آشوب شهری نداریم/ حادثه زندان اوین ربطی به اغتشاشات ندارد


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904974

معاون امنیتی وزارت کشور در خصوص آخرین وضعیت امنیتی کشورمان گفت: وضعیت استان خوب است و نابسامانی شهری نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میراحمدی در حاشیه همایش ملی دفاع شهری درباره حوادث زندان اوین گفت: اینکه گفته شده مین منفجر شده صحت ندارد. وقایع زندان اوین ربطی به اغتشاشات ندارد. دزدان، راهزنان و اوباش فکر می کردند که به دلیل اتفاقات شهر، نیروهای امنیتی و زندانبانان روی شورش متمرکز شده اند، بنابراین قصد فرار از زندان را داشتند.

وی با بیان اینکه این طرح توسط خود اراذل و اوباش انجام شده است، تصریح کرد: در واقع رابطه غیرمستقیم بین حادثه زندان اوین و شرایط کشور وجود داشت و اراذل و اوباش تصور می کردند که با توجه به شرایط کشور، توجه نیروهای نیروهای امنیتی کاهش یافته بود و می توانستند از این موضوع سوء استفاده کنند، اما مشکل به خوبی حل شد. این حوادث مربوط به دستگیری‌های سیاسی یا شورش‌ها نبود، کسی فرار نکرد و تعداد کشته‌شدگان هشت نفر بود.

معاون امنیتی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت امنیتی کشورمان گفت: وضعیت استان خوب است و هیچ گونه اغتشاش شهری نداریم. حرکت های مضر در برخی استان ها اتفاق افتاده است، اما در بسیاری از استان ها همین مشکل وجود ندارد. در برخی از دانشگاه ها تجمعاتی وجود دارد که هر روز کمتر می شود. از نظر ما اغتشاشات شهری در مرحله پایانی است و جو کشور آرام است هرچند دشمن تلاش می کند آتش را ادامه دهد اما الان مشکل خاصی نداریم برای چهارشنبه فراخوان دادند اما چیزی نشد. اتفاق افتاد برای امروز هم تماس گرفتند اما فعلا تجمع خاصی نداریم.

میراحمدی درباره اتفاقات دیروز زاهدان گفت: موضوع زاهدان یک موضوع مستقل است. مولوی عبدالحمید دیروز خطبه های تحریک آمیزی ایراد کرد و 100 الی 150 اراذل و اوباش از سخنان او سوء استفاده کردند و به اموال مردم و اهل سنت حمله کردند و مشکل کنترل شد. نمازی که دشمن از آن سوء استفاده نکند نماز جمعه باید برای حفظ آرامش باشد.

وی در پایان در نحوه تعیین محل تجمع افراد گفت: دستورالعمل ها در حال بررسی است و بر اساس آن مختصات مکان ها بررسی و سپس مکان ها مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید