آذربایجان غربی حضور چشمگیری در مرزهای کشور دارد


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840099

رئیس جمهور پس از ورود به ارومیه از ماهواره اروم ست ساخت پژوهشگران ارومیه رونمایی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز وارد آذربایجان غربی شد و این استان را نمونه کامل یک مجموعه فرهنگی و تمدنی برای ایران دانست و گفت: این استان واقعاً دارای تمایزات بسیاری از جمله حضور خود است. او در دفاع مقدس بسیار مهم است و مزربنی به مرزهای میهن اسلامی خود می بالد.

وی گفت: در این استان به عنوان قطب کشاورزی و معدنی ظرفیت های فراوانی وجود دارد و وجود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی فعال و نیروی کار کارآمد و تحصیلکرده از دیگر سرمایه گذاری های این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات استان گفت: همکاران ما با حضور در استان و ارتباط با مردم و مسئولان استانی مشکلات و مشکلات را شناسایی کردند و در جلسات متعددی در تهران این موضوعات مطرح شد.

رئیسی با عذرخواهی از مردم به دلیل عدم حضور در همه شهرستان ها گفت: شرکت در هیئت استان آخرین قسمت سفر است که مصوبات سفر با حضور بخشداران اعلام و به مردم اطلاع رسانی می شود.


رئیس جمهور ماهواره ارومست را پرتاب کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ابتدای سفر به آذربایجان غربی از نمایشگاه دستاوردهای هوافضا از جمله هواپیماهای سبک و نیمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه و همچنین پهپادها و ماهواره های ساخته شده توسط مبتکران ارومیه بازدید کرد.

وی در بازدید از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه از ماهواره اروم ست که در ارومیه ساخته شده است نیز رونمایی کرد.

در این بازدید جوانان فناور ارومیه توضیحاتی در خصوص ساخت هواپیماهای فوق سبک، پهپاد و ماهواره ارائه کردند.

ماهواره اروم ست با بالاترین وضوح تصویر، قابلیت قرار گرفتن در مدار زمین با حداکثر 600 هزار دلار را دارد که بسیار ارزانتر از نمونه خارجی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید