انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حاشیه جشنواره فیلم فجر


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809802

آیت الله نوری همدانی و جامعه مدرسین حوزه علمیه کیم نیز به حواشی جشنواره فیلم فجر واکنش نشان دادند و از سخنان این فیلمنامه نویس به شدت انتقاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، اظهارات نوشین معراجی نویسنده فیلم درباره رابطه زن و مرد که البته با عذرخواهی وی همراه بود، انتقادات زیادی را در میان مردم و حامیان نظام برانگیخت. دولت رسمی پاسخ داد.

این روزنامه در شماره دیروز خود با حمله به منتقدان نوشت: جای تعجب است که اظهار نظر یک فیلمنامه نویس در نشست خبری جشنواره فیلم فجر که در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت، ناگهان در صحبت های برخی از سخنرانان مطرح شد. به زودی توسط سخنران توضیح داده شد و او بابت سوء تفاهم عذرخواهی کرد.

البته این پایان ماجرا نبود و خبرگزاری ایرنا در گفت و گو با برخی از هنرمندان سعی کرد فضا را آرام کند و در واقع از منتقدان بخواهد صحبت های حاشیه ای یک فیلمنامه نویس را پای جشنواره رها نکنند.

اگرچه خبرگزاری ایرنا نسبت به روزنامه ایران با رسانه‌های حکومتی ملایم‌تر بود، اما این سوگیری‌ها مانع از آن نشد که حامیان رژیم به سادگی از این سخنان ناقض و غیرقانونی چشم پوشی کنند.

آیت الله نوری همدانی: نباید به نام برگزاری جشنواره شاهد مشکلات غیرقانونی باشیم

آیت الله نوری همدانی شب گذشته در دیدار حجت الاسلام والمسلمین پور کاگانی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: متأسفانه چند روز پیش شاهد تخلفاتی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب انجام شد. انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر. هدف انقلاب اسلامی این است که بگوید محتوای غیرقانونی در آنجا نصب شده است. اگر فلسفه انقلاب و هدف امام (رحمه الله) تطبیق احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و مقام معظم رهبری نیز به دنبال همین تفکر هستند تا اسلام ناب اسلامی در آن اعمال شود. جامعه. به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر نباید شاهد طرح مسائل ضد اسلامی و ضد اسلامی باشیم و مسئولان باید از تکرار این گونه تخلفات جلوگیری کنند.

جامعه حوزوی کوم نیز با صدور بیانیه ای به این حواشی واکنش نشان داد.



به نام خدا



انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دینی و مردمی دارای ویژگی فرهنگی محض است و فرهنگ دینی ما رکن اصلی و اساسی شعارهای انقلاب است. هویت دینی و فرهنگی ما عامل اصلی اقتدار و قدرت ماست. سال ها مورد تهدید و هجمه بوده و به دلیل ضعف ها و تسامح ها آسیب هایی نیز دیده است. همزمان با رشد شگفت انگیز خط اصیل انقلاب اسلامی و علیرغم «تعمیق معارف دینی»، «تقویت ارزش های اسلامی» و «قدرت نرم فرهنگی روزافزون» در نظام اسلامی; اما همچنان هجمه های فرهنگی آشکار و پنهان وجود دارد و جنگ بزرگ فرهنگی با هدف انقلاب، مکتب اسلام ادامه دارد. برخی در این میان، منفعلانه تمایز فرهنگی و مقاومت فرهنگی را در مقابل رسانه ها و تبلیغات غربی غیرممکن می دانند و در پوشش شعارهایی چون آزادی، مرز و حصار فرهنگی، حافظ اخلاق و امنیت فرهنگی را زیر سؤال می برند و تخریب می کنند. برخی تبدیل شده اند، جذب شده اند و در بی تمدنی و گمنامی غربی جذب شده اند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم در راستای پاسداشت هویت دینی و فرهنگی جامعه اسلامی، تذکر و ترویج معروف را به محوریت یادآور می شود:

1 آنچه در حاشیه جشنواره فیلم فجر امسال بر سر ناهنجاری های فرهنگی آمده است، از جمله تحریف و تخطی از حجاب معیار و هتک حرمت به احکام دینی، نمونه هایی از نفوذ نرم سبک زندگی غربی و ابتذال فکری بر ساختارهای فرهنگی ماست. با این حال، وزیر و مسئولان جشنواره این ناهنجاری ها را محکوم کردند. اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است نسبت به این موضوع اقدام قاطعتر و موثرتری داشته باشد.

2. ما مسئولان و پیشکسوتان فرهنگی کشور را پایبند به ارزش‌های دینی می‌دانیم، اما قاطعانه می‌گوییم که در صورت تکرار آنچه از این قبیل حوادث فاجعه‌بار و امثال آن تکرار می‌شود، متدینین پاسخ مناسبی خواهند داد و اقدام انقلابی خواهند کرد. بنابراین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ظرفیت خود را برای مقابله با هنجارشکنی ها و ابتذال ها و حفظ ارزش های دینی با رعایت موازین اسلامی ارتقا دهد.

3. دولت اسلامی باید نسبت به اشاعه «فرهنگ اسلامی»، «رهبری فرهنگی جامعه»، ترویج «فضیلت» و رفع «رذایل» احساس مسئولیت کند و «مسئول» شناخته شود. باید «کنترل» و «کنترل» فرهنگ عمومی را به دست گیرد و اجازه ندهد که انفعال و هرزگی، فرهنگ را غفلت و غفلت کند. این الزام باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً درک و پیگیری شود. مجلس محترم نیز باید دغدغه های دینی و فرهنگی را بدون غفلت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه و محکوم کند.

4. بروز رفتارهای غیرقانونی و نامتعارف، جنبه های مثبت جشنواره فیلم فجر را تحت الشعاع قرار می دهد و این عید بزرگ فرهنگی و هنری خدشه دار می شود. برای استقرار اقتدار فرهنگی کشور و انجام یک جهاد واقعی با بازآرایی و مهندسی مجدد فرهنگ و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برخورد جدی و غیررسمی در جبهه عمل لازم است.

5. با تمجید از فعالیت های روزمره دولت سیزدهم، همچنان بر لزوم توجه ویژه به مسائل اقتصادی و معیشتی تاکید داریم. ، اجرا و پیگیری پیوست های فرهنگی. امروز هم اقتصاد و هم فرهنگ نیاز به ترمیم دارند که هر دو به تقویت ساختار داخلی نظام کمک می کنند.

انتظار مردم در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تحول در عرصه معیشتی و فرهنگی در سطح یک شهروند جامعه اسلامی است.

امیدواریم خداوند وزرای دین و ملت را در خدمت به دولت یاری و در مسیر عزت و موفقیت یاری دهد. انشاالله

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید