سربازان باکو یک غیرنظامی را در قره باغ کوهستانی کشتند. سه نفر مجروح شدند

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782858

سرویس امنیت ملی قره باغ می گوید که نیروهای آذربایجان در حملات خمپاره ای در این منطقه یک غیرنظامی را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روز دوشنبه (دوشنبه) خبرگزاری آرمنپرس به نقل از سرویس امنیت ملی قره باغ کوهستانی، در گلوله باران نیروهای آذربایجانی در نزدیکی شهر شوشان در قره باغ کوهستانی، یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. دیگران مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، سرویس امنیت ملی قره باغ کوهستانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گزارش هایی دریافت شده است که غیرنظامیان در چهارراهی نزدیک شهر شوسه مورد حمله خمپاره های آذربایجانی به یک لوله اصلی آب قرار گرفتند که در نتیجه یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. . “

این خبر پس از آن منتشر شد که وزارت خارجه ارمنستان دوشنبه شب نیروهای مسلح آذربایجان را به دلیل نقض آتش بس در مرزها به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «نقض فاحش آتش بس برقرار شده توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در 9 نوامبر 2020 را به شدت محکوم می کنیم. قابل ذکر است که این حادثه در آستانه اولین سالگرد امضای توافق سه جانبه رخ داده است. توافق.

ارمنستان در هفته های اخیر بارها جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در مناطق مرزی متهم کرده است. اتهامی که باکو قاطعانه آن را رد کرد.

جنگ سال گذشته برای منطقه قره باغ کوهستانی در 9 نوامبر 2020 با امضای توافقنامه آتش بس که توسط نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امضا شد. و روسیه به عنوان میانجی در این توافق عمل می کند.

مقامات جمهوری آذربایجان، به ویژه الهام علی اف، اندکی پس از امضای توافقنامه آتش بس در قره باغ کوهستانی در نوامبر 2020 که به درگیری مرگبار 44 روزه جمهوری های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه پایان داد، تنش هایی را در منطقه ایجاد کرد. مرزبندی و توسل به تبلیغات و اظهارات کذب برای زمینه سازی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید