تامین آب شرب 300 روستای لرستان/مشکل روستاهای آسیب دیده با طرح قمرود حل می شود.


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890616

سردار کشکولی گفت: برای تامین آب شرب 300 روستای استان 270 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا 2 سال آینده مشکل آب شرب و کشاورزی این روستاها حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار مرتضی کشکولی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده با آب و فاضلاب لرستان، حدود 270 میلیارد تومان برای تامین آب شرب 300 روستای استان در نظر گرفته شده است که بسیج سازندگی نیز انجام می شود. مجاز.

وی افزود: 11 میلیارد تومان برای احداث 12 کیلومتر کانال آب برای کشاورزی در نظر گرفته شده است که تاکنون 28 کیلومتر آن با این اعتبار تکمیل شده است و تا پایان سال این کانال ها به بیش از 48 کیلومتر می رسد حدود چهار برابر بیشتر از مقدار مورد انتظار است.

فرمانده ارتش لرستان تصریح کرد: در این راستا در راستای سرکشی و بهره برداری از پروژه های عمرانی و آبرسانی بسیج سازندگی در سه شهرستان الیگودرز، درود و ازنا به همراه مسئولین استانی از این منطقه بازدید و مورد بررسی قرار گرفت. تصمیم گرفته شد که آبرسانی به روستاها برای ساخت و ساز بسیج شود.

وی گفت: در منطقه تیام شهرستان ازنا هر ساله به دلیل ریزش کوه کانال آب کشاورزی این منطقه مسدود می شد و اهالی برای تامین آب حدود 300 هکتار از اراضی کشاورزی با مشکل مواجه می شدند. با احداث کانال جدید مشکل این منطقه حل شد.

کشکولی تصریح کرد: به منظور تامین آب شرب روستاهای تحت تاثیر طرح کمرود شهرستان الیگودرز دو حلقه چاه، شش مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و 41 کیلومتر لوله آب احداث می شود که در صورت همکاری معارضان و روستائیان در مدت سه این پروژه تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد و آب شرب این روستاها تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور رفع مشکل تامین آب کشاورزی روستاهای آسیب دیده از طرح الیگودرز قمرود، جلساتی با استاندار و مسئولان آبفای استان در اسرع وقت برگزار و مشکلات آنها برطرف خواهد شد. نیز حل شود.

فرمانده سپاه لرستان گفت: در راستای تامین آب کشاورزی 3600 متر کانال آب در شش روستای شهرستان الیگودرز با اصول مهندسی احداث شد که باعث افزایش چندین برابری تولید محصولات و جهش در تولید محصولات کشاورزی می شود. محصولات این منطقه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید