درگیری لفظی بین وزارت دفاع روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818171

باکو به مسکو هشدار داد که هیچ منطقه اداری به نام قره باغ در آذربایجان وجود ندارد و استفاده از این عبارت در بیانیه های وزارت خارجه روسیه «بی احترامی به تمامیت ارضی آذربایجان» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آناژ-ترکیه و گروه قفقاز؛ وزارت دفاع روسیه دیروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آذربایجانی در نتیجه مذاکرات روستای فاروح در خوجالی قره باغ را ترک کرده و طرف آذربایجانی بخش هایی از این شهر را عقب نشینی کرده است. از فاروک

اما وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: تغییری در مواضع ارتش آذربایجان در روستای فاروح و ارتفاعات اطراف آن ایجاد نشده است. اطلاعات مربوط به عقب نشینی یگان های ارتش آذربایجان از این مواضع نشان دهنده واقعیت نیست. ارتش ما بر اوضاع عملیاتی تسلط کامل دارد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: این سلاح گرم دو بار توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در منطقه عسکران در خوجالی مورد تجاوز قرار گرفت که در نتیجه آن دو نفر مجروح شدند. فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه از طریق همکاری با نمایندگان کشورهای درگیر، اوضاع را در قره باغ کوهستانی تثبیت کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «اطلاعات مربوط به نقض آتش بس از سوی آذربایجان صحت ندارد و خسارتی در بین آذربایجانی ها گزارش نشده است. نظامی.”

باکو بار دیگر به مسکو هشدار داد که هیچ قلمرو اداری در خاک آذربایجان به نام “قره باغ کوهستانی” وجود ندارد و استفاده از عبارت “قره باغ کوهستانی” در بیانیه های وزارت خارجه روسیه در روزهای 26 و 27 مارس، “بی احترامی به جمهوری اسلامی ایران” است. تمامیت ارضی آذربایجان.”

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان یادآور شد که روسیه و آذربایجان در مبارزه با تهدید جدایی و خنثی سازی در ماده 18 بیانیه اتحاد که ماه گذشته توسط روسای جمهور دو کشور امضا شد متحد هستند و روسیه باید از این توافق خارج شود. حوزه.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با بیان اینکه روستایی به نام «فوروم» در منطقه خوجالی آذربایجان وجود ندارد، گفت: امیدواریم در اظهارات بعدی مقامات روسی نام این روستا به درستی ذکر شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید