آخرین وضعیت توقیف 2 کشتی یونانی در خلیج فارس


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843731

سازمان بنادر و دریانوردی در اطلاعیه ای آخرین وضعیت دو نفتکش یونانی گرفتار شده در آب های خلیج فارس را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حاکمیت دریایی ایران در بیانیه ای ضمن تشریح آخرین وضعیت دو نفتکش یونانی گرفتار شده در آب های خلیج فارس گفت:

پس از اعلام شرکت خدمات کشتیرانی آب آرام به عنوان نماینده رسمی P&I و صاحبان دو نفتکش یونانی، پیام های متعددی از سوی مالکان و باشگاه های P&I آنها دریافت کرده و نسبت به وضعیت خدمه نفتکش ابراز نگرانی کرده اند. دلتای پوزیدون و جنگجوی محتاطپس از هماهنگی های لازم سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرمانده نفتکش های نفتکش های فوق دیدار کرد که نتایج آن به شرح زیر است:

در این دیدار فرماندهان دو کشتی تایید کردند که همه خدمه از نظر روحی و جسمی آمادگی کامل دارند و ارتش به خوبی با آنها برخورد کرده و هیچ شکایتی گزارش نشده است. همچنین به منظور تسهیل در ارتباط تلفنی خدمه کشتی با خانواده هایشان، مقرر شد نماینده کشتی تعدادی سیم کارت به همراه تلفن همراه تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

فرماندهان دو کشتی همچنین درخواست هایی برای دریافت غذا، آب، غذا و سایر مواد مصرفی تهیه و در اختیار نماینده کشتی قرار دادند و همچنین هماهنگی لازم برای دریافت زباله های کشتی و تحویل آن به ساحل انجام شد.

همچنین با توجه به حضور طولانی مدت بخشی از خدمه کشتی، موضوع جابجایی تعدادی از ملوانان توسط فرمانده کشتی مطرح و مقرر شد در صورت موافقت مالکان، هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

همچنین با توجه به اینکه نفتکش های مذکور در حال جابجایی مشتقات نفتی بودند، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان توصیه های لازم را برای ایمنی و حفظ محیط زیست به فرماندهان کشتی ها و همچنین اهمیت و حساسیت منطقه ارائه کرد. از نظر محیط زیست، به عنوان منطقه ویژه اکولوژیکی توسط سازمان بین المللی دریانوردی و کنوانسیون مارپل به رسمیت شناخته شده است.

همچنین بنا به درخواست فرمانده کشتی و مطابق با مقررات و استانداردهای بین المللی، همکاری لازم جهت تسهیل در تحقق الزامات بین المللی توسط خدمه کشتی جهت انجام اقدامات مستمر از جمله ثبت وقایع کشتی مورد توافق قرار گرفت.

همچنین یک کنفرانس تلفنی بین فرمانده، نماینده کشتی و ستاد مالکان کشتی در یونان برگزار شد و مالکان کشتی، نحوه نگهداری کالا را به فرمانده راهنمایی کردند.

به فرمانده کشتی ها اطلاع داده می شود در صورت نیاز جدید به نماینده مربوطه کشتی جهت آماده سازی و انحلال وی اطلاع دهد و در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی مساعدت های لازم را انجام خواهد داد.

در این جلسه همچنین به فرمانده و خدمه کشتی اعلام شد که هیچ محدودیتی مطابق با استانداردهای بین المللی برای انجام عملیات روزانه و حرکت آنها در کشتی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، بر اساس هماهنگی های انجام شده، امکان دیدار کنسولگری با خدمه این دو کشتی فراهم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید