آغاز رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به ایران

آغاز رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به ایران

روز جدید ایران تهدید کرده است که حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای این کشور با واکنش قاطع، سریع و خردکننده مواجه خواهد شد. ایران همچنین در سال های اخیر دفاع هوایی خود را به میزان قابل توجهی تقویت کرده است.

رزمایش مشترک سه روزه بین نیروی هوایی آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به تاسیسات و اهداف هسته ای ایران امروز بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل آغاز می شود.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در این باره می نویسد:

این هفته نیروی هوایی اسرائیل یکی از بزرگترین رزمایش های خود در سال های اخیر را با نیروی هوایی ایالات متحده برای شبیه سازی حمله به برنامه هسته ای ایران انجام خواهد داد.

این رزمایش از سه شنبه (امروز) تا پنجشنبه بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل انجام می شود. این رزمایش شامل پروازهای طولانی مدت است، مانند پروازهایی که ممکن است خلبانان اسرائیلی برای رسیدن به ایران به آن نیاز داشته باشند.

این رزمایش شامل لودرها و همچنین جت های جنگنده هر دو نیرو خواهد بود.

واشنگتن و اسرائیل توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن ایالات متحده در زمان جنگ به اسرائیل در دفاع موشکی کمک می کند و این دو ارتش در سال های اخیر تمرینات هوایی مشترک متعددی برگزار کرده اند.

با افزایش تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران، اسرائیل و ایران اعلام کرده اند که ارتش هایشان قادر به حمله به یکدیگر هستند.

اسرائیل در سال گذشته سطح آمادگی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و اقداماتی را برای آماده سازی یک گزینه نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته ای ایران انجام داده است.

اسرائیل در بودجه نظامی سالانه خود بودجه ویژه ای را برای مقابله با تهدیدات ایران و تمرین راه های مقابله با آن در نظر گرفته است.

آویو کوچاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن با مقامات ارشد آمریکایی از جمله ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، و ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده مرکز سنتکام، دیدار کرد.

طی سال گذشته، نیروهای ارتش اسرائیل و سنتکام چندین تمرین مشترک و همچنین ماموریت های عملیاتی را انجام داده اند.

کوریلا یک هفته قبل از سفر کوهاوی به واشنگتن در اسرائیل بود و از مرز شمالی (مرز با لبنان) و همچنین از ناوگان جنگنده های رادارگریز اف-35 نیروی هوایی اسرائیل بازدید کرد.

کوکاوی در جریان بازدید از کوریلا گفت: ما در همه جبهه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، خنثی‌سازی تهدیدات و آماده‌سازی سناریوهای مختلف علیه ایران و سایر تهدیدات در خاورمیانه در یک یا چند منطقه فعالیت می‌کنیم.

بنی گانتز، وزیر دفاع بازنشسته اسرائیل نیز در اوایل ماه جاری به خبرنگاران گفت که در حالی که اسرائیل توانایی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر منتخب باید قبل از صدور دستور موضوع را “دقت” مطالعه کند.

وی گفت: اسرائیل توانایی اقدام علیه ایران را دارد، ما آمادگی، توانایی توسعه و برنامه های بلندمدتی را داریم که مدیریت می کنیم، باید برای این احتمال آماده باشیم و همچنین باید قبل از اجرای آن این موضوع را به دقت بررسی کنیم. “

به گفته گانتز، گزینه حمله به ایران «باید قبل از اعدام آماده و با دقت بررسی شود».

ایران تهدید کرده است که حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای این کشور با واکنش قاطع، سریع و خردکننده مواجه خواهد شد. ایران همچنین در سال های اخیر دفاع هوایی خود را به میزان قابل توجهی تقویت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید