آخرین اخبار سریال معروف / جشن سربرون و طلاق به زودی پخش می شود


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910511

چهار سریال معروف «جشن سربرون، طلاق، سلمان فارسی و موسی» در حال آماده شدن برای پخش تلویزیونی هستند و طبق اطلاعات دریافتی، دو سریال سربرون و طلاق بعد از جام جهانی روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از ماموریت ها تلویزیون برای عموم تولید برنامه ها، سریال ها و نمایش های سرگرم کننده است و در این سال ها بر اساس ژانر سریال، کیفیت ساخت، تعداد قسمت ها، طراحی صحنه و دکور و بسیاری دیگر. فاکتورهای این مجموعه به عنوان لوکس طبقه بندی می شوند، الف، الف و ب ویژه از هم جدا شده و بودجه بر اساس آن به آنها اختصاص می یابد.

همیشه به مدیران سازمان صدا و سیما نگاه کنید پروژه های لوکس و سریال های ویژه بیشتر است و این سریال ها در پخش حساس تر بودند. چون طبیعی است که معمولا بیننده و مخاطب بیشتری دارند و بازخورد بیشتری از این سریال ها به سازمان می رسد و به نوعی این پروژه ها آبروی نمایش سازمان صدا و سیما محسوب می شود.

در زیر سعی می کنیم این را گزارش کنیم سریال عالی تلویزیون را پیشنهاد می کنیم که برخی از آن ها آماده پخش است، برخی در حال تصویربرداری و برخی در مرحله پیش تولید است.


d93ec7c2 2d1e 41d0 bbce 942490dd2b13 خبر خاکستری


جشن سربروس

سریال تاریخی و ملودراماتیک «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان کارهای پس از تولید خود را به پایان رسانده و عملا آماده پخش است و منتظر فرصتی مناسب برای بازیگری در کنداکتور است. این سریال 45 قسمتی قرار بود اواخر شهریور ماه پخش شود اما سابقه جلوه های ویژه این سریال و حجم بالای جلوه های بصری این اثر تاریخی باعث شد تا جدیدترین اثر مجتبی راعی کمی دیر پخش شود. در حال مذاکره با تلویزیون هستیم و فعلا تصمیم گرفته شده این سریال بعد از جام جهانی پخش شود.
در سریال «جشن سربرون» که به حوادث قبل از مشروطه می پردازد، به بهانه اختلاف دو طایفه در استان فارس ورق های تاریخ ورق می خورد: «بهادر کده از طایفه بوسان رقابت و تضاد دیرینه ای دارد. با کدخدا از قبیله همسایه سرهو. آتش نفرت برای مدتی خاموش می شود تا اینکه سرجیو با اطمینان پیشنهاد دختری زیبا و جوان و شجاع را می پذیرد. نمی دانست جهان فسند مدتی بعد با دختر عمویش ازدواج خواهد کرد. بهادر به شدت با این اتحاد مخالف بود. زخم های جانبازان خوب می شود. هر دو طایفه از خدای خود حمایت می کنند. درگیری بزرگتر شد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز کرد.»

حسین محجوب، محمود پاک نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح و بویوک میرزایی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند..


09f4d760 6f4c 44a0 b9fa 5eba9e081ca9 خبر خاکستری


طلاق (اژدهای هفت سر)

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون بعد از آخرین سریالش «کجا اینقدر عجله داری» به سینما رفت و «گردنبندهای طلا» را وارد سینما کرد و چند سال بعد «یتیم خانه ایرانیان». و حالا بعد از یک وقفه سال هاست روی سریالی با برچسب خاص و لاکچری کار می کند.

با وجود اینکه چند ماهی است که تصویربرداری سریال طلاق به پایان رسیده و بازیگران مشغول مراحل فنی و تدوین نهایی کار هستند، اما اطلاعات کمی از آن در رسانه ها منتشر شده است. برخلاف نام این پروژه که ذهن را به سمت مشکلات خانوادگی سوق می دهد، این سریال حول محور مشکلات مفاسد اقتصادی و سیاسی می چرخد، تاکنون خلاصه ای از آن منتشر نشده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده، به احتمال بسیار زیاد این سریال باشکوه در زمستان امسال می چرخد ​​و ممکن است نام آن به «لاما هفت سر» تغییر کند.

قطب الدین صادقی، مجید واشکانی، جعفر دهقان، محمدرضا دری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهار محمدپور، فاطمه الطافی و مجید رحمتی از جمله بازیگران این مجموعه نمایشی هستند.

برخی از عوامل سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تصویربردار: امیر کریمی، طراح گریم: داریوش صالحیان، صدابردار: منصور شهبازی، طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی، طراح صحنه و لباس: مهرناز اکبری، تصویربردار: علی نیک رفتار.


dc8d7137 1b79 49ec b319 ae2b4bc1e19e خبر خاکستری


سلمان فارسی

در دنیای رسانه، نام سید داود میرباقری معمولاً با سریال های تاریخی و مذهبی تداعی می شود. بی دلیل نیست که سریال طولانی مدت «امام علی (ع)» را در اوج جوانی و در سن سی سالگی ساخت و 5 سال از عمر خود را صرف کارگردانی این سریال کرد; سریالی که با گذشت بیش از دو دهه از پخش همچنان طراوت خود را حفظ کرده و بازی ها و دیالوگ های آن برای مخاطب زنده است..

میر باقری که فعالیت حرفه ای خود را در تئاتر آغاز کرد، سال ها بعد سریال «معصومیت از دست رفته» را در قالب تله تئاتر و با بازی درخشان مرحوم امین طرح برای تلویزیون کار کرد تا مقدمه ای برای خلق اثری ماندگارتر به نام « به «مختارنما»؛ مختاری که ساخت آن 5 سال به طول انجامید، یکی از ماندگارترین آثار تلویزیونی در قالب آثار تاریخی مذهبی است.

میر باقری در سینما و تلویزیون بومی نیز برای خود ردپایی گذاشته است. همانطور که فیلم «مارمولک» کمال تبریزی با وجود توقیف در خانه اکثر مردم ایران جای خود را پیدا کرد، فیلم «آدم برفی» میر باقری نیز به دلیل نقش ویژه اکبر عبدی در این شخصیت به یک زن تبدیل به فیلمی خاطره انگیز و دیدنی برای ایرانیان شد. اما سریال شاهگوش داوود خان نیز به دلیل گریم همیشگی محسن ثنابنده در نقش های مختلف و بازی های درخشان بازیگران به یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون بومی در طول پخش خود تبدیل شد.

و اینک خالق آثاری چون امام علی (ع) و مختارنامه بار دیگر دست به جادو زده تا سریال درخشان دیگری را در تاریخ تلویزیون به جای بگذارد. سریالی که موضوع آن سال ها در ذهن کارگردان ساخته و پرداخته شده بود و حتی قبل از ساخت مختارنامه قصد داشت زمین و زمان را دست به دست هم دهد تا سریال الف «سلمان فارسی» هم اکنون و در این بار

این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی، صحابی ایرانی پیامبر در سه فصل ساسانی، بیزانس و اوایل ایران اسلامی می پردازد. تصویربرداری سریال از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شهرهای شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت و یک سوم میانی آن به پایان رسیده بود.

حسین طاهری تهیه کنندگی این سریال را بر عهده دارد و تاکنون بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری (با بازی سلمان فارسی)، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، صبح برومند، چنگیز جلیلوند، علی دهکردی و چند بازیگر خارجی به ایفای نقش پرداخته اند. به مرحله تاریخی کار، بازیگران دیگری نیز به این سریال اضافه خواهند شد.

تاکنون 30 درصد از این سریال 60 قسمتی تصویربرداری شده است و قرار است سریال تاریخی در سال 1405 پخش شود.


f2bec482 31b9 4aa6 8570 21e8a7cafc12 خبر خاکستری


حضرت موسی

سریال تاریخی «موسی» فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است و علیرغم اینکه 3 کارگردان در طول سال ها تغییر کرده اند، این پروژه تاریخی همچنان تصویربرداری نشده و مراحل پیش تولید در حال اتمام است.

ابتدا قرار شد فرج الله سلحشور که در کارنامه اش سریال های تاریخی چون «مردان فرشتگان» و «یوسف پیامبر» را در کارنامه دارد، این پروژه عظیم تاریخی را نویسندگی و کارگردانی کند و حتی فیلمنامه این سریال نیز مراحل پایانی خود را پشت سر گذاشت. سلاشور، ادامه این کار متوقف شد و جمال شورجه که مشاور مرحوم سلاشور در این سریال بود، هدایت این پروژه را بر عهده گرفت. اما به دلیل شدت بیماری شورجه، سیما فیلم تصمیم گرفت کارگردانی این اثر را به ابراهیم حاتمی کیا بسپارد و حالا دو سال از این اتفاق می گذرد و طبق گزارش رسانه ها، 30 قسمت از این سریال 60 قسمتی منتشر شده است. تا کنون بازنویسی شده و کارگاه های بزرگ آهن، چوب، خیاطی و طراحی صحنه مشغول تولید مقدماتی این اثر بزرگ هستند.

در پایان خردادماه امسال احمد میرعلایی به عنوان تهیه کننده جایگزین سیدمحمود رضوی شد، بنابراین بنا به نقل قول رئیس سازمان صدا و سیما روح تازه ای در این اثر دمیده می شود و کار سریعتر به جلو حرکت کنید


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید