آجورلو به من گفت بمان و تیم را قهرمان کن / با استقلال قهرمان می شویم موهایم را کوتاه می کنم!


ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904074

ایرانی ها نباید انتظار صعود به مرحله حذفی جام جهانی را داشته باشند.

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر با استقلال قهرمان شوم موهایم را در رختکن کوتاه می کنم. ولی نه با ماشین صفر چون خیلی زشتم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال درباره برکناری مصطفی آجورلو مدیرعامل آبی پوشان گفت: آجورلو از ابتدا خیلی واضح بود و می دانست مدیریت و روش من چیست. من و او به راهی رفتیم که هر دو می خواستیم. کار با آنها بسیار ارزشمند بود و من از اینجا برای آنها یک بوسه می فرستم و متاسفم. من دیروز با او صحبت کردم و واقعاً می خواستم با او بروم. دیروز میخواستم برم! وقتی یک مدیرعامل با شما می آید و می رود. باید به مدیران جدید حق انتخاب بدهید. من هستم و خواهم بود. آجورلو گفت نمی توانی بروی، باید بمانی و لطفا به ما کمک کن تا این قهرمانی را ببریم. او مرد بزرگی است و فقط مردان بزرگ می توانند این کار را انجام دهند. به خاطر او نمی توانستم تیمم را تنها بگذارم.


آدورلو گفت بمان و استقلال را قهرمان کن

وی در ادامه گفت: بازیکنان و هواداران ما خیلی خوب هستند. شرم آور است، اما بالاخره مرا متقاعد کردند که بمانم. امروز با مدیران جدید بودم. مدیرعاملی که 7 قهرمانی کسب کرده و باشگاه را به خوبی می شناسد، باتجربه است و صحبت بسیار خوبی با هم داشتیم. اول می خواستم نیت آنها را بفهمم. گفتند تو مربی من هستی و می خواهم بمانی. من هم گفتم می خواهم بمانم اما یک سری قوانین در مدیریتم دارم. مثلا نه می خواهم کادر فنی ام را عوض کنم، نه کسی را ترک کنم و نه کسی اضافه شود. الان فقط آرامش میخواهم

ساپینتو درباره شرایط فعلی تیم گفت: گاهی به بازیکنانم می گویم آرام باشند و الان باشگاه نیاز به آرامش دارد. باشگاه های بزرگی مثل پرسپولیس، سپاهان و… همه مشکلات دارند؛ نحوه مواجهه و حل مشکلات شما؛ این مهم است، ما اکنون در وضعیت بسیار خوبی هستیم و مدیرعامل جدید با شرایط من موافقت کرده است. من خیلی جدی هستم. گفتم می‌توانیم یک مسابقه را برای مردم برگزار کنیم تا تماشاگران بیایند و تماشا کنند. گفتم مدیرعامل همیشه می تواند در تمرین حاضر شود، اما شرایط در مورد آقای آجورلو یکسان است. حالا می خواهم تیمم آرام باشد و با همین ترکیب ادامه دهد. او پذیرفت و من از همکاری با آنها بسیار خوشحالم و امیدوارم بتوانیم با هم کارهای بزرگی انجام دهیم.


من هیچ وقت به کسی بی احترامی نکردم

وی در خصوص عصبانیت بیش از حد خود گفت: من همیشه همینطور بوده ام و این یکی از ویژگی های شخصیتی من است که نمی توانم آن را پنهان کنم. گاهی آرامم و گاهی احساساتی تر. من این استدلال را قبول دارم و نمی توانم بزرگ شوم. ما از این بازی ها زیاد داریم و در زندگی شما گاهی اوقات مردم این را نمی فهمند. قرار نیست تفریح ​​کنم، حتی اگر 90 درصد مردم مرا دوست نداشته باشند، برنده می شوم. وقتی لیاقتش را ندارم نمی‌خواهم بگیرم. من هرگز به کسی، داور و مربی توهین نکرده ام. اما به آنها گفته شد که به من بی احترامی کنند. من در نشان دادن واکنش ها قوی هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: تا به حال چنین چیزی ندیده بودم، به کمیته انضباطی رفتم و خیلی صمیمی بودند و صحبت های خوب و حرفه ای داشتم. من 2-3 دقیقه به آنجا رفتم و برای آنها توضیح دادم که چه اتفاقی افتاده است، چیزی در عکس مشخص نبود و آنها تصور می کردند که من تحریک شده ام. گفتند سعی کنید آرام باشید و می دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتد اما وقتی جریمه را دیدم گفتم این چیست؟ صحنه را نشان دادند و گفتند شما تحریک شده اید، اما برعکس عمل کردند. نمی دانم بعد از آن چه اتفاقی افتاد، اما امیدوارم دیگر جریمه نشم. دوست دارم به نیمکت تیمم برگردم.

آیا مهاجم استقلال از پازل تاکتیکی ساپینتو خارج شده است؟


داوران تاکنون درست نبوده اند

وی درباره شرایط داوری اذعان داشت: با همه داوران رابطه خوبی دارم اما نه با من و نه با تیمم منصفانه رفتار نکرده اند. ما در صدر جدول هستیم اما باید اختلاف امتیاز بیشتری داشته باشیم. اگر پنالتی های قبلی را برای ما گرفته بودند و با این پنالتی ها باید 4 امتیاز بیشتر می گرفتیم. داور در بازی آخر ما یک پنالتی تمیز اعلام نکرد و این شگفت انگیز است. ما خوب کار می کنیم اما به خاطر دل بازیکنانمان از خدا هدیه گرفتیم، می توانستیم گل بزنیم اما نمی فهمم چرا اخراج شدم و کارت قرمز گرفتم. ما شایسته حضور در بالای جدول بودیم و سخت تلاش کردیم. ما سخت کار خواهیم کرد و بسیار جدی کار خواهیم کرد و امیدوارم داوران با ما خوب تر و منصف تر باشند. به عنوان مثال در مقابل نفت مسجد سلیمان، جایی که ما به تساوی رسیدیم، داور خوب کار کرد و من در کنفرانس به او تبریک گفتم.

ساپینتو به موهای خود نیز اشاره کرد و گفت: یک بار با هم تیمی هایم شرط بستم که اگر برنده شدیم و گل زدم موهایم را کوتاه می کنم. من همیشه عاشق داشتن موهای بلند بودم. همیشه در این مورد با من شوخی می کردند. اما آنجا شرط می‌بندم، ما برنده شدیم و موهایم را کوتاه کردم. اگر با استقلال قهرمان شوم موهایم را در رختکن کوتاه می کنم. اما نه با ماشین صفر چون خیلی زشت به نظر می رسیدم.


این حالت رفتاری برای فوتبال ایران خوب نیست

وی با گلایه از نیمکت حریفان تاکید کرد: تنها چیزی که تا الان باعث ناراحتی من شده رفتار کمک مربیان است. من نمی دانم چرا کمیته داوری مجازات مناسبی را در نظر نمی گیرد. من این را دو بار تجربه کرده ام. این کمک مربی باید به من احترام می گذاشت چون در یک سطح نیستیم. چون من سرمربی هستم و او دستیار. ما می توانیم در زمین مسابقه بجنگیم، اما باید به یکدیگر احترام بگذاریم. دستیار در تیم نساجی به من احترام نمی گذاشت. من واقعا اهمیتی نمی دهم. ما نمی دانیم او کیست و می خواست من را بشناسند اما باید جای او می بود و به سرمربی اش کمک می کرد. من هرگز به بازیکنان، مربیان، دستیاران یا نیمکت‌ها توهین نمی‌کنم، اما اگر این کار را با من انجام دهند، داستان متفاوت است. مردم فقط واکنش بعدی من را می بینند. چون من یک مربی حرفه ای هستم. این برای فوتبال ایران هم خوب نیست.

این سرمربی پرتغال در ادامه این بحث گفت: این افراد باید ساکت تر باشند و به مربیان احترام بگذارند. دوبار به خاطر آن اخراج شدم. من کاری نکردم؛ آنها به سمت من آمدند و من را تحریک کردند. دست روی آن گذاشتند. آخرین باری که اخراج شدم گفتند کمک های دروازه بان رفتند و به داور گفتند که ما ناراحت شدیم و پرتغالی و انگلیسی بلد نیستیم. این یک شوخی است. چطور می شود سرمربی یک تیم را به خاطر صحبت های دستیار تیمی دیگر برکنار کرد؟ من بازی را ترک کردم. داوران تا آخرین لحظه خوب کار کردند. وقتی در دقیقه 90 پنالتی گرفتم چطور می توانم عصبانی باشم؟ در این بازی 80 درصد نیمکت نشین بودم و خیلی آرام بودم. این چیزی است که من از آن بسیار ناراحت هستم. این چیزها باید بین سرمربیان باشد اما با احترام. این اتفاقات می افتد و ما در پایان بازی از یکدیگر عذرخواهی می کنیم.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد/ اولین واکنش ساپینتو پس از قبول هدایت استقلال خبرگزاری بین المللی شفقنا

او 6 تیم برتر لیگ برتر فوتبال ایران را از نگاه خودش عنوان کرد: پرسپولیس، سپاهان، گل گهر، تراکتور، فولاد و البته ما.

ساپینتو در پایان دوران حضورش در فوتبال درجه یک، در مورد جام جهانی 2022 گفت: شما مقابل انگلیس، ولز و آمریکا بازی خواهید کرد. به نظرم مردم باید تیمشان را باور کنند و از تیم ملی حمایت کنند اما نباید انتظار صعود داشته باشند. در مورد سایر تیم ها چیز زیادی نمی دانم. فکر می کنم ایران تیم ملی خوبی دارد و این تیم ها خیلی قوی هستند. بهتر است فشار زیادی به بازیکنان و سرمربی وارد نشود. اگر مردم توقعات خود را کاهش دهند، ممکن است با غافلگیری مواجه شوند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید