آذر در سراسر جهان هویتی جز تعلق به امام حسین (ع) ندارند.


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889399

امام جمعه اردبیل به پرتاب ماهواره خیام به فضا اشاره کرد و گفت: پرتاب ماهواره خیام به فضا با وجود تحریم ها نشانه اقتدار علمی برجسته ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن ارزیابی برگزارکنندگان مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورا گفت: عزاداری ها و اجتماعات استان اردبیل در عزاداری سیدالشهدا امسال فوق العاده بود مخصوصاً مجالس تاسوعا و عاشورا بی نظیر بود. با تشکر از کلیه شرکت کنندگان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، شهرداری، مدیریت، فرماندار، پاسدار اعظم، مرزبان حرم شاه اسماعیل صفوی، از تمامی آذری های سراسر جهان که صمیمانه احترام خود را به مقدسات ابراز داشتند. جایگاه امام حسین و خاندان و یارانش در آنجا بود.

وی افزود: امام حسین(ع) تکلیف همه را اینگونه تعریف کرد که من نه تنها با یزید بلکه به عنوان یزید کار می کنم. در زمان ما آمریکا و اسرائیل ایزدی هستند. به امام حسین شک کن

امام جمعه اردبیل با قدردانی از خیرینی که به عشق امام حسین (ع) بسته های غذایی نفیس را بین فقرا توزیع کردند، گفت: افرادی که در سازمان انتقال خون مدال خون اهدا می کنند و هر انسانی او را از مرگ نجات می دهد. و او را به زندگی بازگردانید که گویی همه انسان ها را زنده نگه داشته است) زیرا این مردان در زمان هایی که جان انسان ها در خطر است در خواستار محبت خود صادق هستند.

رئیس شورای کل فرهنگی استان با تقدیر از اهل سنت استان های اردبیل و گیلان در برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله گفت: از اهل سنت استان به ویژه اهل سنت عنبران که در این مراسم سنگ تمام گذاشتند نهایت تشکر را دارم. عزاداری امسال را پخش نکرد و همچنین از اهل سنت گیلان غرب که ثابت کردند اهل سنت پیامبر واقعی در پذیرش عزاداری و گریه بر اباعبدالله به عنوان فرستاده خداوند عمل می کنند.

خطیب جمعه اردبیل نتایج کنکور سراسری امسال را هشداری بزرگ به مسئولان و نگرانی عمیق خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: اعلام نتایج کنکور امسال هشدار بزرگی به مسئولان است، این نتایج نشان می دهد که وجود دارد. تبعیض و بی عدالتی بزرگ آموزشی در نظام آموزشی کشور اتفاقا از بین چهل دانش آموز برگزیده کشور در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز در مدرسه دولتی عادی درس خوانده است! بقیه از مدارس تیزهوشان و مدارس استثنایی غیرانتفاعی هستند. این از تفاوت بزرگ در آموزش صحبت می کند. شایان ذکر است 82 درصد از رتبه های زیر 3000 در دو دهک بالای درآمدی قرار دارند. دولت محترم و کمیسیون آموزش مجلس باید چاره اندیشی کنند. اولین شرط عدالت، ایجاد فرصت است. مساوی با رشد است، آموزش نباید به طبقات تقسیم شود، پایه مادی و کیفیت آموزش باید به طور مساوی توزیع شود. این آمار بسیار تکان دهنده است که از بین چهل نفر منتخب، 29 نفر از استعدادهای درخشان، 9 نفر از موسسات غیرانتفاعی خاص، یک نفر از مدارس نمونه دولتی و یک نفر از مدارس دولتی عادی هستند، در حالی که 85 درصد دانش آموزان کشور در مدارس دولتی عادی تحصیل می کنند.

وی افزود: به طور عجیبی مدارس تیزهوشان و مدارس استثنایی غیرانتفاعی که دو درصد دانش آموزان سراسر کشور را پوشش می دهند، 95 درصد رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند. این آمار نشان می دهد که دولت و مجلس آموزش و پرورش را به حال خود واگذار کرده اند و وزرای مربوطه به فکر عدالت آموزشی و اکثریت دانش آموزان کشور نبوده اند و در این راستا از دولت و مجلس تقاضا داریم حقوق اکثریت را به سرعت حفظ کنند. شنو پیش شماست و جز شما به حرف کسی گوش نمی دهد و هیچ برنامه ریزی علمی برای حل این مشکل ندارد باید فورا برکنار شود اگر نمایندگان محترم و دولت قوانین جدیدی در این زمینه تصویب نکنند. در ادامه این بی عدالتی شریک خواهد بود. استیضاح وزرا یک حق است. مشروعیت نمایندگان و استیضاح مقامات و نمایندگان، حق مسلم ملت ماست.

آیت الله عاملی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا گفت: پرتاب ماهواره خیام به فضا علیرغم تحریم ها نشان از اقتدار برجسته علمی است. محاصره تکنولوژی بدترین محاصره و بدترین ظلم است و ملت ها را از عوامل اساسی پیشرفت و توسعه و شکوفایی محروم می کند، اما در این شرایط ظالمانه جمهوری اسلامی توانسته است به افتخارات علمی ملت بزرگ ایران پیوسته بیفزاید. در پاسخ به تحولات علمی جهان. این ماهواره دارای پیشرفته ترین تکنولوژی است و طراحی آن توسط نخبگان علمی کشور برای محاصره کنندگان باورنکردنی است. با کمال امید می گویم فتح قلعه های حساس علمی آینده ای روشن در دسترس ملت بزرگ ماست. وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از پرتاب ماهواره خیام ایران با ماهواره روسی، همکاری فزاینده روسیه با ایران را خطر بزرگی برای جامعه جهانی دانست، اما توضیح نداد که چرا همکاری اسرائیل با آمریکا خطر بزرگی برای جامعه جهانی نیست. خاورمیانه چون نمی خواست خون بریزد؟

وی در بخشی دیگر از خطبه های خود گفت: رژیم صهیونیستی در این هفته مداحی عظیمی از هوش، درایت، قاطعیت، درایت، شجاعت و رشادت سید حسن نصرالله منتشر کرد. او در مورد وضعیت امنیتی و اقتصادی اسرائیل بسیار خاص است. او در تهدیدات خود بسیار جدی است. اسرائیلی ها در جهان عرب فقط او را می شناسند. او تهدیدات خود را به عبری ترجمه کرد و جنگ روانی گسترده ای را علیه اسرائیل به راه انداخت. او هنوز در جنگ روانی بی نظیر است. ترس از جنگ دوم لبنان و اسرائیل در دل اسرائیلی ها جاری است اخیراً اسرائیل در خصوص منطقه نفت خیز دریایی کار خود در مرز دریای لبنان، اسرائیل را به جنگ تهدید کرده و منطقه را به طور کامل با هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی کرده است. که خودش می گوید در لبنان می سازد.

امام جمعه اردبیل گفت: به مردم لبنان فهماند که نه تنها از امنیت آنها محافظت می کند، بلکه به شدت از اقتصاد لبنان محافظت می کند. اگر اسراییل به نفت در کار خود برسد و آن را به لبنان بسپارد تا از آن استفاده کند، سید حسن نصرالله به یک قهرمان ملی بزرگ لبنان تبدیل خواهد شد. و اگر به لبنان تحویل داده نشود، سید حسن نصرالله جنگ خطرناکی را به اسرائیل تحمیل می کند تا زمانی که اسرائیل نتواند این جنگ را تحمل کند، او به عنوان یک رهبر بزرگ عمل می کند و در جنگ 2000 سخنرانی مهمی علیه اسرائیل ایراد کرد که در آن “بیت” عنکبوت برای همیشه به اسرائیل چسبید زیرا سید حسن نصرالله در همان خطاب گفت که اسرائیل متعلق به بیت عنکبوت است، او شخصیت برجسته و حالتی فوق العاده کاریزماتیک دارد، از نظر فکر و عقل بسیار پیشرفته است و از هوش هیجانی بالایی برخوردار است. او جایگاه ویژه ای در قلب ملت لبنان داشت. ما نمی توانیم او را دست کم بگیریم. او مردی بسیار جدی است و در سال‌های اخیر ثابت کرده است که کارشناس ارشد امور اسرائیل است.سید حسن نصرالله بهتر از اسرائیلی‌ها ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اسرائیل را می‌داند.

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: این سخنان به دلیل آخرین عبارت این گفته ها نقل می شود که مقام ارشد اسرائیل می گوید ما هرگز نمی توانیم به ایران حمله کنیم زیرا در این صورت حزب الله اسرائیل را تبدیل به جهنم می کند. این امر به خوبی نشان می دهد که برای تامین امنیت کشور باید پرچم را در خارج از کشور به اهتزاز درآورد و به گفته امیرالمؤمنین هرکس در خانه خود مورد تعرض قرار گیرد، تحقیر خواهد شد و در این راستا باید هزاران تجلیل از رهبر به عمل آید. انقلاب اوکازا این است که میدان امنیتی کشور در خارج از کشور شکل می گیرد و باید قدردان شهدایی چون سردار سلیمانی و شهید حمدانی باشیم که توطئه بزرگی را علیه امنیت کشور در سوریه خنثی کردند.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید