استقبال از زائران نور تهران از مناطق عملیاتی دفاعی جهان به صورت خانوادگی و با خودروهای شخصی / پیش بینی حضور 20 هزار تهرانی در سرزمین نور


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814398

رئیس سازمان نیروی زمینی سپاه تهران بزرگ گفت؛

غیاثوند گفت: تعداد افراد گروه زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی حداقل بین 10 تا 15 هزار نفر و در اعزام با خودروی شخصی حداقل 5 هزار نفر برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد گیاسوند مسئول ارتش، معاونت نور و گردشگری سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به تشریح انواع اعزام های انجام شده توسط سپاه تهران بزرگ پرداخت.

به گفته این مسئول سپاه تهران بزرگ، تعداد اعزام های این گروه به سرزمین نور حداقل بین 10 تا 15 هزار نفر و با خودروی شخصی بسته به اشتیاق و تشنگی نمازگزاران حدود 5 هزار نفر خواهد بود. این وقفه دو ساله پتانسیل افزایش پذیرش این عدد تقریبی را دارد.

گیاسوند در بخشی دیگر از این گفتگو به امتیازات ارسال با خودرو اشاره کرد و آن را به صرفه تری دانست.

مشروح این گفتگو در ادامه می آید؛

شرایط اعزام سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به شهروندان تهرانی چیست؟

امسال با وجود اینکه در شرایط بیماری عروق کرونر هستیم، مراحل ثبت نام با رعایت مراحل بهداشتی در حال انجام است. شهروندان تهرانی یا به صورت گروهی با اتوبوس و قطار و یا با ماشین شخصی با خودروهای شخصی به سرزمین نور اعزام می شوند.

با توجه به مشاهدات صورت گرفته، اعلام آمادگی و برنامه های اجرا شده؛ تعداد افراد در محموله های گروهی حداقل بین 10000 تا 15000 نفر و حداقل 5000 نفر در اکسپدیشن با خودروی شخصی تخمین زده می شود که در مجموع حدود 20000 نفر تخمین زده می شود که تهران را به مقصد سرزمین نور ترک خواهند کرد.

زائران تهرانی که از تهران خارج می شوند یک شب در دوکوها، دو روز در شلمچه و یک روز در بازگشت اقامت دارند و سفر آنها حداقل چهار روز طول می کشد.

ظرفیتی که سپاه تهران در چهار نقطه برای آنها ایجاد کرد; خرمشهر، آبادان، یادمان دوکوهه و ذوالفقاریه آبادان است.

شرایط ارسال گروهی را توضیح دهید.

در اعزام های گروهی کلیه شهروندان تهرانی اعم از بسیجی و غیر بسیجی می توانند از طریق پایگاه ها، حوزه ها و حوزه های سپاه نسبت به ثبت نام در راهیان نور اقدام و با اتوبوس و قطار به منطقه مراجعه کنند. طبق برنامه ریزی فرمانده سپاه تهران علاوه بر اسکان زائران از سه وعده غذایی رایگان برخوردار خواهند شد.

شرایط ارسال خودرو چیست؟ و اگر مردم تصمیم بگیرند با ماشین شخصی به مناطق عملیاتی سفر کنند آیا باید ثبت نام کنند؟

بستگانی که تصمیم دارند با ماشین شخصی و خانوادگی به مناطق عملیاتی سفر کنند باید به پایگاه، حوزه یا حوزه بسیج مراجعه و ثبت نام کنند. پس از ثبت نام شهروندان تهرانی، دعوتنامه ای با ذکر محل سکونت و نوع خدمت و امکاناتی از قبیل کوله پشتی، مسیر و نقشه عملیاتی ارائه می شود. ضمناً شماره نماینده ما در مناطق عملیاتی به آنها داده می شود تا پس از حضور در این مناطق با مسئول مربوطه تماس بگیرند تا از نظر اسکان، غذا و سایر خدمات دچار مشکل نشوند.

البته اگر گروهی از شهروندان تهرانی که قصد سفر با خودروهای شخصی را دارند بدون ثبت نام به مناطق عملیاتی مراجعه کنند، سپاه تهران می تواند موضوع اسکان آنها را پوشش دهد.

مزیت ارسال با ماشین نسبت به ارسال گروهی چیست؟

هزینه سفر با ماشین برای هر نفر کمتر است. علاوه بر اسکان این دسته از زائران، سه وعده غذا در دوکوهه و یک وعده در خرمشهر برای آنها فراهم می کنیم. بنابراین سفر با ماشین به سرزمین نور مقرون به صرفه است.

آیا سپاه تهران هم در بحث اخراج دانشجویان دخیل است؟

سپاه تهران تنها رده سپاهی است که از نظر استقرار اردوی دانش آموزی وارد نشده است و اعزام های دانش آموزی در تهران زیر نظر سپاه تهران نیست بلکه زیر نظر بسیج است. اما سپاه تهران از اعزام های دانشجویی در بحث مسکن، خودرو و غذا حمایت می کند که البته صددرصد نیست. و اینگونه است که دانشگاه هایی که درخواست کمک و حمایت و مکاتبه می کنند، دست خالی برنمی گردند و از سوی سپاه تهران حمایت می شوند.

آیا ارسال گروهی و خودرویی با ارسال دانشجویی متفاوت است؟

خیر تنها تفاوت در زمان است، زمان برگزاری اردوهای دانش آموزی از 13 تا 12 اسفند ماه آغاز و تا 25 اسفند ماه پایان می یابد که به محض پایان اردوهای دانش آموزی، اردوهای گروهی از 25 اسفند آغاز و تا 9 فروردین ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه اردوهای راهیان نور پس از دو سال وقفه از سر گرفته شده است، آیا استقبال شهروندان تهرانی از اردوهای راهیان نور بیش از حد انتظار شما وجود دارد؟

بعید نیست به نظر شما با توجه به تعطیلی این کمپ ها به مدت دو سال قطعاً شور و عطش مردم برای بازدید از این مناطق افزایش یافته و فرصتی فراهم شده است تا شهروندان تهرانی زمان سفر خود را افزایش دهند. این ارزیابی بر اساس اعلام نیازها و درخواست های ارسالی به سپاه تهران انجام شده است.

آیا در صورت افزایش تعداد زائران از این میزان تخمینی، اقداماتی برای ارائه خدمات مناسب به زائران انجام شده است؟

به یاد دوکوهه می توانیم نزدیک به سه هزار زائر را اسکان دهیم و این ظرفیت را داشته باشیم که در صورت افزایش تعداد زائران بتوانیم اسکان و همچنین خدمات رسانی کنیم. علاوه بر این در صورت امکان اسکان استان هایی که در مسیر یادمان دوکوهه هستند را در نظر خواهیم گرفت و در ارائه خدمات کوتاهی نخواهیم کرد.

آیا محدودیتی برای ثبت نام افراد وجود دارد؟

طبق اعلام ستاد مرکزی کرونا، برای ثبت نام باید سه دوز واکسن دریافت کرده باشند. همچنین افراد مبتلا به بیماری های حاد، قلبی و صرع به دلیل طولانی و سخت بودن مسیر نمی توانند ثبت نام و از این کمپ ها بازدید کنند.

آیا محدودیتی برای بازدید از بناها وجود دارد؟

خیر بنا به درخواستی که از قرارگاه مرکزی دریافت کردیم، تمامی یادمان ها از پنجم اسفند ماه باز است و خادمان شهدا در این یادمان ها حضور دارند تا در مناطق عملیاتی به زائران خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید