آخر هفته پر اضطرابی در پیش روی تهران است

آخر هفته پر اضطرابی در پیش روی تهران است

اوضاع تهران نارنجی شد

صادق ضیائیان رئیس مرکز مدیریت بحران سازمان هواشناسی:

* به مردم توصیه اکید داریم که از سمپاشی اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

* (با اشاره به تمدید فعالیت سامانه بارشی): به دلیل بلاتکلیفی در مدل های جوی برای تهران اخطار نارنجی رنگ صادر کرده ایم.

* برخی از مدل های آب و هوا بارش شدید و برخی مدل ها میزان بارندگی کمتری را نشان می دهند. با این حال به تهرانی ها اکیدا توصیه می کنیم که در روز جمعه از بازدید از کوچه ها، اطراف رودخانه ها و مسیل ها به شدت خودداری کنند.

* اگرچه احتمال بارش شدید باران در تهران کم است، اما خطر همچنان بسیار زیاد است. احتمال بارندگی شدید در بالادست است، بنابراین مردم باید از دور زدن رودخانه ها و نهرها خودداری کنند.

* فردا در ارتفاعات تهران بارندگی شدید پیش بینی می شود لذا به هموطنان توصیه می کنم به دلیل خطر صاعقه و اطراف نهرهای منزوی از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

آخر هفته پر اضطرابی در پیش روی تهران است

احتمال تصادف در تهران

کامران امامی، نماینده ایران و رئیس کارگروه مدیریت تطبیقی ​​سیل:

سیل تاکنون ۲۲ قربانی در شهرستان استبان استان فارس برجای گذاشته است. این تعداد جان‌هایی است که قربانی غفلت از روش‌ها و ابزارهای مقابله با سیل در عصر فناوری شده‌اند.

با گذشت 35 سال از سیل هولناک گلاب دره و دربند در سال 66 که منجر به جان باختن بیش از 300 نفر شد، هنوز سامانه پیش بینی و هشدار سیل این دو حوضه در مهم ترین نقاط پایتخت راه اندازی نشده است. این در حالی است که در صورت وقوع سیل مشابه سال 66 و ورود آب به مترو تجریش، فاجعه بزرگی با تلفات انسانی هنگفت رخ می دهد.

آخر هفته پر اضطرابی در پیش روی تهران است

در منطقه 5 تهران به دلیل احتمال وقوع سیل هوشیار باشید

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 تهران:

* (در خصوص اخطار نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای بارش شدید لحظه ای باران): این امر به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و در وزش باد شدید و بسیار شدید (برخاستن گرد و خاک در نیمه غربی و جنوبی استان) اتفاق می افتد. شاهد هستیم که از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده (مخصوصاً بعدازظهر، عصر و شب) در مناطق مستعد (مخصوصاً ارتفاعات) احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ داریم.

* در محدوده 5 رودخانه، مسیل ها و مسیل هایی مانند رودخانه فرحزاد، کانال شهید باکری، کانال رودخانه میان، رودخانه کن، دره زر نو و… وجود دارد. حدود 10 روز پیش شروع کردیم. همچنین از مسئولین منطقه خواستیم که نسبت به دور زدن نهرهای کوچک و در صورت لزوم لایروبی و شستشوی نهرها با تجهیزات مکانیزه و ماشین آلات سنگین اقدام کنند تا مشکلی برای شهروندان عزیز پیش نیاید.

*روابط عمومی منطقه 5 در این خصوص با هشدار به شهروندان نسبت به احتمال وقوع سیلاب از مردم خواست از استقرار در حاشیه و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و از دور شدن از دره ها خودداری و از هرگونه سکونت گاه جلوگیری کنند.

* از سفر به ارتفاعات پرهیز کنید. با توجه به افزایش گرد و غبار و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی غربی، مرکزی و جنوبی استان به دلیل وزش باد شدید و بسیار شدید (چهارشنبه تا پنجشنبه) از تردد غیر ضروری خودداری شود. .

آخر هفته پر اضطرابی در پیش روی تهران است

پلیس نسبت به اختلالات جوی در جاده های 10 استان هشدار می دهد

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور:

* (در خصوص اخطار سازمان هواشناسی با رنگ نارنجی و قرمز): بر اساس پیش بینی کارشناس هواشناسی از امروز تا پایان هفته با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بارش شدید باران ادامه خواهد داشت. احتمال جاری شدن سیلاب و بالا آمدن سیلاب در برخی جاده‌ها به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، یزد، اصفهان، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اختلال جدی و احتمالی در تردد وسایل نقلیه ایجاد می‌شود. خوزستان.

* در این راستا احتمال وقوع حوادث رانندگی از جمله تصادفات زنجیره ای افزایش می یابد. به همین دلیل لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

* بارندگی لغزندگی سطح جاده را نیز افزایش می دهد، در این راستا رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودروی روبرو توصیه می شود. رانندگی در این شرایط نیازمند توجه بیشتر و آمادگی کامل برای مقابله با این شرایط است.

* شیرانی همچنین از مردم خواست در شرایط فعلی به ویژه در استان های مذکور حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.

دیدگاهتان را بنویسید