آغاز هفته دهم لیگ برتر با اعاده حیثیت تیم‌های میانی جدول/ استقلال به‌دنبال تثبیت جایگاه در غیاب رقبا


به گزارش خبرگزاری موج، لیگ برتر فوتبال ایران امروز جمعه ۱۹ آبان با برگزاری ۴ بازی پا در هفته هفتم خواهد گذاشت. ۴ بازی حساس برای تیم‌های میانی جدول تا بتوانند جایگاه خود را بهبود ببخشند. هفته دهم که با حاشیه‌های لغو روبه‌رو بود با جلسه و توافق سازمان لیگ با سرمربی تیم ملی برگزار خواهد شد. اولین دیدار هفته دهم دربی کرمان خواهد بود جایی که گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان، دو تیم همشهری، از ساعت ۱۵ به مصاف هم خواهند رفت.

تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در حالی امروز مقابل هم قرار خواهند گرفت که شاگردان اوزونیدیس محکوم به پیروزی در این دیدار هستند، چراکه در ۵ هفته اخیر لیگ برتر تنها یک پیروزی داشته و عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. گل‌گهر سیرجان در حال حاضر با دو پیروزی، ۴ تساوی و یک شکست با ۱۰ امتیاز در رده نهم لیگ برتر ایستاده است. آنها برای اینکه بتوانند شرایط خود در جدول را بهبود بخشند در دربی کرمان محکوم به برد هستند، چراکه در صورت شکست به رده‌های پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

شاگردان ساکت الهامی هم در ۳ هفته اخیر ۳ پیروزی را تجربه کرده و جایگاه خوبی را در جدول به‌دست آوردند. مسی‌ها برای اینکه از کورس تیم‌های مدعی عقب نمانند باید پیروز دربی کرمان باشند. آنها با کسب ۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست با ۱۴ امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر قرار گرفتند و در صورت پیروزی می‌توانند به رده‌های بالاتر جدول برسند.

دو تیم گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در بازی رفت و برگشت لیگ برتر فصل گذشته به تساوی رضایت دادند و هیچ تیمی برنده بازی نبود و باید منتظر بمانیم و ببینیم امروز کدام تیم به‌دنبال برد خواهد بود.

تیم‌های پیکان تهران و شمس‌آذر قزوین در اولین رویایی خود چالش‌های زیادی را پیش‌روی هم خواهند داشت. تیم فوتبال پیکان تهران از ابتدای فصل باوجود بازی خوبی که از خود به نمایش گذاشته، یک پیروزی را برای خود ثبت کرده و در بازی امروز هم با توجه به شرایطی که دارند به دنبال پیروزی هستند تا به رده‌های بالای جدول برسند. شاگردان محمود فکری در حال حاضر با یک پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شکست در رده ۱۲ جدول حضور دارند. پیکانی‌ها اگر بخواهند از بحران خارج شوند باید در خانه شمس آذر را شکست دهند.

‌در آن سوی میدان، شاگردان دقیقی که در هفته‌های اخیر با انگیزه و خطرناک ظاهر شدند، کار را برای پیکان سخت خواهند کرد، چراکه به‌دنبال پیروزی و حضور در رده‌های بالای جدول هستند. تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در ۳ هفته اخیر دست به کار بزرگی زده و توانسته با شکست تراکتور و فولاد و توقف استقلال در قزوین عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این عملکرد آنها باعث شده زنگ خطر برای همه تیم‌هایی که با شمس آذر بازی دارند، به صدا در بیاید. شاگردان دقیقی در حال حاضر با کسب ۳ پیروزی ،۲ تساوی و ۳ شکست با ۸ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است تیم فوتبال شمس آذر به‌دلیل تخلف، فصل را با منفی ۳ امتیاز آغاز کرده است.

دو تیم ملوان و استقلال خوزستان هم در حالی به مصاف هم خواهند رفت که ملوانی‌ها پس از چند سال به بالای جدول لیگ برتر رسیده‌اند و شرایط بسیار خوبی را دارند. شاگردان مهدی تارتار هفته گذشته با شکست سپاهان در اصفهان دست به کار بزرگی زدند و خود را بعد از چند سال به رده سوم جدول رساندند. آنها امروز در خانه میزبان استقلال خوزستان قعرنشین هستند و در صورت پیروزی می‌توانند شرایط و جایگاه خود در لیگ برتر را حفظ کنند. آنها با ۴ پیروزی ،۳ تساوی و ۲ شکست با ۱۵ امتیاز در رده سوم جدول حضور دارند.

استقلال خوزستان هم که شرایط خوبی در انتهای جدول ندارد برای اینکه بتواند از بحران خارج شود باید ملوان را شکست دهد، اما با توجه به روزهای خوب انزلی‌چی‌ها این کار بسیار سخت است. دیدار دو تیم به لیگ دسته یک کشور ۱۴۰۰ برمی‌گردد و بعد از لیگ دسته یک بار دیگر دو تیم بهم رسیدند. شاگردان پورموسوی با ۶ شکست و ۳ تساوی به رده ۱۶ جدول تکیه زده‌اند.

آخرین دیدار روز اول هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور هم بین تیم‌های فولاد و آلومینیوم اراک برگزار خواهد شد. جایی که شاگردان مارتینز میزبان هستند و برای پیروزی به میدان خواهند رفت. فولاد خوزستان که فصل بدی را سپری می‌کند، محکوم پیروزی در این دیدار است، چراکه شکست در این دیدار خانگی معادلات را بار دیگر برای این تیم بهم می‌ریزد. تیم فولاد خوزستان در حال حاضر با کسب ۲ پیروزی و ۶ شکست در جایگاه پانزدهم جدول ایستاده‌ و برای رهایی از انتهای جدول راهی جز پیروزی ندارد.

آلومینیوم اراک هم در ۵ هفته اخیر عملکرد خوبی نداشته و از ۵ بازی خود تنها یک پیروزی به‌دست آورده که آمار جالبی نیست. شاگردان مجتبی حسینی برای اینکه بتوانند شرایط خود در جدول را بهبود ببخشند باید پیروز این دیدار شوند، اما در خوزستان کار دشواری دارند، چراکه فولادی‌ها هم برای شکست به میدان نخواهند آمد. آلومینیومی‌ها با ۴ پیروزی، یک تساوی و ۴ شکست در رده هفتم جدول هستند.

در دیدار رفت‌وبرگشت فصل گذشته این خوزستانی‌ها بودند که در دیدار رفت موفق به پیروزی شدند و در دیدار برگشت دو تیم به تساوی رضایت دادند.

دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور به شرح زیر است:

 

جمعه ۱۹ آبان ماه

گل‌گهر سیرجان – مس رفسنجان – ساعت ۱۵

پیکان تهران – شمس آذر قزوین – ساعت ۱۵

ملوان – استقلال خوزستان – ساعت ۱۵

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۶:۴۵

 

شنبه ۲۰ آبان ماه

صنعت نفت آبادان – هوادار تهران – ساعت ۱۵:۳۰

استقلال تهران – تراکتور تبریز – ساعت ۱۶:۲۰

 

یکشنبه ۲۱ آبان ماه

نساجی مازندران – ذوب آهن – ساعت ۱۵

سپاهان اصفهان – پرسپولیس – ساعت ۱۶:۳۰





آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید