آقایان! بالاخره مشکل جامعه چیست؟! معیشت مردم یا سگ؟!/ اعصاب مردم را خرد نکن

آقایان!  بالاخره مشکل جامعه چیست؟!  معیشت مردم یا سگ؟!/ اعصاب مردم را خرد نکن

روز جدید در شرایط کنونی اما با رد صلاحیت های گسترده و عدم مشارکت مردمی در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری، قدرت یکدست شده و اصولگرایان در بهترین موقعیت برای اداره جامعه قرار دارند، گویی آقایان شعارهای اقتصادی و جنجالی خود را فراموش کرده اند. به حاشیه راندن چیزی معمولی!

اولویت در حل مشکلات جامعه ایران چیست؟! شاید پاسخ به این سوال سخت نباشد، به خصوص اگر بخواهیم به شعارهای پر سر و صدای اصولگرایان در انتخابات گذشته اشاره کنیم. وقتی بلند فریاد زدند: «آقای روحانی! درد مردم ما «درد نان» است نه شعارهای سیاسی!

در شرایط کنونی اما با رد صلاحیت های گسترده و عدم مشارکت مردمی در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری، قدرت یکدست شده و اصولگرایان در بهترین موقعیت برای اداره جامعه قرار دارند، گویی آقایان شعارهای اقتصادی خود را فراموش کرده اند و به حاشیه رانده شده است. ابزارهای متناقض روزمره تبدیل شده اند!

بنابراین دغدغه مردم یک روز حفاظت از فضای مجازی (بخوانید حصر) است و روز دیگر جدایی زنان از مردان در پارک ها.

امروز یکی از نمایندگان مجلس سوال مهمی را مطرح کرد: چرا ممنوعیت بازگشت حیوانات نجس در دستور کار نیست؟

حسن نوروزی نماینده اقلیت رای دهندگان در شهرستان رباط کریم در گفت و گو با دفتر مجلس گفت: دو سال پیش لایحه ای با عنوان «ممنوعیت نگهداری حیوانات نجس در شهر» ارائه کردیم، اما متاسفانه همچنان در دستور کار قرار دارد. “

با این حال به نظر می رسد نمایندگانی که هر روز به دنبال طرح های عجیب و غریب هستند، دیگر فرصت طرح سوال درباره وضعیت معیشتی مردم و گرانی ها در کشور را ندارند، بلکه سعی در طرح دغدغه های شخصی دارند. مسائل مهم جامعه از اکثریت مردمی که یا به آنها رای نداده اند یا اصلا پای صندوق های رای نرفته اند انتقام بگیرید!

شاید به همین دلیل است که عبارت «اعصاب مردم را خرد نکنید!» اگرچه بارها مورد استفاده فعالان سیاسی و مدنی قرار گرفته است، اما برای شنیده شدن و درک عمق فاجعه ای که می تواند با چنین اقداماتی وضعیت کشور را به شرایط خطرناکی برساند، مدام تکرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید