قره باغ هرگز بخشی از آذربایجان نخواهد بود

ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805246

معاون سابق وزیر دفاع ارمنستان گفت: روند حل و فصل مناقشه قره باغ به پایان نرسیده و این منطقه هرگز بخشی از جمهوری آذربایجان نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوری خواه ارمنستان و معاون سابق وزیر دفاع ارمنستان روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی پایان نیافته است.

به گزارش ارمنی نیوز، آرتاک زاکاریان، یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوری خواه ارمنستان و معاون سابق وزیر دفاع، گفت که جنگ 44 روزه اخیر تمام نشده است و آرتساخ (قره باغ کوهستانی) هرگز بخشی از جمهوری آذربایجان نخواهد بود. . شد.

وی افزود: «حتی امروز که به نظر می رسد در بن بست هستیم، فرصتی برای یافتن راه حلی وجود دارد. اما مقامات فعلی ارمنستان یا جاده را نمی بینند یا نمی خواهند آن را ببینند. با این حال، این احتمال وجود دارد که آنها آنقدر ضعیف و ترسیده باشند که از دیدن فرصت ها هراس داشته باشند.

به گفته نماینده اپوزیسیون ارمنستان، مقامات کنونی ارمنستان از انعکاس سیاست تهاجمی جمهوری آذربایجان، طرح موضوع اشغال ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان و حتی جشن گرفتن روز ارتش ارمنستان می ترسند.

علی اف: ما ارمنستان فاشیست را شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم

وی ادامه داد: «نمایندگان مجلس باید درک کنند که دیر یا زود مسئولیت تمام شکست‌ها را بر عهده خواهند گرفت». هرچه زودتر به مسئولیت خود پی ببرند و قدرت را رها کنند، بیرون کشیدن کشور از بحران و بازگرداندن نقش مستقل ارمنستان در فرآیندهای منطقه آسان‌تر خواهد بود.»

رئیس جمهور آذربایجان روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و آن را شکست دادیم.

الهام علی اف به آزارتک گفت: ارمنستان در میدان جنگ شکست خورد. آنها 10000 پناهنده داشتند. آنها کاملاً تحقیر شده اند. ببینید چه کارهای زشتی می خواستند بکنند که مانع ما شوند. اما مردم آذربایجان، حتی مردمی که از زیر آوار بیرون آمدند، افرادی که خونریزی کردند، کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، گفتند ما فقط باید حرکت کنیم، هیچکس و هیچ چیز نمی تواند مانع ما شود، ما از اینها انتقام می گیریم. مردم بی گناه، شهدا ما خودمان را در میدان جنگ دیدیم. ما فاشیسم را در ارمنستان شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم».

باکو و ایروان سال گذشته یک جنگ 44 روزه را بر سر منطقه قره باغ کوهستانی تجربه کردند که با آتش بس با میانجیگری مسکو به پایان رسید. با وجود آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش ها بین دو کشور بر سر مسائلی مانند تعیین مرزها، جاده ها و پاسگاه ها حل نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید