آجیل های شب یلدا کوچکتر از قبل شده اند!

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791565

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: امروز به نوعی نمی توان جلوی افزایش قیمت را گرفت، برخی از آجیل های وارداتی متاثر از افزایش نرخ ارز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حمسیان در گفت و گو با صاحب نیوز، با اشاره به افزایش قیمت آجیل شب یلدا اظهار کرد: قیمت آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش داشته است، البته برخی اقلام بیش از این افزایش داشته است. تعداد و کاهش نخواهد یافت. امروز به نوعی هیچکس نمی تواند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد، برخی اقلام وارداتی خشکبار تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفته اند.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان افزود: امسال شرایط آب و هوایی خاص برای هر فصل از جمله سرمازدگی و گرما منجر به از بین رفتن برخی از آجیل ها از جمله پسته شده است. همچنین سطح زیر کشت آجیل از جمله پسته نسبت به سال گذشته کاهش داشته است این محصول افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 9 روز تا ساعت 14 شب یلدا باقی مانده است، آجیل فروشان هیچ واکنشی از سوی مردم برای خرید ندیده اند، اما احتمال می رود چند روز مانده به شب یلدا خرید مردم افزایش یابد که در پاسخ به این سوال قیمت ها دوباره افزایش خواهند یافت.

حمسیان خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم کاهش یافته است، مردم کمتر به خرید اقلام مختلف آجیل شب یلدا می پردازند، چرا که قیمت سه بسته کوچک آجیل حداقل 500 هزار تن گوجه فرنگی است که مردم می خواهند برای خرید کالاهای ضروری بیشتر در آن هزینه کنند. خانه «در شرایط اقتصادی کنونی اگر مردم مجبور به خرید آجیل یلدا برای عروس و دامادهای خود شوند، وارد این بازار خواهند شد.

وی بیان کرد: فروشندگان بازار از گرانی بذرهای مختلف به دلیل محدودیت قیمت گلایه دارند اما گرانی اقلام مختلف مانند خشکبار هم اکنون نامتناسب است. امسال قیمت این محصول به بیش از 120 هزار تن رسید. در حال حاضر قیمت هر دانه ژاپنی بین 150 تا 210 هزار گوجه فرنگی، تخمه کدو تنبل بین 110 تا 180 هزار، تخمه هندوانه حدود 150 هزار گوجه و تخمه آفتابگردان بین 0 تا 60 تن است. هزار تومان.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به قیمت آجیل در بازار اصفهان اعلام کرد: قیمت پسته در بازار اصفهان بین 250 تا 400 هزار تن، فندق بین 200 تا 350 هزار تن است. بادام بین 300 تا 400 هزار تن، بادام هندی بین 350 تا 460 هزار تن، نخود دو آتشه بین 60 تا 80 هزار تن، کشمش سبز بین 90 تا 120 هزار تن، انجیر بین 120 تا 350 هزار تن و قیمت کل یک کیلوگرم آجیل شب یلدا بین 230 تا 330 هزار گوجه و قیمت هر کیلوگرم برنج بین 40 تا 50 هزار تن و گل آن حدود 60 هزار تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید