آزادسازی 90.5 درصد از مناطق ساحلی در دست مقامات دولتی در کشور


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813414

سید صولت مرتضوی گفت: 90.5 درصد از مناطق ساحلی متعلق به دستگاه های دولتی تخلیه شده است و گام دوم تخلیه مناطق تحت تصرف بخش خصوصی در سواحل و رودخانه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان قلب خرمشهر اظهار داشت: دولت در نظر دارد سالانه یک میلیون مسکن بسازد و بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، در سال 1395، در سال 1390، در سال 1394 به بهره برداری رسید. تاکنون 800 تخت ساخته شده است.» هزاران خانه در کلانشهرها، شهرهای متوسط ​​و شهرهای کمتر از 25000 نفر و روستاها ساخته شده است.

وی افزود: امیدواریم با پیشرفت کار با همین قدرت و توان، وعده ساخت چهار میلیون خانه در چهار سال به فضل الهی محقق شود.

رئیس نهاد ریاست جمهوری همچنین به آزادسازی سواحل کشور اشاره کرد و گفت: 90.5 درصد از مناطق ساحلی که در اختیار دستگاه های دولتی بود، آزادسازی شده است و گام دوم، مناطق تحت تصرف بخش خصوصی بر روی رودخانه ها است. و رودخانه ها مناطق با مساعدت استانداران به تدریج در حال آزادسازی سواحل و دستگاه های نظارتی و قضایی است.

مرتضوی در ادامه با تبریک روز چوب گفت: فرهنگ منابع طبیعی یعنی توسعه و حفظ منابع طبیعی باید در سطح جامعه اجرا شود و امیدواریم با همدیگر شیوه های خوب نجاری را ترویج دهیم.

وی همچنین به احداث کمربند سبز در آبادان و هرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس مستندات محوطه سازی پیش بینی لازم برای احداث کمربند سبز برای شهرهای آبادان و هرمشهر انجام شده است. بر اساس این اسناد در هر منطقه و استان اقدام مناسب انجام دهید.

ساخت پروژه 60 تختخوابی بیمارستان قلب و عروق خرمشهر به طول 60 متر از سال 95 آغاز شد و اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید