رژیم صهیونیستی ننگ جامعه بشری/ مذاکرات وین پیشرفت چشمگیری دارد

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804717

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات در وین در سه هفته گذشته در هر چهار زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران درباره تحولات اخیر در سیاست خارجی گفت.

ایشان در آستانه دهه فجر، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، این واقعه بزرگ قرن را به ملت ایران تبریک و تهنیت گفتند و این روز و دهه و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. اضافه:.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به ولادت حضرت بکیر (ع) اشاره و تبریک گفت.

وی افزود: متأسفانه فاجعه یمن این روزها در حال عمیق تر شدن است و ایران این روزها تمام تلاش خود را برای پایان دادن به آن انجام می دهد.

حاتب زاده همچنین خاطرنشان کرد: تنها راه حل مسئله یمن، تصمیم سیاسی برای توقف تجاوز علیه ملت و پایان دادن به محاصره طولانی مدت مردم یمن است.

دیپلمات ارشد کشورمان برای سفر رژیم صهیونیستی به امارات و صحبت های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران که در سوالی در جمع خبرنگاران گفت: در ایجاد بحران می بیند.

وی گفت: تنها رژیم آپارتاید همین رژیم دروغین است و طبق تعاریف قطعنامه 3379 همان سیاست آپارتاید را دنبال می کند. او به دنبال تسلط یک نژاد و قومیت اقلیت در سرزمین های اشغالی است و به دنبال جنایات سیستماتیک علیه مردم فلسطین است. در سال 2018، قانون نژادپرستانه این رژیم نژادپرست را تایید کرد. این رژیم مایه ننگ جامعه بشری است و امروز سعی دارد بحران های خود را به جای دیگری سرایت دهد. کشورهایی که در حال عادی سازی هستند باید بدانند که ماهیت تهاجمی و بحرانی این رژیم اولین قربانیان را در مسیر عادی سازی می گیرد. ایران این اقدامات در جهت عادی سازی را محکوم می کند.

خبرنگاری پرسید که آیا چارچوب زمانی مشخصی برای تصمیم گیری نهایی در مورد وین وجود دارد که حاطب زاده پاسخ داد: «ما بارها این نفس ها را داشته ایم. البته مذاکرات طی سه هفته گذشته در هر چهار زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است. در برخی موارد به دلیل کم کاری طرف مقابل و یا عدم ابتکار و خلاقیت لازم در طرف مقابل با تاخیر مواجه می شوند و توصیه می کنیم پس از بازگشت از پایتخت ها با راهکارهای لازم برگردند.

وی گفت: اگر کشورهای دیگر به ویژه آمریکا در بازگشت به وین و تصویب خواسته های ایران و بیش از این از برجام، تصمیم خود را گرفته باشند و کمتر از برجام را نخواهیم پذیرفت، می توان به توافقی پایدار و معتبر دست یافت. به سرعت. “

سخنگوی وزارت امور خارجه مراکش نیز درباره اظهارات وزیر امور خارجه مراکش گفت: این اولین بار نیست که وزیر امور خارجه مراکش چنین ادعاهای بی اساس می کند. برای احترام به مسلمانان و تحصیلکردگان مغرب زمین، ما همیشه سعی کرده‌ایم تصویب کنیم، اما خود وزیر امور خارجه مراکش بهتر از هرکسی می‌داند که شاهد اعمال خشونت و مداخله نظامی در برخی کشورهای دیگر بوده است که باعث ایجاد تنش در منطقه شده است.

حاتب زاده ادامه داد: باید هر چه زودتر به ملت خود بازگردند و به جای پیش بینی های بیهوده سعی کنند در جامعه اسلامی و کشورهای مسلمان مسئولیت پذیر باشند.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید