آشنایی با قرارگاه خاتم برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی / تحویل کشتی افرامکس تا پایان سال

ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792104

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به تحویل کشتی افرامکس ساخت شرکت صدرا تا پایان سال از ورود قرارگاه خاتم برای ساخت و صنعتی سازی 100 هزار واحد مسکونی در داخل کشور خبر داد. نهضت ملی مسکن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار سید حسین حسین السادات امروز به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی «اسپن =” «الانبیاء(ع) در ساختمان مرکزی قرارگاه خاتم برگزار شد. 1401 اعلام و بیان کرد: در این پروژه 50 پروژه مهم عمرانی با حمایت دولت در مدت 50 هفته تکمیل و تکمیل می شود.

سردار هوش السادات در تشریح دستاوردهای این پروژه گفت: ساخت و بهره برداری 650 کیلومتر بزرگراه، راه آهن و بزرگراه، 30 کیلومتر خط مترو و 700 تخت بیمارستانی از این قبیل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: ساخت و بهره برداری از 10 تخت و 200 هزار تن کنسانتره مس با 4 کارخانه معدنی و همچنین زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از دیگر بخش های دهه 50 است. پروژه کمپ

سردار هوش السادات افزود: افزایش ظرفیت تولید برق کشور با تکمیل نیروگاه بخار سبلان از دیگر بخش های طرح 50 به 50 خاتم است.

وی گفت: مراحل توسعه قرارگاه خاتم از بدو تأسیس شامل چهار مرحله «بازسازی و رفع آثار خسارات جنگ»، «ساخت، هویت و توسعه مسئولیت در ساخت و ساز»، «شکستن انحصار و ظرفیت سازی داخلی» است. و” مدلینگ، “طراحی و اجرای پروژه های بزرگ”.

سردار هوش السادات افزود: تولید 21 درصد گاز کشور، تولید 40 درصد بنزین، 45 درصد ظرفیت سد، احداث 41 درصد بزرگراه، تکمیل 15 درصد بزرگراه و ساخت 30 درصد راه آهن کشور از مهمترین دستاوردهای قرارگاه خاتم است.

تحویل افرامکس تا پایان سال در صدرا / عیب یابی با بانک ها تا 2 ماه آینده

فرمانده قرارگاه خاتم درباره آخرین وضعیت سکوی صدرا و مجتمع کشتی سازی گفت: صدرا منشا خدمات خوبی برای کشور به ویژه در خصوص سکوهای پارس جنوبی است. در صدرا نیز سکوی رشادت در دست ساخت است و به زودی برای نصب منتقل می شود.

وی افزود: 3 فروند کشتی افرامکس با ظرفیت 750 هزار بشکه تکمیل شده و 2 فروند کشتی در دست ساخت داریم و یک فروند کشتی نیز تا پایان سال تحویل می شود. مشکلات صدرا با بانک ها در حال رفع است و تا 2 ماه آینده مشکل برطرف خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پرونده های صدرا در محاکم قضایی در حال بررسی است و برخی از آنها منتفی شده است، مدیران صدرا اخیرا به کره جنوبی سفر کرده اند و وضعیت صدرا رو به بهبود است.

انعقاد تفاهم نامه ساخت 100 هزار مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن

سردار هوش السادات گفت: با توجه به سابقه قرارگاه خاتم در پروژه های پیش ساخته و ساختمانی مانند پل صدر، صنعتی سازی مسکن در کشور را دنبال می کنیم و با راه اندازی کارخانجات پیش ساخته، کیفیت مسکن، روبنایی و … قیمت ها کاهش خواهد یافت.»

وی گفت: همچنین تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی در حوزه بزرگراه، بزرگراه و راه آهن داریم.

تکمیل پالایشگاه آناهیتا، احتمالاً از یک پالایشگاه نفت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: طی قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی شمال کشور، یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی می شود تا برای کشاورزی و ذخیره آب مناسب باشد.

سردار حوش السادات در خصوص تکمیل پالایشگاه آناهیتا گفت: پالایشگاه آناهیتا برای تکمیل آن باید از صندوق توسعه ملی اعتبار می گرفت که در دولت قبل محقق نشد. امیدواریم با ایجاد دولت جدید گشایش هایی ایجاد شود.»

تکمیل ایوان و گنبد مصلای تهران تا پایان سال 1401 / آشنایی با احداث آب شیرین کن 250000 مترمکعبی در مکران.

فرمانده قرارگاه خاتم گفت: طی تفاهم نامه آب شیرین کن در مکران 250 هزار مترمکعب ایجاد می شود و اولویت با صنایعی است که در آنجا ایجاد می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه بخشی از پروژه مصلی تهران در اختیار قرارگاه خاتم است، افزود: تا پایان سال 140 ایوان و نمازخانه در تهران را تکمیل می کنیم. ما از هیچ منبع مالی برای تکمیل آن استفاده نخواهیم کرد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید