آخرین خبر افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده

آخرین خبر افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده

علی دهگانوکیا در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در خصوص تعداد مستمری بگیران عیدی امسال گفت: شناسنامه.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش شناسنامه بازنشستگان افزود: در این راستا پیگیری هایی وجود دارد که بازنشستگان باید به عنوان کارمند شناسنامه دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران گفت: در حال حاضر کارمندان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد دریافت می کنند اما زمانی که بازنشستگان بازنشسته می شوند همه این ارقام به یکباره کاهش می یابد و فقط یک ماه حقوق می گیرند. ماه از عید

این کشاورز خاطرنشان کرد: البته سال گذشته حداقل دستمزد یک ماه پرداخت می شد و در سال های گذشته کمتر بود. به هر حال افزایش نیروی کار پیگیری خواهد شد و منتظریم ببینیم دولت در این زمینه چه خواهد کرد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: افزایش حقوق مربوط به شورای عالی کار است. طبق ماده 111 قانون کار که حداقل مزد است، به تصمیم شورای عالی کار اطلاق می شود.

دهانوکیا افزود: شورای عالی کار هنوز در مورد حداقل دستمزد تصمیم گیری نکرده است و هر تصمیمی که در شورا گرفته شود و در نهایت با توافق سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت بر اساس حداقل دستمزد مستمری بگیران و سایرین باشد. «همچنین سازمان تأمین نیز بعداً باید از طریق دولت کار کند تا به توافق برسد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان حراست استان تهران ادامه داد: در حال حاضر وضعیت درآمد مستمری بگیران تقریباً یک سوم سبد هزینه خانوار است و در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

دهنکیا گفت: بازنشستگان 30 یا 35 سال کار کرده اند اما امروز در شرایط خوبی زندگی نمی کنند و همه فرصت های آنها پر شده و تامین زندگی آنها سخت است.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقایان رییسی و عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رئیس شورای عالی کار نیز هستند، این است که دوباره به ما قول ندهند که در آینده با کاهش تورم، بودجه کاهش یابد. “خانواده را بزرگ کنید و سفره خانواده را رنگارنگ تر کنید.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین امنیت استان تهران گفت: تاکنون بسیاری از این وعده ها داده شده است اما هیچ کدام از این وعده ها داده نشده است تا بدانیم دولت می تواند تورم را کاهش دهد.

سلیان گفت: در ماده 41 قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند تورم بانک مرکزی است و بند دوم می گوید اگر این تورم با سفره خانوار جور نیست باید از بودجه خانوار استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر سبد هزینه خانوار 12 میلیون تن است. ما چنین افزایشی نداریم اما تفاوت حقوق بازنشستگی با این عدد یک سوم است و مستمری ها فقط 10 روز در ماه را تامین می کنند. اما فکر نمی‌کنم این شکاف بیشتر شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران گفت: دولت امسال باید کاری کند که این شکاف بیشتر نشود و اگر این شکاف بیشتر شود قابل تحمل نیست.

دیدگاهتان را بنویسید