آرزوی الهام علی اف برای مشارکت ایران در بازسازی قره باغ

ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803355

رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با هیئت بلندپایه ایرانی تمایل شرکت های ایرانی را برای مشارکت در بازسازی قره باغ ابراز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در دیدار با هیئت بلندپایه ایرانی در باکو از تمایل شرکت های ایرانی برای مشارکت در احیای سرزمین های آزاد شده خبر داد.

مطمئنم شرکت های ایرانی در آینده نزدیک در سرزمین های آزاد شده شروع به فعالیت خواهند کرد.

علی اف اخیراً در شب سال نو گفت; دوستی و مشارکت بیشتر از طریق تماس ها و تبادلات منظم با سایر همسایگان ایران و گرجستان توسعه می یابد. بستر همکاری های چندجانبه در حال حاضر در منطقه در حال شکل گیری است و البته این به نفع ماست.

به گزارش ترند نیوز، وزیر راه و شهرسازی ایران نیز گفت: جمهوری آذربایجان و ایران می توانند روند تردد مرزی را تسهیل کنند. قاسمی گفت: فکر می‌کنم مسائل مربوط به افتتاح شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گسترش ظرفیت‌های تجاری در سندی که بین کشورها امضا می‌شود، روشن شود. روابط ما به نفع هر دو طرف توسعه خواهد یافت.

قاسمی گفت: موضوع تسهیل در تردد مرزی جمهوری آذربایجان و ایران نیز در حال بررسی است، همچنین پتانسیل خوبی برای توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل داریم.

این مقام ارشد ایرانی ابراز اطمینان کرد که همکاری جمهوری آذربایجان و ایران بسیار توسعه خواهد یافت.

رستم قاسمی گفت: ما شاهد کار جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده هستیم و می بینیم که کار به سرعت در حال انجام است. سفر امروز ما زمینه را برای امضای اسناد مربوطه برای همکاری های آتی فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید