میوه و آجیل گران قیمت شب یلدا / قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در اوج

ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792627

گزارش افزایش قیمت میوه و تره بار در بیرجند;

با توجه به نزدیک بودن شب یلدا، علاوه بر افزایش قیمت میوه و خشکبار، شاهد افزایش و تفاوت قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار بیرجند هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، مدتی است که شاهد روند افزایش قیمت میوه و تره بار در روستاها هستیم که نزدیکی شب یلدا نیز بر این روند تاثیرگذار بوده است.

میوه ها برای سلامتی همه ضروری است اما با این افزایش قیمت، استفاده از میوه برای خانواده های نیازمند سخت شده است.

در روزهای اخیر شاهد افزایش و تفاوت قیمت میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر بوده ایم به طوری که قیمت گوجه و سیب زمینی که مورد مصرف همه مردم است افزایش یافته است.

محمودی یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: امروز قیمت سیب زمینی با حدود چهار هزار تن افزایش نسبت به ابتدای هفته به 14 هزار تن رسید.

وی افزود: در طول مسیر قیمت سیب زمینی سه میوه و تره را برای فروش جویا شدم که 10، 13 و 14 هزار تن بود.

ce731b12 0f05 4d04 99dd 6fb7f9e398c4 خبر خاکستری

افزایش قیمت میوه

این شهروند گفت: قیمت میوه نیز افزایش یافته و قیمت انار در دو فروشگاه از 14 تا 20 هزار تن متغیر بوده است.

محمودی گفت: به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا قیمت میوه ها به ویژه انار افزایش یافته است اما چرا قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی افزایش یافته است؟ آنها همیشه توسط مردم استفاده می شوند.

وی به واگذاری نظارت بر تولیدات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: بهتر است بر ثبات قیمت میوه و تره بار به ویژه سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که به طور قطع مورد استفاده همه مردم است نظارت جدی شود. همه حوزه های زندگی. «پختن یک کیلو سیب زمینی برای مردم سخت نیست.

گلمی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: قیمت میوه بسیار بالاست و اگر فردی بخواهد میوه خوبی تهیه کند باید قبل از ظهر آن را بخرد زیرا میوه خوبی در بعدازظهر نیست. این میوه ها قیمت بالایی دارند.

وی افزود: برای نمونه اول قیمت نارنگی مرغوب کیلویی 12 هزار تن است و بعد از ظهر قیمت نارنگی فاسد، خشک و فاسد 8 هزار گوجه است که آن هم 8 هزار تن است.

این شهروند بیرجندی گفت: تامین میوه برای بسیاری از خانواده های متوسط ​​و ضعیف با مشکل مواجه شده و به دلیل افزایش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی تحویل این محصولات به تعداد قابل توجهی از مردم با مشکل مواجه شده است.

گلمی به کنترل ها اشاره کرد و گفت: نظارت یا عدم نظارت بر بازار زمانی جایی ندارد که قیمت مصوب بیش از توان مالی مردم باشد. قیمت گذاری باید منصفانه باشد.

b07776de b04d 41ff 8d5b a9fbfc314660 خبر خاکستری

تفاوت در قیمت

وی گفت: قیمت میوه و تره بار در مرکز شهر و بازار به دلیل وجود میوه فروشی های زیاد و ترافیک سنگین نسبت به سایر نقاط شهر به ویژه مدرس، معلم، پاسداران، گفاری و سجادشهر مناسب تر است. در برخی از مغازه های این محله ها قیمت سیب زمینی به 17 هزار تن رسیده است.

برای بررسی قیمت میوه و تره بار به چند میوه فروشی در خیابان جمهوری اسلامی بیرجند رفتیم.

محمدی یکی از میوه فروشان بیرجندی در گفت و گو با خاورستان گفت: قیمت میوه کم و بیش افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت میوه روز به روز تعیین می شود و این روزها که به شب یلدا نزدیک می شویم، نوسان قیمت ها بیشتر است.

این میوه فروش گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز 11 هزار گوجه، لیمو شیرین 18 هزار گوجه، پرتقال درشت 18، متوسط ​​14، زرد بام 14 و گوجه سبز 12 هزار، تامسون 15 هزار گوجه، نارنگی 12. هزار تومان، انار 14 هزار گوجه، موز 21 هزار گوجه، سیب بهشت ​​15 و کیوی 18 هزار گوجه.

محمدی گفت: همچنین امروز قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی 10 هزار تن، کاهو معمولی 11 و گوجه چینی 9 هزار، کرفس 8، گل کلم 8، کلبه 7، فلفل 15، لوبیا سبز 19، گوجه شیراز 0 14، سبز 8 حبه است. بادمجان 10 سیر 8500 پیاز زرد 7500 تا شیراز 16 هزار گوجه.

با توجه به اظهارات مردم مبنی بر تفاوت قیمت ها به میوه فروشی دیگری در همان خیابان در خیابان جمهوری اسلامی رفتیم.

رحیمی یکی دیگر از فروشندگان میوه بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی 13 تا 14 هزار تن، بادمجان 8 تا 12 هزار تن، سیب زمینی 10 تا 12 هزار تن، پیاز از 8 تا 9500 تن، قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی 13 تا 14 هزار تن است. پرتقال مرغوب، گوجه فرنگی 10، 15 و 28 هزار، انار فردوس 20 هزار و موز 22 تا 28 هزار گوجه فرنگی.

به گفته میوه فروشان، تفاوت قیمت با توجه به کیفیت و نوع میوه است.

به میوه فروشی دیگری در این خیابان رفتیم که قیمت ها تقریباً مانند میوه فروشی اول بود، هزار تا دو هزار تن.

به دلیل نزدیک بودن به شب یلدا عده ای به هندوانه رفتند و قیمت را از میوه فروشی ها گرفتند و با این قیمت هیچکس هندوانه نمی گیرد.

یکی دیگر از میوه فروشان نیز گفت: در حال حاضر قیمت هندوانه بالاست و احتمال دارد تا عصر یلدا قیمت هندوانه و انار از قیمت فعلی بالاتر باشد.

80d1c0d4 ecde 47a6 b674 ffc0eeebc5d8 خبر خاکستری

قیمت آجیل بیش از 200 هزار تن است

برای بررسی قیمت آجیل در شب یلدا به سراغ آجیل فروشی ها و خشکبار فروشی ها رفتیم اما قیمت آجیل هم متفاوت بود.

رئیسی یکی از آجیل فروشان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: قیمت آجیل شب یلدا که شامل پنج عدد خشکبار می شود کیلویی 230 هزار تن است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم پسته شور 260 هزار، پسته خام بر حسب کیفیت 230 تا 250 هزار و بادام نرم 240 هزار گوجه است.

صباغ دیگر تاجر آجیل و خشکبار بازار بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قیمت آجیل مخلوط شب یلدا بسته به کیفیت و آجیل 139، 149 و 210 هزار تن است.

وی با بیان اینکه مردم در شب یلدا کم و بیش آجیل می خرند، افزود: متاسفانه قیمت ها بسیار بالاست و درصد قابل توجهی توان خرید ندارند.

این آجیل فروش گفت: قیمت ها تقریبا یکسان است و من مغازه داری هستم که آجیل گران درست می کنم و مشکل اصلی افزایش قیمت همه اقلام است.

صباغ گفت: شب یلدا در قدیم بهانه ای بود که خانواده ها در بزرگ ترین شب سال در کنار هم باشند و بحث شب یلدا در مورد آجیل و میوه جات مطرح نبود، اما اکنون با برگزاری مراسمی که خود مردم شب یلدا را به یکی از شب یلدا تبدیل کردند. گرانترین شبها سال شد

وی گفت: اما موضوع مهمی که امسال باید به آن توجه شود، وجود ویروس کرونا و تمام نشدن این ویروس است، بنابراین بهتر است خانواده ها پریود نشوند و هر خانواده در شب یلدا میوه و آجیل تهیه و مصرف کند. آنها با اعضای خانواده.»کردن.

3f72e6e5 717c 4f76 a921 d80bd504f5d8 خبر خاکستری

تفاوت در کیفیت باعث تفاوت قیمت ها می شود

محمد حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: تفاوت قیمت ها به دلیل تفاوت کیفیت محصول است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی زرد شیراز در میدان بار 11 تا 11 هزار است و گوجه فرنگی 500 عدد و سیب زمینی همدان کیلویی حدود 9 هزار عدد عرضه و با سود 20 تا 25 درصد به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند درباره تفاوت قیمت گفت: تفاوت قیمت بستگی به کیفیت محصول دارد.

حیدری افزایش قیمت گوجه فرنگی را خنک شدن هوا و یخ زدگی گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به نوع و کیفیت، قیمت گوجه فرنگی در میدان بار 9، 12 و 13 هزار و 500 تن است که شامل آن می شود. 30% سود در مغازه ها تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی گلخانه ای بیرجند به دلیل اندازه زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: فروشندگان از هر محله محصولات خود را بر اساس نوع تقاضا و اقتصاد مردم منطقه عرضه و تحویل می دهند و همین موضوع باعث اختلاف قیمت در محله های مختلف شهر می شود.

بازرسی ها را از هفتگی به ماهانه کاهش دهید

حیدری خواستار کاهش بازرسی ها به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر شد و افزود: در گذشته بازرسی ها هفته ای 2 تا 3 بار انجام می شد اما اکنون ماهانه 2 تا 3 نوبت بازرسی انجام می شود.

تشکیل کارگروه شب یلدا

جواد کتات، استاندار خراسان جنوبی نیز به کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از افزایش غیرعادی قیمت ها، بازرسی ها و نظارت ها بیش از پیش تشدید و ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: کارگروه تخصصی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا وضعیت را رصد و مدیریت کند تا ساکنان شب یلدی با مشکلی مواجه نشوند. “

انتهای پیام/ 127

دیدگاهتان را بنویسید