آخرین اخبار پروژه بنزین کیش و کشم/ امکان فروش کمک هزینه با نرخ آزاد

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797264

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح جدید یارانه بنزین ابتدا در کیش و سپس در قشم به مدت یک ماه خبر داد. همچنین امکان فروش رایگان را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی روزهای اخیر اعلام شده بود که دولت طرح یارانه ای برای بنزین در کیش و کشم را به صورت پایلوت اجرا می کند که طی آن سهمیه بنزین در اختیار همه افراد دارای کد ملی قرار می گیرد و دیگر سهمیه بنزین برای آن اختصاص نمی یابد. مردم با ماشین

آنچه فتح الله – رئیس منطقه آزاد قشم – امروز در نشست خبری اعلام کرد نشان می دهد که به ازای هر کد ملی 15 لیتر بنزین توزیع می شود که به عنوان مثال برای یک خانواده چهار نفره به 60 لیتر می رسد که 15 لیتر آن است. یک لیتری را به قیمت 1500 لیتر برای ماشین استفاده کنید یا آن را به رایگان 3000 تن بفروشید.

وی گفت: در این طرح قیمت بین 1500 تا 3000 تن خواهد بود بنابراین بنزین در این طرح گران نمی شود و قیمت در همین سقف تغییر می کند.

فت الهی همچنین گفت که اطلاعات دقیقی از نحوه فروش این سهمیه ندارد و دستگاه های ذیربط از جمله بانک مرکزی و وزارت نفت می توانند درباره آن توضیح دهند.

به گفته وی در حال حاضر حدود 167 هزار نفر در جزیره کشم ساکن هستند که در ازای دریافت کد سهمیه ملی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

قاچاق در کشم به صفر می رسد

رئیس منطقه آزاد قشم در ادامه با تاکید بر تردد کالا و حاشیه هایی که برای قاچاق کالا به مناطق آزاد وجود دارد، تاکید کرد: قطعا طی برنامه ریزی ها قاچاق در این منطقه آزاد به صفر می رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مناطق آزاد ضوابط خاص خود را دارد و نباید ورود کالا به آنها ممنوعیتی داشته باشد، گفت: در کنار یک سری کالاهایی که ممنوعیت دارند، در ورود کالا به کشور شاهد تصمیمات فرابخشی هستیم. در حالی که مناطق آزاد نیاز به بررسی و حل و فصل دارند تا آسیب جذب سرمایه گذاری به حداقل برسد.

بیکاری در کشم بالاست

فت الهی گفت: اخیرا برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای آینده جزیره کشم داشتیم که طی آن اتفاقاتی که در سال های گذشته در کشم افتاد بی برنامه، نامتعادل و اشتباه است. از جمله کسب جایگاه صادراتی به عنوان بستر اصلی صادرات محصولات پتروشیمی، افزایش جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری داخلی و خارجی است.

وی با تاکید بر اهمیت بهبود وضعیت زندگی مردم جزیره کشم گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در این جزیره بالا بوده و با وجود ارقام اعلام شده حدود 10 درصد است. بررسی های ما نشان می دهد که نرخ بیکاری به خصوص در بین مردم محلی بالاست.

انتهای پیام/


منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید