آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

رئیس کمیسیون آموزش آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان را تشریح کرد. به گفته وی تعداد افراد مشمول این رتبه بندی از 503 هزار نفر به 730 هزار نفر افزایش یافته است و این طرح از 31 شهریور 93 اجرا می شود. رتبه بندی

همچنین به گفته واعظی، بر اساس طرح رتبه بندی، 80 درصد اساتید اصلی دانشگاه تهران (10 میلیون و 100 هزار تومان) یعنی. 8 میلیون و 80 هزار تومان. در رتبه بندی معلمان ابتدایی اولویت با نخبگان، مناطق مرزی، عشایر و محرومان است.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امشب در حاشیه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آموزش، مسائل و اولویت ها گفت: یکی از دغدغه های اعضای کمیسیون این بود که دغدغه ها و ملاحظاتی باشد. باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد تا این تغییرات به نفع آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز کمیته مطرح شد این بود که کل لایحه رتبه بندی معلمان به سرعت و به سرعت و نهایتا تا فردا به تصویب برسد تا با تشکیل کمیته های حسابرسی معلمان در جریان علمی و پژوهشی واقعی خود قرار بگیرند. رتبه و معلمان رتبه بندی خواهند شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کشور.

قانون رتبه بندی معلمان را تسهیل کرد
علیرضا منادی سفیدان در تلویزیون تیتر یک افزود: بر اساس این قانون دولت باید ظرف مدت یک ماه مفاد اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تهیه کند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلم پس از رتبه بندی باید 80 درصد حداقل حقوق مدرس کلیدی دانشگاه را دریافت کند.

وی با بیان اینکه معلمان بر اساس شایستگی های عمومی، حرفه ای و حرفه ای، تجربه و عملکرد رقابتی به ترتیب در پنج رتبه برتر قرار می گیرند، گفت: بر اساس این 5 رتبه صلاحیت ها و صلاحیت های حرفه ای معلمان تعیین می شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتقای کیفی آموزش یکی از نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است و با توجه به اینکه در سال ها در دستور کار قرار دارد، بنابراین معلمان نباید نگران اجرای این قانون باشند.

منادی سفیدان تصریح کرد: دولت موظف است تمامی امتیازات لازم در این قانون را در اختیار معلمان قرار دهد و هرگونه افزایش حقوق ناشی از اجرای این قانون را باید به عنوان تفاوت در رعایت ضوابط جذب معلم تلقی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس یادآور شد: رتبه بندی یک شغل استثنایی است که هر معلمی برای گنجاندن در این طرح باید معیارها و شایستگی هایی داشته باشد.

منادی سفیدان ادامه داد: 10 سند تحول آموزش و پرورش تدوین شده و 10 سال پیش اعلام کرد که نظام رتبه بندی معلمان یکی از نکات این سند است اما تاکنون اجرای رتبه بندی معلمان در کشور انجام نشده است. اجرا شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلایل اجرایی نشدن این سند اشاره کرد و افزود: فصل دهم قانون خدمات کشوری در سند تحول آموزش و پرورش به درستی اجرا نشده است و رتبه بندی شغلی استثنایی است که هر معلمی باید آن را داشته باشد. مجموعه ای از ویژگی ها و شایستگی ها به منظور بهره گیری از این مزیت.

دیدگاهتان را بنویسید