سه شنبه های مهدوی در دانشگاه کلید آشنایی ما شد/ شروع زندگی از صفر کار سختی است اما شدنی است

میرصادوقی: مهم ترین معیاری که در ازدواج و انتخاب فرد برای زندگی نقش اساسی دارد، اخلاق، ایمان و دغدغه های طرف مقابل است. بسیار مهم است که طرف مقابل هم مانند شما نگاهی به زندگی و اهداف و ایمان داشته باشد.

مشکلات کاری و اقتصادی غیر قابل انکار است اما من معتقدم وقتی تصمیم به ازدواج گرفتیم همانطور که خداوند در قرآن فرموده است: مدتهاست که مصداق بارز این آیه را در زندگی خود می بینیم (معجزه و یاری خدا می بینیم). در زندگی).

عبدالله: ملاک من برای ازدواج حجاب، اخلاق و نجابت بود و همسر آینده ام باید از وضعیت جوانی امروز آگاه باشد و این را بفهمد، چون دیدم دخترها برای ازدواج به دنبال شاهزاده ای سوار بر اسب سفید هستند، اما خدا رو شکر زن من دنبال چیزی نیستم او نبود و همیشه اصرار داشت که همه چیز را کنار هم بگذاریم.

بین خواستگاری و ازدواج چقدر گذشت؟

میرصادوقی: اولین جلسه خواستگاری ما یک سال پیش بود و در واقع یک سال طول کشید تا خانواده ها به این باور برسند که حتی در شرایط فعلی می توانیم زندگی خود را بسازیم و از صفر شروع کنیم.

در دوران نامزدی سر کار بودید؟

عبدالله: من الان برنامه نویس و طراح سایت هستم. در سال آخر لیسانس، چون نتوانستم شغلی مرتبط با رشته خود پیدا کنم، کمی تحقیق کردم و تصمیم گرفتم در حین تحصیل در رشته فیزیک، برنامه ای بنویسم.

البته من زمانی که دنبال کار بودم کار نداشتم فقط گهگاهی پروژه های طراحی سایت انجام می دادم که تحصیلات و سفر به تهران و قزوین را پوشش می داد اما اکنون در یک شرکت دانش بنیان طراحی سایت انجام می دهم. .

به نظر شما این ایده که برای ازدواج باید کاملاً آماده باشد، درست است؟

میرسادویی: به نظر من مردم باید با هم واقع بین باشند، در شرایط فعلی تعداد انگشت شماری از جوانان شرایط و امکانات کامل برای ازدواج دارند و 90 درصد آنها به لطف خانواده به این فرصت ها دست یافته اند. اگرچه شروع زندگی از صفر سخت است، اما قطعا غیرممکن نیست، باید به خدا توکل کرد و البته کمی توقعات را کم کرد.

عبدالله: وقتی به خانواده ام گفتم که قصد ازدواج دارم و آشنایانم از این موضوع مطلع شدند، همه سعی کردند من را از این تصمیم منصرف کنند، زیرا معتقد بودند ازدواج با پسر باید بعد از 30 سالگی و بعد از زایمان انجام شود. در خانه و ماشین و شغل رسمی با حقوق بالا و پس انداز زیاد اما تصمیمم را گرفته بودم و بعد از آشنایی با همسرم در این تصمیم مصمم تر شدم.

به نظر من به جای ترساندن جوانان از ازدواج، باید آنها را به مسئولیت پذیری و تلاش تشویق کرد و مثالش این بود که “برو خدا خیرت بده”.

کارمندان برای تشویق دانشجویان به ازدواج چه کنند؟
میرصادویی: مسئولان نیز نقش مهمی در زمینه سازی برای زندگی جوانان دارند، به عنوان مثال تسهیل وام ازدواج و کنترل قیمت مسکن و اجاره بها از جمله اقداماتی است که کارکنان می توانند به جای فرار از ازدواج برای کمک به جوانان انجام دهند. البته آنها مجبورند به فکر ایجاد یک زندگی مشترک باشند.

مهریه شما چقدر است؟
میرصادوقی: 14 سکه و 14 سفر پیاده روی اربعین به کربلا با 313 شاخه گل نرگس مهریه من است.

به نظر شما مهم ترین ویژگی هایی که یک زن و شوهر باید داشته باشند چیست؟

میرصادوقی: اخلاق نیک، ایمان کافی، درک متقابل و همراهی در زندگی.

در آخر آیا ازدواج دانشجویی را توصیه می کنید؟

میرسادویی: بله، اگرچه همراه با سختی هاست، اما با توکل بر خدا و تلاش و شور و انگیزه سختی ها نیز تسهیل می شود. مطمئن باشید شیرینی زندگیتان با توکل به خدا و تلاشتان وصف ناپذیر خواهد بود.

عبدالله: بله، اتفاقاً در دوران لیسانس به جلسات فرهنگی دانشگاه می رفتم تا عروسی های دانشجویی را در دانشگاه برگزار کنم. سن ازدواج مجاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید