توضیحات اداره کل هنرهای نمایشی برای توقف اجرای نمایش «آن سوی آینه»


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834391

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اخباری مبنی بر توقف ساخت «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در سالن «وحدت» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پس از انتشار اخباری مبنی بر توقف نمایش «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت تهران، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرد. متنی برای رسانه ها در روز دوشنبه 25 اردیبهشت ، در این خصوص تصریح کرد.

در متن ارسالی از سوی روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی درباره نمایش «آن سوی آینه» آمده است:

«با پیروی از حواشی نمایش آن سوی آینه به کارگردانی علی سرابی و برای شفاف سازی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، جامعه نمایشی باید بر هویت و کارکرد تئاتر تکیه کند. کار و ارتباط خود را بر اساس گفت و گو و تفاهم قرار دهید و چیزی جز صداقت و راستی را پایه گذاری نکنید.

از این رو با توجه به روند درخواست گروه و سالن درخواست کننده نمایش، چند هفته قبل از اجرا، بازبینی صورت گرفت و با اعلام تایید، عناصری به عنوان اصلاحاتی به گروه اعلام شد که مورد موافقت قرار گرفت. به همین ترتیب پس از گذشت حدود 2 هفته از اجرا، با توجه به بازبینی در حین اجرا و با توجه به دیدگاه مخاطبان در رسانه های مختلف هنری، به دلیل مغایرت اجراها با نقد، تصمیم به بازبینی مجدد نمایشنامه گرفته شد که به گروه اطلاع داده شد

در همین راستا اداره کل و شورای ارزیابی و نظارت بر عملکرد به منظور حفظ حقوق تماشاگران محترمی که اقدام به خرید بلیت روزهای بعد اجرا کرده اند، تاریخ بررسی یکی از روزهای پایانی اجرا (ماه مبارک رمضان) را تعیین کردند. ) 1401

متأسفانه علیرغم هماهنگی و مساعدت کامل اداره کل در تعیین زمان بازرسی – 18 ساعت – پس از مراجعه کمیته حسابرسی به محل بازرسی، گروه حاضر نبوده و بازرسی انجام نشده و پروتکلی به آدرس شورا.

اگرچه همین میزان عدم همکاری و بی توجهی به قوانین و مقررات برای جلوگیری از اجرا کافی به نظر می رسید، با این حال مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 11 صبح مورد بررسی قرار گیرد که به اطلاع تولیدکنندگان رسید. ، اما این مورد نیز مورد قبول گروه قرار نگرفت. لذا با توجه به ضوابط موجود و به منظور حفظ حراست از مفاد اجرایی نمایشنامه ها و جلوگیری از هرگونه انحراف و اشاعه سوء استفاده های مغایر با آداب و رسوم و باورهای فرهنگی جامعه، تصمیم گرفته شد تا اجرای نمایش به حالت تعلیق درآید. اجرا تا دستور دیگری . . . ظاهراً تمامی مراحل فوق با هماهنگی تهیه کنندگان، مجریان و کارگردان اثر انجام شده است و عدم توجه گروه به توافقات، مشکلات اخیر را ایجاد کرده است.

زیرا ما همه هستیم؛ ما خود را یک خانواده می دانیم تعجب می کنیم که در زمانی که همه همکاران اداره کل در تلاش برای حل مشکل اجرا هستند، متاسفانه دوستان و هنرمندان عزیز گروه با گذاشتن داستان ها و نشریات نامشخص و مصاحبه های غیرواقعی در واقع تحریف کردند. فضای توافق

«ما معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفه‌ای و غیرواقعی نه تنها مغایر با ذات هنر تئاتر است، بلکه برای ایجاد فضایی سالم و آینده‌نگر مضر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید