آغاز حوادث از چهاربانسوری; یک پا و 8 قطع عضو تا الان

آغاز حوادث از چهاربانسوری;  یک پا و 8 قطع عضو تا الان

رئیس سازمان شرایط اضطراری کشور از آغاز طرح کاهش نوروزی از چهارم اسفند ماه سال جاری تا 23 فروردین 1402 خبر داد و همزمان درباره حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان حجم را توزیع می کنند. مواد قابل اشتعال زیاد است، اورژانس در حالت آماده باش است و تا کنون یک پا و هشت قطع عضو به دلیل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال داریم.

دکتر جعفر میادفر در نشست مدیران مراکز اورژانس پیش بیمارستانی با محوریت امداد نوروزی گفت: وزارت بهداشت مجوز استخدام 25 هزار نیرو را داده است که از این تعداد 3 هزار و 750 ظرفیت به اورژانس اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه طرح امداد نوروزی از سوم اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 23 فروردین ماه سال 1302 ادامه دارد، افزود: 26 هزار نیروی اورژانس در طرح امداد نوروزی در آماده باش هستند و حدود 1200 پایگاه اورژانس در سراسر کشور آماده خدمت هستند. اطلاعات هموطنان و مسافران نوروزی است.

میادفر خاطرنشان کرد: در نوروز 1402 ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم و پیش بینی می شود از 3 اسفند سال جاری تا 13 فروردین 1402 با حجم زیادی از سفرها مواجه باشیم به همین دلیل امداد نوروزی و نظارت بیشتر است. برای کاهش تصادفات ترافیک از هفته آخر اسفند آغاز می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حجم سفر در 2 قطعه از 3 اسفند امسال تا 13 فروردین و از 13 فروردین تا 23 فروردین پیش بینی می شود و ممکن است تردد نسبت به نوروز 1401 10 درصد افزایش یابد.

ایجاد ایستگاه سلامت در 30 کیلومتری ورودی شهرها

میادفر ادامه داد: بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد که به همین دلیل با همکاری پلیس و هلال احمر پست های بهداشت در این ورودی ها مستقر می شود.

وی افزود: امسال امداد نوروزی بسیار جدی است و باید با تلاش و نظارت بیشتر تلاش کنیم تا 20 درصد از تصادفات رانندگی کاهش یابد.

یک کشته و هشت مجروح در آستانه پایان سال

به گزارش وبدا، رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می شود و با توجه به اینکه قاچاقچیان حجم زیادی از مواد محترقه را توزیع می کنند، اورژانس در آماده باش است و باید مراقبت ها بیشتر شود. تا کنون یک مورد فوتی و 8 قطع عضو به دلیل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال داشته ایم، بنابراین باید مراقبت ها افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید