آخرین اخبار سیل گرمی و بیله سوار; کمک به 15 هزار آسیب دیده/ قطع آب شرب در شهر گرمی و چند روستا/ پیش بینی بارندگی مجدد در روزهای آینده

آخرین اخبار سیل گرمی و بیله سوار;  کمک به 15 هزار آسیب دیده/ قطع آب شرب در شهر گرمی و چند روستا/ پیش بینی بارندگی مجدد در روزهای آینده

بارش شدید باران و سیل به زیرساخت‌ها و تأسیسات در شهرستان‌های «گریمی» و «بیله سوار» آسیب وارد کرد.

بارش های سیل آسا و جاری شدن سیل به زیرساخت ها و تاسیسات شهرستان گرمی آسیب وارد کرده و آب شرب سراسر شهر و همچنین گاز و برق در برخی نقاط قطع شده است.

همچنین به گفته بیله سوار فرماندار، سیل اخیر حدود پنج هزار میلیارد ریال به تاسیسات کشاورزی، حمل و نقل، تاسیسات زیربنایی و طرح های تولیدی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

ارائه کمک به بیش از 15000 قربانی حادثه

حمید کاویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این جمعیت در روستاهای گیلارلو، قباله، حمزه خانلو، شاه تپه، سیدآباد، ارانچی، مجیدلو، محمدتقی کندی، کاتر یوران، آنکول، کارا کوچ، کنجوری، تکانلو، بینه، شهرستان گرمی. دیزج، آژدرلو و شمیل آباد و در شهر بیله سوار به روستاهای بی باغی، اکبر داود، گون پاپک و نری کشلک که در اثر سیل دچار سیل شده بودند کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران با کمک 23 دستگاه پمپ گل 75 منزل مسکونی را تخلیه کردند افزود: 253 مصدوم این حادثه توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این جمعیت با بهره گیری از 41 تیم عملیاتی متشکل از 77 امدادگر و با بهره گیری از 24 خودروی امدادی به کمک هموطنان آسیب دیده آمدند.

قویدل افزود: ۶۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶ عدد چادر اضطراری، ۵۴ قالیچه، ۲۵ عدد کلمن، ۱۴۴ تخته پتو، ۵۰ هزار و ۴۰۲ بطری آب معدنی، ۸۹۰ قرص نان، ۲۵ عدد کپسول آتش نشانی، ۲۳ عدد فانوس آتش نشانی، ۲۴ عدد فانوس آتش نشانی، ۲۴ عدد لیوان ظروف و 100 قاشق و چنگال بین قربانیان توزیع شد.

تحویل آب آشامیدنی به سیل زدگان هلال احمر اردبیل/توزیع 180 هزار بطری آب معدنی

حمید کاویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پس از وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان، جمعیت هلال احمر استان اردبیل با کمک خیرین و داوطلبان به کمک مردم این مناطق شتافت. به افراد نیازمند اقلام کمک کرد.

وی افزود: از ساعات اولیه وقوع سیل در شهرک گرامی و سایر نقاط استان بازدیدهای میدانی در روند امدادرسانی به سیل زدگان با تمرکز بر توزیع کالاهای مصرفی انجام می دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین از توزیع 4 هزار میلیارد آب معدنی در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: روز گذشته جمعیت هلال احمر 135 هزار بطری آب معدنی در مناطق مختلف شهر گرمی توزیع کرد و 45 هزار بطری آب معدنی خواهد بود. ارسال شده و امروز رایج است.

به گفته کاویدل، این خدمات توسط خیرین، داوطلبان، شرکت دی دی و جمعیت هلال احمر ارائه می شود.

وی گفت: نیروی هلال احمر در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات است و هموطنان می توانند در مواقع ضروری با شماره اورژانس ۱۱۲ تماس بگیرند.

شبکه آب آشامیدنی گرم وصل می شود/پیگیری اقدامات لازم در مناطق سیل زده تا برقراری روند عادی زندگی

سیدحمید عاملی استاندار اردبیل در جلسه کمیته مدیریت بحران در شهرستان گریمی با حضور معاون مدیریت بحران کشور گفت: در روزهای آخر پس از وقوع سیلاب در شهرستان گاریمی، آب شرب شهر گریمی و چندین روستای این شهرستان قطع شد که با ذخیره آب شرب تصفیه و آبرسانی مجدد، آب شرب مناطق مذکور تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

وی افزود: احیای آب شرب قابل حمل شهرستان گرمی از 3 روز گذشته در دستور کار قرار گرفته و پس از احیا حجم انتقال آب شرب 240 لیتر در ثانیه خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بارندگی های شدید چند هفته اخیر در استان اردبیل مشکلاتی از جمله انسداد محور سرچم و برخی مشکلات را در نقاط مختلف استان ایجاد کرده است اما همزمان با این بارندگی ها سدها و آب های زیرزمینی استان در وضعیت بحرانی قرار دارند

امالی با اشاره به اینکه کمیته مدیریت بحران در شهرک گرامی از ساعات اولیه وقوع سیل برگزار شده است، گفت: سیل اخیر در شهرک گرامی به 35 روستا، شهرک ولیعصر(عج) شهرک گرامی، شهرک صنعتی و کشاورزی خسارت قابل توجهی وارد کرد. مزارع و گلخانه ها اختلالاتی در زندگی و کسب و کار اهالی شهرستان ایجاد کرده که بخشی از خسارت ارزیابی شده و مابقی تا فردا انجام می شود و در نهایت به مرکز مدیریت بحران کشور اعزام می شوند. خسارت را بپردازد

وی ادامه داد: برخی مسائل نیازمند اقدام است که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره راه است و عملیات اجرایی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: از ساعات اولیه وقوع سیل، دستگاه های اجرایی، خدماتی و جهادی برای انجام اقدامات لازم و خدمات رسانی در شهرستان مستقر شدند و در 3 روز گذشته آبرسانی با تانکر، توزیع دستور مصرف آب معدنی و توزیع غذای گرم در مناطق سیل زده شهرستان گریمی اعلام شد تا زمان بازگشت روند عادی زندگی مردم اقدامات لازم و ضروری در سطح ملی و استانی پیگیری می شود.

آملی گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در روزهای آینده بارندگی مجدد در شهر گرمی رخ خواهد داد و همه روسای ادارات باید اقدامات لازم از جمله بازگشایی راه ها و استحکامات را انجام دهند تا مشکلاتی که اخیرا رخ داده است. تکرار نشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید