آخرین جزئیات حضور دانش آموزان در سفر به سرزمین نور/ بازدید 34 هزار دانش آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816501

قائم مقام سازمان بسیج دانش آموزی در گفت و گو با کوله بر گفت:

کیخا گفت: اگر بر فضای احساسی راهیان نور در فضای گفتمانی غلبه کنیم اشتباه است و معتقدیم روایت راهیان نور یک روایت گفتمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کیها جانشین سازمان بسیج دانش آموزی به تشریح آمادگی های بسیج دانشجویی در چند ماه گذشته برای راهیان نور پرداخت و گفت: در این راستا شبکه بسیج دانشجویی از سراسر دنیا به تهران فراخوانده شده است. ما انجام دادیم، در این مدت که مخاطبان ما متشکل از 300 نفر از دانشجویان، مسئولین بسیج دانشجویی و یا مسئول ساماندهی راهیان نور دانشگاه بودند، نحوه ثبت نام و نحوه اعزام به اردو توضیح داده شد.




حضور بی نظیر دانش آموزان در اردوهای راهیان نور امسال

وی گفت: علیرغم برآورد ما از حدود ده هزار دانشجو در منطقه، تاکنون بیش از 34 هزار دانشجو در کاروان های مختلف شرکت کرده اند، ضمن اینکه دانشگاه ها تعطیل و دعوت نامه ها برای بازدید از این اردوها بسته شده است. «در فضای مجازی هم انجام شد. البته با توجه به این شرایط تخمین می زنیم که در نهایت 35 هزار نفر در این اردوها حضور پیدا کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی از هفتم اسفند آغاز شد، گفت: تاکنون 80 تا 90 درصد کاروان های دانش آموزی در مناطق عملیاتی حضور داشته اند. از 15 تا 22 اسفند اوج حضور دانشجویان و از 23 تا 26 آخرین دور اعزامی بود. پیش‌بینی می‌کنیم تا این زمان همه کاروان‌ها در منطقه حضور داشته باشند، اما برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی در درازمدت ممکن است پس از آن زمان به مناطق عملیاتی بروند.

رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در کاروان های مدارس

کیخا در خصوص رعایت نکات بهداشتی در اردوهای راهیان نور دانش آموزی گفت: در سفرهای راهیان نور تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شد و اساس ما این بود که اگر فردی کمترین علائم عروق کرونر را دارد، سریعا کاروان را ترک کند و به مراکز درمانی برود. مراکز می گوید: «البته الحمدلله تاکنون گزارشی مبنی بر مریض بودن نمازگزار نداشته ایم.

جهت گیری ریل های سبک؛ به سمت تکنولوژیک شدن و حل مشکلات جامعه

وی به بیان مزایا و تفاوت های زائران دانشجوی امسال با سال های گذشته پرداخت و گفت: در طول دوره در دوکوحه سعی کردیم اردو را با داستانی بر اساس دیدگاه های رهبر معظم انقلاب برگزار کنیم که ایشان تاکید دارند که عبادت کنندگان فناوری هستند و باید در عرصه های مختلف از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی سرمایه بزرگی باشد، بتواند گره های جامعه امروزی را بگشاید و در واقع بتواند از این الگو در مواجهه با انواع اقتصادی استفاده کند. موانع، سیاسی و.. در جامعه باید با استفاده از این الگو بر این موانع فائق آمد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: همان گونه که دانشجو می تواند پس از راهیان نور در دانشگاه و شهر خود مشکل و مشکل را کشف کند و برای این مشکل چاره اندیشی کند، از الگوی حراست مقدس نیز پیروی کند و آن را به یک حدی برساند. بنابراین، این نگاه فناورانه به موضوع راهیان نور در طول راهیان نور یک اتفاق بسیار ویژه بود و با توجه به اینکه مخاطبان حاضر در آن دوره برای اولین بار در راهیان نور حضور داشتند، معتقدیم که جهت گیری راهیان نور بیشتر تکنولوژیک است و در جهت حل مشکلات جامعه است و در این مسیر حرکت می کند.

داستان راهیان نور یک روایت گفتمانی است

کیخا افزود: البته ما از فضای عاطفی و معنوی حاکم بر راهیان نور آگاه نیستیم، اما غلبه بر فضای احساسی راهیان نور اشتباه است و معتقدیم داستان راهیان نور یک گفتمان روایی همراه با بحث است. از احساسات و عواطف در عوض نگاه می کنیم، بحث گفتمانی برای ما خیلی جدی است.

وی بیان می کند: در دوره صراط نور تلاش شد تا طرح راهیان نور برای هر استان و دانشگاه اجرایی شود و بر این اساس روند ورود تعریف شد یعنی داستان های گریه ها به هم متصل شد تا در طول سه روز راهیان نور، داستانهای هر یادگاری نیز به هم متصل شده و در نهایت به خروجی منتهی می شود که در نقشه محقق شد و خدا را شکر استان ها در این زمینه کار بزرگی انجام دادند.

جنسیت مخاطبان امسال با سال های قبل متفاوت بود

در پایان یکی از اعضای سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه درصد بالایی از کاروان های امسال اولین نمازگزار بوده اند، گفت: به عنوان فردی با 20 سال سابقه باید بگویم که مخاطبان امسال با سال های گذشته متفاوت بودند؛ اما در سال 2018 شاهد حضور مردم در کاروان ها هستیم. این مرد جوان که بسیاری از ما از او ناامید هستیم، عطش بسیار عجیبی داشت. در واقع تشنه معرفت و معنویت و الگوی پاسداری مقدس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید