آزادی ۱۶۶ زندانی اجباری مازندرانی در طرح نذر آزادی


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882940

یکی از مسئولان سازمان بسیج دانشجویی مازندران اعلام کرد:

اسماعیل نادری گفت: سال گذشته حدود 166 زندانی غیرمالی مازندرانی با 20 میلیارد تومان محکومیت مالی آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; اسماعیل نادری عصر امروز در جمع خبرنگاران با موضوع نذر آزادی زندانیان از جرائم مالی غیرعمد اظهار داشت: یکی از مهم ترین و بارزترین دغدغه های امروز همه نهادهای دلسوز انقلاب، کمک به مستضعفین و حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد است. با این حمایت در قالب طرح آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد درخواست می کنند.

وی افزود: با آغاز اجرای طرح نذر آزادی در پایان سال 1398، سازمان بسیج حقوقدانان با تمام ظرفیت شروع به کار کرد و به لطف تعامل و همکاری که با سایر نهادها و ظرفیت موجود ایجاد کردیم، بیشترین بالاخره قدم های خوبی برداشتیم نیز حذف شد.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان مازندران خاطرنشان کرد: البته در ابتدای سفر کار ما کار سازماندهی نشده بود اما بعدها در طول مسیر با امضای تفاهم نامه ها گام بزرگی در این زمینه برداشته شد. جهت‌گیری ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعاملات چند جانبه در راستای تسهیل آزادی زندانیان جرایم غیرمالی.

این مسئول در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های سازمان بسیج حقوقدانان مازندران در این طرح پرداخت و اظهار داشت: رفع نیازهای خانواده زندانیان، کمک به آزادی زندانیان، آموزش و ایجاد اشتغال برای زندانیان نیازمند و در نهایت کاهش تعداد زندانیان پرونده های قضایی و جمعیت کیفری زندانیان از جمله اقداماتی صورت گرفته است.

نادری تصریح کرد: خوشبختانه در سال 1400 نزدیک به 166 زندانی غیرمالی آزادی داشتیم که میزان جرایم با محکومیت مالی بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ با توجه به فعال شدن مراکز صلح و سازش در تمامی شهرستان های استان توانستیم نزدیک به 18 میلیارد تومان از مجازات مالی زندانیان را از طریق صلح و سازش بین طرفین پرداخت کنیم. و تنها مبلغ 2 میلیارد تومان با جمع آوری پول از خیرین منجر به آزادی افراد شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان مازندران اعلام کرد: سال گذشته حدود 6 هزار بسته معیشتی در قالب کمک های مذهبی بین خانواده های زندانیان توزیع شد.

نادری با بیان اینکه طرح رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد کاملاً سازماندهی شده بود، اظهار کرد: وی تاکید کرد: در حال حاضر گروه های جهادی وکلا را در تمام شهرستان های مازندران تشکیل داده ایم و خاستگاه این گروه های شهرستانی گروه جهادی میتک و بصارت سازمان بسیج حقوقدانان مازندران است تا بتوانیم با بسیج در این طرح گام های موثری برداریم. تمام ظرفیت ها

وی خاطرنشان کرد: کلیه خیرین علاقه مند به آزادسازی جرایم غیرمالی می توانند جهت مشارکت در طرح نذر آزادی به شماره کارت 5892107044162371 به نام گروه جهادی میثاق و بیثارت کمک مالی واریز کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید