مذاکرات در مورد تعیین مرزهای دریایی پیشرفت چشمگیری داشته است


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898850

نخست وزیر در دیدار با بلینکن گفت که مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی (بین لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تارنمای روسیه الیوم، نجیب میقاتی نخست وزیر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با حضور آموس هوخشتاین میانجی آمریکایی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزارش، میقاتی با اعلام محتوای این نشست گفت: در این دیدار درباره تحولات سیاسی لبنان به ویژه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردیم و از همه طرف هایی که توانایی حمایت از لبنان را دارند خواستم.

وی افزود: در این جلسه درباره موضوع آوارگان سوری، موضوع بانک جهانی و مشکل برق لبنان بحث و تبادل نظر کردیم.

نجیب میقاتی ادامه داد: مذاکرات تعیین مرزهای دریایی (بین لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیری داشته است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان این دیدار که با حضور آموس هوخشتاین میانجی آمریکایی در خصوص تعیین مرزها برگزار شد، گفت: دیدار با میکاتی مثمر ثمر بود، در این دیدار در خصوص لزوم برگزاری بحث و تبادل نظر شد. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لبنان در زمان مناسب و لزوم انجام اصلاحات در حمایت از مردم لبنان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

روزنامه الاخبار امروز در تحولی دیگر در ارتباط با موضوع مذاکرات تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی نوشت: عاموس هوخشتاین میانجی آمریکایی در حال تهیه پیش نویس توافقنامه تعیین مرزهای دریایی پس از برگزاری آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم در تل است. آویو و بیروت..

به نوشته این روزنامه، این بدان معناست که مذاکرات تعیین مرزها به پایان رسیده و قرار است تا پایان شهریور ماه جاری توافقنامه نهایی بین دو کشور امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید