کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی شد


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814334

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی کاظم نظری را به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روزهای سال 1400 کاظم نظری را به سمت مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب کرد، این انتصاب در حالی صورت گرفت که حدود دو ماه پیش بحث حضور کاظم نظری در اداره کل هنرهای نمایشی مطرح شد. اما با توجه به تاخیر معمول در کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از این رو معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، این انتصاب ۱۱ روزه است. بقیه تا پایان سال 1400 انجام شد.

باید دید مدیرکل جدید چه سیاست هایی را با جایگزینی کادر آشنا، مدیر سابق هنرهای نمایشی، در بدنه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تئاتر برنامه ریزی می کند و عهده دار تئاتر می شود. مدیریت. او در سال 1401 چگونه خواهد بود؟

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به کاظم نظری آمده است:

با توجه به تعهد، توانمندی ها و تجارب ارزنده جناب عالی در عرصه فرهنگ و هنر، به پیشنهاد معاونت محترم امور هنری به سمت مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب می شوید. هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر بنیادی نقشی بی بدیل در رشد سایر رشته های هنری دارد و انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق و تعامل سازنده با مجریان به توسعه کمی و کیفی و نیز ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت از فعال سازی بپردازد. مراکز استعدادها کشور را بردارید گام های موثری بردارید.

توفیق روز افزون جنابعالی را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف حکومت مردمی با عنایت حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام (ره) مسئلت دارم. خامنه ای (KATO).»

کاظم نظری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است.

کارگردانی بیش از 20 نمایش، حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی در جشنواره تئاتر فجر، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر روهر آلمان با نمایش “آینه های پشت بام”، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر برلین با داستان کوتاه، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر در برلین جشنواره کلن در آلمان، جشنواره بین المللی تئاتر C do rdoba، آرژانتین، و جشنواره بین المللی تئاتر والیفیلد، مونترال، کانادا، با “موسی و چوپان” و شرکت در روش جشنواره بین المللی تئاتر تجربه جهانی تئاتر دانشگاه بین المللی (IUGTE) – مپلیس یکی از رشته های نمایشی او در زمینه هنرهای نمایشی است.

وی نویسنده کتاب های نقد و بررسی آثار ساموئل بکت، انتشارات دانشگاه آزاد (1378) و کتاب «سبک سازی در تئاتر شرق» انتشارات دانشگاه صدا و سیما از جمله آثار مکتوب کاظم نظری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید