دولت های ترکیه و آذربایجان، قره باغ را به محل پرورش تروریست ها تبدیل کرده اند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909541

حاجی پور گفت: متاسفانه قره باغ به تصرف تروریست ها درآمده و دولت ترکیه و آذربایجان تروریست ها را در آنجا جمع کرده و به آنها فرصت آموزش و مانور داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، منصور حاجیت پور در خصوص اعلام وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه عامل اصلی حادثه شاهچراغ یک شهروند آذربایجانی است، گفت: اگر مصاحبه های دو سال گذشته من را مرور کنید، من فردی هستم که جزو قره باغ هستم. سرزمین اسلام من رهبری کردم، از آزادی قره باغ خوشحال و نگران بودم.

وی ادامه داد: متاسفانه قره باغ به تصرف تروریست ها درآمده و دولت های ترکیه و آذربایجان تروریست ها را در آنجا جمع کرده و به آنها فرصت آموزش و مانور داده اند.

نماینده سابق اردبیل در شورای اسلامی با بیان اینکه شرارت و بی صداقتی دولت آذربایجان از ابتدا مشخص بود، گفت: دولت آذربایجان هیچ وقت در کنار مردم ایران نبود، البته مردم آذربایجان نجیب هستند. نجیب و با همان مسلک ما.» جدا، اما حکومت حاکم بر آذربایجان با مردم همسو نیست و همیشه بنگاهی علیه ما بوده است.

وی ادامه داد: ما دولت آذربایجان را مقصر می دانیم زیرا آنها باید رابطه دولت و داعش را روشن کنند که این مشکلات چه ربطی به آنها دارد.

حکیت پور تصریح کرد: مشکل بعدی در این حادثه تجمع افکار سلفی در عرصه آموزشی در ایران است که از حوزه علمیه عبدالحمید برای پرورش افکار منسوخ و جنایتکارانه استفاده می کنند در حالی که ما بودیم که حتی قبل از انقلاب به عبدالحمید شخصیت دادیم. هیچ کس آن را در نظر نگرفت

وی با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف در منطقه عبدالحمید جمع شده اند، گفت: سلفی گری و وهابیت در این حوزه آموزش داده می شود و نتیجه آن را می بینیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه حساب های ما با آذربایجان باید روشن شود، تصریح کرد: آذربایجان باید نشان دهد که ابزار حریف و رقیب ما نیست در حالی که می بینیم ابزار دشمن شده است و اگر به همین منوال ادامه دهند. تغییر صفحه سیاسی آذربایجان کار سختی نیست، فقط نیاز به اراده جمع آوری افرادی دارد که می دانند چگونه به جمهوری اسلامی احترام بگذارند و قدردان جمهوری اسلامی باشند که استقلال آنها را به عنوان اولین کشور به رسمیت شناخت و با میلیون ها دلار به آنها کمک کرد. .

وی ادامه داد: مقامات سیاسی و ارگان های امنیتی ما نباید اجازه دهند این رفتار آذربایجان توسعه پیدا کند وگرنه مردم با خشونت انقلابی پاسخ آذربایجانی ها را خواهند داد و گستاخی برخی مسئولان را خواهند شکست.

حچیت پور در خصوص نقش اسرائیل در حادثه تروریستی شاهچراغ نیز تصریح کرد: در پرونده های سوریه تمامی تروریست های مجروح در بیمارستان های اسرائیل مداوا شدند و سیستم های ارتباطی و امنیتی آنها توسط رژیم صهیونیستی تامین شد. در مقابل جهان اسلام و انقلاب اسلامی هر اتفاقی بیفتد قطعاً ردپای اسرائیل و آمریکا و انگلیس و عربستان در آن پیدا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام حاصل اندیشکده های تروریستی این چهار کشور است و باید رویکرد خود را در قبال دولت یاغی آذربایجان روشن کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید