آغاز نقد حضوری قسمت خیابانی جشنواره تئاتر فجر


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921049

مدیر گروه نمایش های خیابانی و محیطی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از آغاز بازبینی شخصی آثار این مجموعه خبر داد و گفت: بازبینی آثار خیابانی جشنواره از 13 دی ماه در مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. با حضور گروه هایی از شهرهای تهران اراک، قم و دهلران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی جشنواره، داریوش نصیری، مدیر گروه نمایش های خیابانی و محیطی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از آغاز بررسی حضوری آثار این مجموعه خبر داد و درباره جزئیات اجرا: نقد و بررسی آثار خیابانی جشنواره از 13 دی ماه در مجموعه تئاتر شهر با حضور گروه هایی از شهرهای تهران، اراک، قم و دلران آغاز شد.

وی ادامه داد: تیم بازرسی قطعه خیابان متشکل از مرتضی وکیلیان، مذگان رضایان و مرتضی اسدی‌مرام، سپس برای بررسی سایر آثار کشف‌شده در این مرحله، سفرهای خود را روی زمین آغاز کردند و به لاهیجان و رشت و سپس به تبریز و مرند رفتند. . و آنها خواهند رفت.

وی افزود: کمیته بازبینی آثار خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به همدان، ازنا، آبادان، بوشهر، زاهدان، مشهد، میناب، شاهین شهر، خمینی شهر، یزد و کرمانشاه می رود و آثار این گروه ها را ارزیابی می کند.

نصیری با اشاره به حضور هنرمندان 19 استان کشور در این مرحله گفت: به منظور تسهیل در ارزیابی آثار و افزایش سرعت کار هیئت بازبینی و رسیدن به زمان دقیق اعلام دعوت به جشنواره، هماهنگی های لازم با ادارات کل مدیریت استان های حاضر در این بخش و انجمن های نمایشگاهی آنها.

مدیر گروه نمایش های خیابانی و محیطی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر افزود: در این نقدها تا 40 نمایش داوری می شود.
ما سعی کرده ایم حداکثر همکاری را با گروه های خیابانی برای نقد و بررسی داشته باشیم تا کمترین ترافیک را داشته باشند و در بهترین شرایط ممکن بازبینی شوند، مثلاً نمایشی که دلران در آن حضور دارد، چون او بازیگر است و در حال حاضر در یک سریال تلویزیونی را تجربه می کند. در تهران وی درخواست بررسی در تهران کرد که مورد قبول دبیرخانه قرار گرفت.

وی با تاکید بر گستره جغرافیایی اجرای نمایش های خیابانی از سراسر کشور بیان کرد: جشنواره این دوره تصمیم گرفت تمامی آثار را به صورت حضوری بررسی کند و شاید برای اولین بار هیئت بازبینی بخش خیابانی با گروه های شرکت کننده هماهنگی کرد.

نصیری ادامه داد: با هماهنگی های لازم با حسن رونده به عنوان مدیر گروه تئاتر استان چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بنا داریم طبق برنامه جشنواره تا 30 آذرماه پیش نمایش ها را به پایان برسانیم و به همین ترتیب اجراها نیز برگزار می شود. طبق تاریخ اعلام شده در دعوتنامه از آنجایی که تمام کارها شخصاً بررسی می شوند، تاریخ های نشان داده شده ممکن است به دلیل رویدادهای طبیعی و پیش بینی نشده تغییر کنند. با این حال، برنامه ریزی های لازم برای انجام دقیق بازنگری ها و اعلام نتایج در تاریخ های مورد بررسی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین نیازهای هنرهای نمایشی اجرای عمومی است چرا که قلب تپنده هر رویداد نمایشی است بنابراین انتظار می رود مدیران جشنواره برای جشنواره برگزیده اجرای عمومی ارائه دهند.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1401 برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید