آغاز فصل جدید تولیدات تئاتر شهری در روز ملی هنرهای نمایشی


ساعت: 22:56
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818281

همزمان با فرارسیدن روز ملی هنرهای نمایشی، نمایش «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان در سالن اصلی و نمایش «بی خوابی» در سالن «سایه ها» عرضه عمومی نمایش های تئاتر شهر را در سالن اصلی نمایش آغاز کردند. سال نو.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر، نمایش «دکتر نون همسرش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان در سالن اصلی و نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشم پور تالار سایه روز یکشنبه هفتم فروردین همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی اجراهای خود را با حضور پرشمار تماشاگران در مجموعه تئاتر شهر آغاز کردند.

هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکتر حالا …» پیش از ارائه این نمایش در سالن اصلی به روی صحنه رفت و گفت: از حضور همه شما تماشاگران عزیز تئاتر کمال تشکر را دارم. نمایش ما را در اولین روزهای بهار و سال جدید ببینید. “امروز از طرف گروه اجرایی نمایش” دکتر نون …” آمدم تا فرا رسیدن عید نوروز و روز ملی را به شما تبریک بگویم. هنرهای نمایشی؛ روزی که در سراسر جهان به عنوان روز جهانی تئاتر شناخته می شود، در تقویم رسمی کشورمان به عنوان «روز ملی هنرهای نمایشی» درج شده است.

وی افزود: ما معتقدیم تئاتر، تئاتر ناجی مشکلات و معضلات جامعه است و امیدوارم عزیزم حرف من را قبول داشته باشید. تلاش می کنیم با تکیه بر باورهای عمیقی که در تئاتر داریم شرایطی را فراهم کنیم که هنر نمایش به برکت اندیشه و جایگاه رفیع و حضور پررنگ همه هنرمندانش در حل مشکلات جامعه سهم بسزایی داشته باشد. .

کارگردان نمایش «دکتر نون بیشتر از مصدق همسرش را دوست دارد» در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اجرای این نمایش متفاوت ترین تئاتری بوده که کارگردانی کرده است، توضیح داد: این نمایش خلاف جاده است. در طول این سال ها به عنوان کارگردان کارگردانی کرده ام.این نمایش نوع خاصی از تئاتر است که تاکنون روی متن های بزرگی مثل اکبررادی کار کرده ام.این نمایش با همه کارهای من متفاوت است.در این نمایش سعی کردم درباره «عشق» صحبت کنم. در این “بیهودگی” و امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرم.

نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور و با بازی رضا بهرامی، علی تابع امام، حورا سلیمانی، سحر گلشیرازی و امین نبیولا که از اسفند ماه گذشته در تالار سایه ها روی صحنه بودند، از سر گرفته می شود. اجراهای او

از چهاردهم فروردین در تالار چهارسو نمایش «هملت پشتوکی» به کارگردانی ابراهیم پشتوهی و در تالار کشکی «خماری» اثر امین بهروزی آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید