عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم: قطع مراسم یادگار امام توهین به امام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم: قطع مراسم یادگار امام توهین به امام است.

روز جدید آیت الله مسعودی خمینی در واکنش به قطع شدن مراسم یادبود امام خمینی(ره) به جماران گفت: عده ای هدایت این افراد را بر عهده دارند که به نظر من در خارج از ایران دستور می گیرند. بعضی ها نمی فهمند و می گویند ممکن است درست باشد. پس باید آنها را از هم جدا کنند، رهبرانشان را پیدا و با آنها آشنا کنند و به مردم اعلام کنند که اینها افرادی هستند که در مقام رهبری و قدرت با انقلاب نیستند و دنبال اعمال و افکار بیرونی خودشان هستند.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با تاکید بر اینکه قطع مراسم یادبود امام توهین به امام بوده است، گفت: اولتیماتوم داده شده که اگر این کار را کردند با رهبری مخالفت کنند.

مشروح گفتگوی خبرنگار جماران با آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی را در ادامه می خوانید:

ارزیابی شما از آنچه در سخنرانی 14 خرداد حاج سید حسن خمینی رخ داد و واکنش مقام معظم رهبری چیست؟

جلساتی که بعد از رحلت امام خمینی(ره) برگزار می شود و انشاء الله برای همیشه خواهد بود، یکی از جلساتی است که باید عزت و کرامت انقلاب اسلامی در آن یک سال حفظ شود. این یکی از کارهایی است که باید انجام شود.

در جلساتی که برای امام برگزار می شود، اگر کوچکترین بی نظمی ایجاد شود، اولاً توهین به خود امام است، ثانیاً توهین به سخنران این مجلس است، یعنی. ولی فقیه و ثالثاً توهین به کسانی است که به سخنان ولی فقیه گوش می دهند و به آن عمل می کنند. و مشکلاتی به وجود آمد.

پس در اصل تشکیل جلسه در مورد شخصیت امام به هر نحوی باشد و هر که در رأس امور باشد و هر که منبر برود اگر بخواهد خجالت ایجاد کند، توهین به امام است; و توهین به امام خمینی(ره) به معنای انقلابی بودن و پیرو قرآن و اسلام نیست.

ثانیاً یکی از نعمت هایی که خداوند متعال به مقام معظم رهبری عنایت فرموده، سخنوری است. از همان ابتدای جوانی که او را دیدم و به یاد آوردم، مردی خوش بیان و فهمیده بود که می توانست از مطالب خودش دفاع کند. این یکی از جنبه های خاصی است که خداوند متعال به آنها داده است. اگر گوش دادن به سخنان او برای عمل نیست، برای چه باید باشد؟!

سخنرانی ایشان برای آشنایی ما با اسلام، قرآن، مسائل دینی، فکری و انسانی است. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری جمله ای فرمودند که برای همیشه درک مردم یک جمله کافی است. وی گفت: من مخالف چنین مسائلی هستم. وقتی مدیریت مخالفت می کند یعنی چه؟ این به این معنی است که شما اشتباه می کنید و نباید این کار را انجام دهید.

می خواهم پیشنهاد ایشان را که نمونه ای از سخنرانی در مورد امام خمینی است با خط خوب و چاپ بسیار خوب تکثیر کنم و در اختیار جوانان و سایر افراد قرار دهم تا امام را دقیقا بشناسند و بدانند که امام بزرگوار اگر بخواهد خودکشی کند سوزن می شود، برای دنیا خود کار نکرده و هر کاری که کرده برای آخرت بوده است و این نعمتی است که خداوند متعال به مردم ایران داده است و این نعمت باید جاودانه باشد.

اما کسانی که مجلس و مردم را متخلف کردند، ولی فقیه و حاج حسن آقا صبر کردند و چیزی نگفتند وگرنه حکم صادره از سوی ولی فقیه باید برایشان خیلی شدید باشد و اینها را کنار بگذارند. یعنی وقتی مدیریت مخالف است این کار را نکنند.

این مورد در سال های گذشته نیز تکرار شده است. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق چه کنیم؟

حالا که مقام معظم رهبری گفتند نه، سال آینده پلیس باید اعلام کند که اگر کوچکترین نگرانی داشته باشد دستگیر می شود، سکوت محض باشد و فقط مقام معظم رهبری صحبت کنند. سال آینده باید اولتیماتوم به آنها داده شود که اگر این کار را کردند با رهبری مخالفت کنند.

یعنی باید برخورد قضایی شود؟

اقدام قضایی چون می گوید من مخالفم. یعنی کسانی که کارهای خیلی بدی انجام می دهند و نباید انجام دهند.

برخی از این گروه بعداً توجیه کردند که این توصیه اخلاقی است. آیا ما چنین چیزی داریم؟

اگر می خواست نصیحت اخلاقی کند، می گفت بهتر است این کار را نکنم. گفت من مخالف این چیزها هستم. یعنی خلاف شرع و انسانیت و اخلاق است.

منشأ رفتار کسانی که از دستورات رهبری سرپیچی می کنند و این کارها را انجام می دهند چیست؟

نظر من این است که دو سه نفر باشند. برخی از آنها توسط کسانی هدایت می شوند که به نظر من در خارج از ایران سفارش می پذیرند. بعضی ها نمی فهمند و می گویند ممکن است درست باشد. پس باید آنها را از هم جدا کنند، رهبرانشان را پیدا و با آنها آشنا کنند و به مردم اعلام کنند که اینها افرادی هستند که در مقام رهبری و قدرت با انقلاب نیستند و دنبال اعمال و افکار بیرونی خودشان هستند.

اهانت ها به بیت امام چه نتیجه ای خواهد داشت؟ عواقب آن در آینده چیست؟

عواقب بد اول است. یعنی زیر یوغ آمریکایی ها و کسانی هستند که می خواهند از ایران استفاده مادی و غیره کنند. نمی فهمند و فکر می کنند اگر فلان شعار بدهند دنیا را خراب می کنند، اینطور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید