آشنایی با جدیدترین روش های مختلف استخدامی


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816346

در گذشته برای یافتن شغل باید یا به آژانس های کاریابی می رفتیم یا در روزنامه های مختلف دنبال کار می گشتیم. اما امروزه فرآیند استخدام بسیار آسان تر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گذشته برای یافتن شغل باید یا به آژانس های کاریابی می رفتیم یا در روزنامه های مختلف دنبال کار می گشتیم. اما امروزه فرآیند استخدام بسیار آسان تر شده است. بنابراین می توانید تنها با نشستن در خانه و با چند کلیک ساده رزومه خود را به تعداد زیادی آگهی استخدام ارسال کنید. به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم شما را با روش های مختلف کاریابی و استخدام آشنا کنیم، بنابراین اگر روزی به دنبال کار هستید، به راحتی می توانید با این روش ها شغلی برای خود پیدا کنید.

سایت های کاریابی آنلاین و مزایای آنها

یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به یک شغل موفق، ثبت نام اینترنتی است. در واقع با ثبت نام رایگان در این سایت ها به هزاران آگهی استخدامی از شرکت های معتبر دسترسی خواهید داشت و می توانید رزومه خود را به صورت رایگان برای آنها ارسال کنید. در اینجا برخی از مزایای دیگر استفاده از سایت های کاریابی آورده شده است.

فرآیند استخدام آسان و سریع

فرآیند استخدام در سایت های کار بسیار سریع و آسان است. بنابراین جویندگان کار می توانند با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته در سایت های کاریابی به راحتی مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنند. این فیلترها در نوار جستجو شامل حقوق، سابقه کار، دورکاری، فرصت های کارآموزی، کار تمام وقت یا پاره وقت، گروه مشاغل، شهر محل کار و غیره است.

رزومه ساز آنلاین و رایگان

یکی دیگر از مزیت های مهم سایت های کاریابی، در دسترس بودن رزومه ساز آنلاین رایگان است که به جویندگان کار اجازه می دهد تا یک رزومه استاندارد در قالب استاندارد ایجاد کرده و آن را در آگهی های مختلف استخدامی ارسال کنند. در واقع، این سازنده رزومه کمک زیادی به شما در روند جستجوی کار و نوشتن رزومه می کند. زیرا فرمت استاندارد رزومه شما از نظر کارفرمایان لحظه بسیار مثبتی است و مطمئن خواهید بود که به دلیل فرمت غیر استاندارد رزومه خود فرصت های شغلی خوبی را از دست نخواهید داد.

هزاران آگهی استخدام در معتبرترین شرکت ها را ببینید

سایت های کاریابی دارای شرکت های معتبر و بزرگی مانند ایرانسل، دیجی کالا، اسنپ، سولیکو کاله و … هستند که به آنها دسترسی خواهید داشت. با این حال، در شرایط عادی ممکن است نتوانید در بسیاری از این شرکت ها فرصت های شغلی پیدا کنید. در واقع با سایت های کاریابی می توانید تمامی کارکنان جدید این سازمان ها را در یک مکان مشاهده کنید.

پیشنهادهای شغلی را دریافت کنید

مزیت دیگر استفاده از سایت های کاریابی این است که می توانید از شرکت های معتبر از سراسر ایران پیشنهاد کار دریافت کنید. در واقع در این سایت ها کارفرمایان می توانند رزومه کارجویان واجد شرایط را خریداری کرده و به آنها شغل پیشنهاد دهند. در این صورت حتی اگر به دنبال شغل خاصی نیستید، می توانید از یک شرکت معتبر با حقوق بالا پیشنهاد بسیار خوبی دریافت کنید.

رتبه بندی شرکت ها و تجربه از مصاحبه های شغلی را مرور کنید

می‌توانید رتبه‌بندی شرکت‌ها و تجربیات خود را از مصاحبه‌ها در بسیاری از سایت‌های کاریابی آنلاین بیابید، بنابراین می‌توانید قبل از ارسال رزومه خود، ایده خوبی از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف کسب کنید.

سایر مزایای استفاده از سایت های شغلی برای فرآیند استخدام عبارتند از:

  • فرصت بررسی دلایل رد رزومه
  • تست های شخصیت
  • یافتن فرصت های کارآموزی

به وب سایت رسمی سازمان ها مراجعه کنید

بسیاری از شرکت ها یک وب سایت رسمی دارند و فرصت های شغلی یا آگهی های شغلی خود را در آنها منتشر می کنند. به همین منظور می توانید با مراجعه به این سایت ها، موقعیت های فعال این سازمان ها را مشاهده کرده و فرم کار آنها را پر کنید. البته برخی از این شرکت ها فرم کار ندارند و از شما می خواهند که رزومه خود را به آدرس ایمیلشان ارسال کنید.

از طریق لینکدین استخدام کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای جستجوی جدیدترین فرصت های شغلی و اقدام، استفاده از لینکدین است. بسیاری از شرکت های معتبر ایرانی در لینکدین فعال هستند و اگر پروفایل حرفه ای در لینکدین داشته باشید می توانید پیشنهادهای کاری بسیار خوبی از آنها دریافت کنید. بسیاری از این شرکت ها نیز فرصت های شغلی فعال خود را در صفحه لینکدین خود منتشر می کنند، جایی که می توانید رزومه خود را ارسال کنید.

در شبکه های اجتماعی به دنبال فرصت های شغلی باشید

بسیاری از سایت های کاریابی در تلگرام و اینستاگرام حضور دارند و جدیدترین فرصت های شغلی شرکت های معتبر را در آنها منتشر می کنند. بسیاری از شرکت ها نیز آگهی های استخدامی خود را در شبکه های مجازی منتشر می کنند که می توانید برای آشنایی بیشتر با این فرصت های شغلی و ارسال رزومه آنها را دنبال کنید.

روش شکار سر

راه جدید دیگر استخدام، شکار یا شکار استعدادها است. به این ترتیب سازمان ها به دنبال افراد واجد شرایط از سایر سازمان ها می گردند و آنها را به سازمان خود جذب می کنند و فرصت های بسیار خوبی را برای کار با حقوق بالاتر از حقوق فعلی خود ارائه می دهند. در واقع این افراد از همان ابتدا به دنبال فرصت های شغلی نبودند، بلکه توسط شرکت های دیگر جذب شدند. به این ترتیب می توانید در سازمان های بزرگ نیز استخدام شوید. اما باید روی تقویت مهارت ها و پیشرفت شغلی خود کار کنید تا مورد توجه سایر سازمان ها قرار بگیرید.

جذب نیرو از طریق کارآموزی

بسیاری از سازمان ها و شرکت ها افراد را برای سمت های مختلف به عنوان کارآموز استخدام می کنند و پس از آموزش مهارت های لازم، آنها را استخدام می کنند. این روش مناسب است زیرا زمانی که فراگیران پس از فراگیری مهارت های کاری وارد سازمان می شوند، نسبت به سازمان احساس وفاداری می کنند و می توانند به عنوان نیرویی توانمند در آنجا فعالیت کنند. اگر به شغلی علاقه مند هستید اما مهارت لازم برای انجام آن را ندارید، می توانید از فرصت یک دوره کارآموزی استفاده کنید تا مسیر شغلی خود را همانطور که می خواهید درک کنید.

نمایشگاه کار

هر ساله نمایشگاه های شغلی و اینترنتی با حضور شرکت های زیادی برگزار می شود. هر شرکت دارای غرفه های مجزا در بورس کار می باشد و شما می توانید با مراجعه به این غرفه ها از فرصت های شغلی این شرکت ها مطلع شوید. علاوه بر این، ملاقات حضوری شما با نیروی انسانی شرکت های مختلف می تواند یک دید کلی از فرهنگ سازمانی هر شرکت به شما بدهد. علاوه بر این می توانید از تجربه کاری بسیاری از افراد حاضر در نمایشگاه بهره مند شوید.

نمایشگاه کار همچنین فرصتی عالی برای فارغ التحصیلان و دانشجویانی است که جدیدترین فرصت های شغلی و کارآموزی را بیابند.

اخرین حرف

تمام روش‌های کاریابی که تا کنون ذکر کردیم، راه‌های بسیار مؤثری برای یافتن فرصت‌های شغلی هستند که همه شما می‌توانید برای تسریع در روند کاریابی و استخدام و یافتن شغلی با حقوق بسیار خوب در اسرع وقت استفاده کنید. با این حال، همیشه باید در نظر داشته باشید که اگر شغل بسیار طولانی ندارید، فرآیند استخدام می تواند کمی طولانی باشد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید شغل خوبی پیدا کنید. در عوض صبور باشید و علاوه بر ثبت نام در سایت های کاریابی، همیشه به دنبال فرصت های شغلی برای سازمان های رسانه های اجتماعی باشید.

همچنین سعی کنید نکات مهم مراجعه حضوری به مصاحبه ها یا مصاحبه آنلاین را رعایت کنید تا بتوانید آنها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید