آغاز طرح زمستانی با استقرار 88 اکیپ راهداری در جاده های آذربایجان غربی

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784104

شکری از آغاز پروژه راهداری زمستانی در استان خبر داد و گفت: 88 تیم عملیات راهداری و گشتی در جاده های استان مستقر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، ارسلان شکری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این پروژه اظهار داشت: پروژه راه زمستانی در 68 قطعه راهدارخانه که 900 راهدار مشغول به کار هستند. 415 دستگاه خودرو در استان ماشین آلات و 20 ماشین برف مکانیزه.

وی با اشاره به اینکه 88 اکیپ راهداری در این طرح مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: طرح راهداری زمستانی با توجه به بارندگی های اوایل پاییزی آغاز شده و تا پایان زمستان در استان اجرا می شود. جاده ها به طور همزمان کار می کنند.

43 هزار تن نمک و ماسه در ایستگاه های راه آهن آذربایجان غربی ذخیره شد

شکری در خصوص تجهیزات و امکانات پاسگاه های استان افزود: تاکنون 43 هزار تن نمک و شن و ماسه در پاسگاه های استان ذخیره شده است و در صورت نیاز می توانیم نمک و شن و ماسه لازم را تامین کنیم.

وی جلسات راهداری زمستانی را در سطوح مختلف تشکیل داد و ستاد مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی را با تشریح وظایف محوله، ساماندهی علائم ایمنی، نظافت محوطه و پارکینگ های جاده ها و شستشوی علائم و رنگ آمیزی کلیه ناهنجاری ها در جاده ها تشکیل داد. . راه های استان ساماندهی، آواربرداری و آماده سازی محورهای شانه ای برای اهدای راه از جمله اقدامات این اداره کل در طرح زمستانه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تعمیر و نگهداری و نصب روشنایی به طول 143 کیلومتر در محورهای استان و آمادگی کامل 68 قطعه راه در 18 معبر مهم شبکه های اصلی و 71 معبر راه های روستایی به طول. وی به مسافت حدود 650 کیلومتر و تجهیزات نمازخانه از جمله اقدامات احتمالی اسکان مسافران را برشمرد.

40 دوربین مدار بسته راه های آذربایجان غربی را رصد می کنند

شکری افزود: در حال حاضر 40 دوربین نظارتی به همراه 6 تابلوی هشدار و پیام ایمنی، سیستم توزین چهار واحدی و نظارت بر معابر و پایانه های مرزی و نقاط مهم استان وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی سامانه 133 سامانه هوشمند پایش و کنترل راه ها برای کمک به اجرای طرح زمستانی گفت: مسافران با توجه به شرایط اقلیمی و اقلیمی قبل از سفر به سامانه 141 مرکز مدیریت اطلاعات و حمل و نقل جاده ای استان مراجعه کنند. شرایط اقلیمی استان «تماس بگیرید و از آخرین وضعیت جاده ها مطلع شوید.

شکری گفت: نظارت و بازرسی از 24 مجتمع خدماتی و رفاهی راهداری، تجهیز 252 تجهیزات سنگین از ماشین آلات راهداری و 236 تجهیزات سبک سنگین ماشین آلات راهداری برای عملیات نمک پاشی و برف روبی، پخش پیام های مهم راهداری از طریق 8 تابلو VMS، ثبت نام پلاک گذاری توسط سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سامانه های 42 گانه از دیگر اقدامات و آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح راهداری زمستانی امسال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید