینها در غیاب مدیریت مصرف آب نقش اساسی دارد.

آبیاری بی رویه عرصه های سبز شهر یاسوج علاوه بر تلفات جدی آب، به شهروندان نیز آسیب وارد کرد و باید گفت: با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان نیاز بیشتری دارد. برنامه ریزی دقیق و در این رابطه تعمیر شبکه های آب آبیاری، توسعه آبیاری تحت فشار و نظارت ویژه موضوعی است که باید به آن توجه شود.

یکی از شهروندان یاسوجی در گفت و گوی منتشر شده در این فیلم اذعان می کند: عوامل شهرداری با رهاسازی آب در بلوار پاسداران علاوه بر ایجاد مشکل برای شهروندان، خسارت هایی را به خودروی شهروندان وارد می کنند.

فیلم هدر بر روی آب در شهر یاسوج را می توانید در اینجا مشاهده کنید و از شهروندان تقاضا داریم برای تامین آب این شهر کمک کنند.

خبرنگار: باگرزده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید