نان بی کیفیت در یاسوج فعلا گران نمی شود/ مردم به شایعات توجه نمی کنند

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785341

با گلایه شهروندان یاسوجی از کیفیت نان، مسئولان این منطقه از عدم افزایش قیمت نان خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، نان یکی از خوراکی های روزانه سفره ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طوری که مردم همواره سعی می کنند از هدر رفتن آن جلوگیری کنند، اما کیفیت پخت نان در شهر پایین است. یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه های فراوانی روبه رو هستند و شایعه افزایش قیمت نان این روزها نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

وقتی علت را از نانوایان جویا می شویم به کیفیت پایین آرد توزیع شده و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی و کمبود نانوایی اشاره می کنند و می گویند قیمت نان باید افزایش یابد.

در همین راستا به سراغ متولی اصلی این غذا یعنی شرکت غله و خدمات بازرگانی رفتیم تا ابوالحسن صداقت کیش را دومین استان از نظر کیفیت پس از خوزستان از نظر آرد تولیدی ارزیابی کنیم. کهگیلویه و بویراحمد.

وی گفت: بیشتر آرد مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد در استان تولید می شود و بخشی دیگر از طریق گندم وارداتی به کشور تامین می شود که دارای استاندارد و کیفیت خاصی است.

صداقت کیش داشتن مهارت در پخت را ضروری می داند و اذعان می کند: اگر بخواهیم نان باکیفیت مصرف کنیم باید یکسری الزامات را برای پخت و تهیه در نظر بگیریم.

وی در این گفتگو به خبرنگار ما گفت: در یاسوج نانوایی هایی وجود دارند که سعی می کنند نان باکیفیت را به دست مردم برسانند اما نداشتن مهارت کافی برای پخت و تهیه خمیر نان باعث می شود شاهد تولید نان بی کیفیت باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی در پاسخ به شایعه افزایش قیمت نان در استان گفت: قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها کمتر است اما تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است. انجام شده است.

پس از صحبت صریح با کیش به سراغ دبیر شورای منطقه آرد و نان رفتیم تا دلیل بی کیفیتی نان و شایعه افزایش قیمت را جویا شویم.

سالار حسین پور با بیان اینکه قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد پایین است، تاکید کرد: در حال حاضر افزایش قیمت نان در استان نداریم اما این موضوع در شورا در حال بررسی است.

وی افزود: با متخلفان نانوایی های استان که افزایش قیمت داشته اند برخورد جدی می شود و مردم تخلفات را به 124 اعلام می کنند.

رئیس سازمان صنعت، تولید و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از کیفیت نان در استان پرهیز کرد و گفت: در مرغوب بودن گندم استان شکی نیست اما عوامل مختلفی در این امر نقش دارند. دستیابی به نان باکیفیت. که مخلوط گندم وارداتی است. «و گندم در روستا تولید می شود که کیفیت آن را در فرآوری آرد کاهش می دهد.

وی بی ثباتی شغل نانوایان را یکی دیگر از عوامل بی کیفیتی پخت نان در استان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه کارگران فصلی تغییر شغل می دهند و نانوایان مجبور به استخدام نیروی جدید برای تولید نان می شوند، این عامل باعث شده است تاثیر زیادی در پخت با کیفیت نان وجود دارد.

حسین پور دستگاه نان و وضعیت خمیر را از دیگر عوامل کیفی عنوان کرد و گفت: .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید