آخرین خبر افزایش قیمت کارخانه ای خودروها/ این خودروها فعلا گران نمی شوند

آخرین خبر افزایش قیمت کارخانه ای خودروها/ این خودروها فعلا گران نمی شوند

شورای رقابت بخشنامه افزایش قیمت خودرو را تصویب کرده است اما این بخشنامه شامل تمامی محصولات سبد خودروسازان نمی شود.

شورای رقابت در نهایت پس از بررسی، دستورالعمل جدید قیمت خودرو را در ابتدای کار تصویب کرد. مصوبه شورای رقابت به وزارت امنیت ارسال شده است. وزارت حراست این دستورالعمل قیمت را به شرکت های خودروسازی ابلاغ کند. خودروسازان می توانند پس از ابلاغ بخشنامه قیمت، قیمت محصولات خود را محاسبه و در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده، بررسی قیمت خودروهای تولید داخل، اعضای شورای رقابت را در دستور کار خود داشتند. بنابراین در بخشنامه جدید قیمت ارسالی این شورا به وزارت حراست، اشاره ای به خودروهای مونتاژی که در خطوط تولید شرکت های خودروسازی وجود دارد، نشده است.

به عبارت دیگر اعضای شورای رقابت در حال حاضر روش قیمت گذاری جدیدی را برای محصولات تولید داخل تعیین کرده اند و مشخص نیست با چه مکانیزمی قیمت خودروهای مونتاژ شده تعیین می شود. ممکن است شورای رقابت به بحث قیمت خودروهای مونتاژی ورود نکند و خودروسازان را اختیار کند تا با هماهنگی مدیران صمت قیمت محصولات مونتاژی خود را تعیین و در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند.

در گذشته این رویه در سال های اخیر نیز برقرار بود که قیمت خودرو چندان افزایش نیافته بود، اعضای شورای رقابت تنها دستورالعمل قیمت خودروهای زیر 50 میلیون تومان را معرفی می کردند و اگر خودروسازان کالایی داشتند که قیمت آن بیش از 50 میلیون تومان بود. تغییرات قیمت این رده محصول با هماهنگی شرکت سازنده سیاست خودرو انجام شد.

بنابراین، هنوز جای خالی خودروهای مونتاژی در فرمول جدید شورای رقابت دور قیمت گذاری خودرو وجود دارد. بعید به نظر می رسد که قیمت کارخانه ای محصولات مونتاژی خودروسازان بدون تغییر بماند، اما به احتمال زیاد این تغییر قیمت در دستور کار خودروسازان در پی اعلام قیمت های جدید برای محصولات پرتیراژ قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید