آشنایی با روش های مختلف چاپ پوستر تبلیغاتی

ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803078

امروزه فضای دیجیتال بسیار رایج است و بیشتر تبلیغات به صورت آنلاین انجام می شود. البته تبلیغات بنری و چاپی نیز جایگاه ویژه ای دارد و در توسعه کسب و کارهای مختلف کاربرد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری فارس: در سال های اخیر صنعت چاپ اهمیت ویژه ای در بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده است و از روش های مختلفی برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی استفاده می شود. روش های چاپ تبلیغاتی به ابزاری جدید برای انتقال پیام شرکت های تجاری به مخاطب تبدیل شده است. با استفاده از روش های چاپ خلاقانه می توان مخاطب را به خوبی تحت تأثیر قرار داد و برای رسیدن به هدف مورد نظر تشویق کرد. بنابراین نمی توان چاپ را از تبلیغات جدا کرد و افرادی که در حوزه تبلیغات فعالیت می کنند باید از جدیدترین روش ها استفاده کنند. چاپ پوستر تبلیغاتی ملاقات.

2b940306 340f 4e41 9eba d373f4a0fe36 خبر خاکستری

آشنایی با روش های مختلف چاپ پوستر تبلیغاتی

ارتباط بین صنعت چاپ و تبلیغات

امروزه فضای دیجیتال بسیار رایج است و بیشتر تبلیغات به صورت آنلاین انجام می شود. البته تبلیغات بنری و چاپی نیز جایگاه ویژه ای دارد و در توسعه کسب و کارهای مختلف کاربرد دارد. سفارشاتی از قبیل طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، رساله، سربرگ، پوستر و … نشان می دهد که صنعت چاپ نقش مهم و تعیین کننده ای در تبلیغات دارد. هر کدام از این روش های تبلیغاتی معنا و کاربرد خاصی دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم.

  • چاپ فرم مخصوص درج اطلاعات تجاری شرکت ها و موسسات
  • چاپ کاتالوگ برای ارائه سریع و آسان خدمات و محصولات شرکت ها
  • چاپ بروشور جهت ارائه محصولات و خدمات شرکت ها با توضیحات تکمیلی
  • برای معرفی افراد و کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهند کارت ویزیت چاپ کنید.

پوستر چیست؟

قبل از اینکه به روش های مختلف نگاه کنید چاپ پوستر تبلیغاتی بهتر است با مفهوم پوستر بهتر آشنا شوید. پوستر یک تبلیغ موقت با ایده ای خاص است که به منظور ارائه یک رویداد، محصول یا خدمات در نقاط مختلف شهر نمایش داده می شود. پوسترها معمولا از دو قسمت متن و گرافیک تشکیل شده و به گونه ای طراحی می شوند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و مخاطب را کاملا مجذوب خود می کند.

برای ساخت یک پوستر تبلیغاتی ابتدا باید یک هدف طراحی داشته باشید تبلیغات پوستری محتوای مناسب و طراحی خلاقانه را که می تواند بیشترین تأثیر و اثربخشی را داشته باشد، شناسایی و پیدا کنید. پوسترها انواع مختلفی دارند، از جمله پوسترهای آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی، رویدادی، مسافرتی، پژوهشی و غیره. گریه کردن. پوسترهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین پوسترها در مشاغل مختلف است.

چاپ پوستر تبلیغاتی

معنای تبلیغات پوستری پوسترهایی که توسط شرکت ها و برندهای مختلف در ابعاد مختلف برای اهداف تبلیغاتی خاص طراحی می شوند. این پوسترها می توانند به مخاطب انگیزه دهند، احساسات مخاطب را تحریک کنند، مخاطب را درگیر کنند و حتی سبک زندگی او را تغییر دهند. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن و با کمک آخرین متدهای چاپ تهیه شود تا مخاطب را کاملا تحت تاثیر قرار دهد و بی تفاوت از کنار آن عبور نکند.

روش های زیادی برای طراحی پوستر وجود دارد که هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه به مهم ترین روش های چاپ در تبلیغات می پردازیم.

57cb5a2a a82a 4655 9dad 86d058f8caa7 خبر خاکستری

چاپ پوستر تبلیغاتی

انواع روش های چاپ در تبلیغات

به چاپ پوستر تبلیغاتی و … در صنعت چاپ از روش های مختلفی استفاده می شود که جدیدترین آنها به شرح زیر است:

چاپ دیجیتال یکی از رایج ترین روش های چاپ در تبلیغات است که معمولا برای پروژه هایی مانند بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ و … استفاده می شود. در تیراژ پایین این روش به دلیل هزینه مناسب نسبت به سایر روش های چاپ بسیار مقرون به صرفه است و عمدتا خرده فروشان از چاپ دیجیتال برای چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت و غیره استفاده می کنند.

چاپ افست روشی بسیار کاربردی است و معمولا برای چاپ اقلامی مانند کارت ویزیت، پوستر، بروشور، کتاب های زیبا، پاکت نامه و غیره استفاده می شود. در مقادیر زیاد چاپ افست از فناوری لیتوگرافی استفاده می کند. بنابراین فقط قطعات دارای تصویر کامپوزیت جذب شده و روی کاغذ چاپ می شوند. برای تصاویر تمام رنگی که با چاپ افست چاپ می شوند، کاغذ در 4 رنگ آبی، قرمز، مشکی و زرد چاپ می شود.

انواع دیگر روش های چاپ شامل فلدسپات یا فلسفی است که در آن از صفحه انعطاف پذیر ژلاتینی یا الاستومری به عنوان الگو استفاده می شود. از چاپ فلسکو برای چاپ روی سطوحی مانند فلز، پلاستیک، آلومینیوم، کاغذ و … استفاده می شود. از این روش که سرعت بالایی هم دارد برای چاپ روی روزنامه، کیف خرید و بسته بندی استفاده می کنند.

چاپ تامپو به صورت غیرمستقیم و با کمک پد سیلیکونی انجام می شود و به دلیل قابلیت های منحصر به فردش کاربردهای فراوانی دارد. بنابراین برای چاپ محصولات بهداشتی، ظروف یکبار مصرف، هدایای تبلیغاتی، لوازم التحریر و غیره استفاده می شود. چاپ تامپو بسیار زیبا و مقرون به صرفه است.

  • چاپ سابلیمیشن

روش دیگری که در صنعت چاپ و تبلیغات برای چاپ طرح مورد نظر بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، چاپ سابلیمیشن می باشد. چاپ سابلیمیشن ماندگاری و کیفیت بسیار بالایی دارد و می توان از آن برای چاپ روی سرامیک، پارچه، فلزات و … استفاده کرد.

  • چاپ سیلک

برای چاپ پوستر تبلیغات و … می توانید از چاپ سیلک نیز استفاده کنید. این روش را می توان بر روی هر نوع سطحی، بدون محدودیت در جنس و ظاهر سطح چاپ کرد. این نوع معمولا برای چاپ روی شیشه، پارچه، سرامیک و غیره استفاده می شود.

چاپ لیزری یا حکاکی نیز یکی از روش های چاپ در تبلیغات و مهر پوستر تبلیغات دقت بسیار بالایی دارد. طرح هایی که او خلق کرده هرگز پاک نمی شوند و کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. به همین دلیل برای چاپ روی سطوح مختلف از جمله سرامیک، شیشه، پلاستیک، هدایای چوبی، فلز و … استفاده می شود.

آخرین کلمه

همانطور که اشاره شد پوسترانواع مختلفی دارند و برای اهداف خاصی طراحی و چاپ می شوند. پوسترهای تبلیغاتی یک وسیله ارتباطی کوچک اما قدرتمند هستند که بر یک موضوع مهم تمرکز می کنند و می توانند احساسات مخاطب و بینندگان را برگردانند. به همین دلیل باید از بهترین روش ها برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند استفاده کنید. اگر قصد چاپ پوستر تبلیغاتی حرفه ای برای ارائه کسب و کار خود را دارید، مجموعه ایران باستان را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مشاهده نمونه کارهای این شرکت می توانید به سایت ایران قدیم مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان مجموعه از مشاوره آنها استفاده کنید.

آدرس سایت منبع: مهر باستانی https://irankohan.ir

برای ارتباط با کارشناسان مجتمع چاپ ایران کهن می توانید با این شماره ها تماس گرفته و از لیست زیر با متقاضی تماس بگیرید.

548890000-021 88344387-021

تهران، خیابان مطهری، کوچه سنندج، مجتمع چاپ قدیم، پلاک 6

پست الکترونیک : support@irankohan.ir

پاسخگویی تلفن ها از ساعت 8:40 الی 21:00 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید