آقای رئیسی! آیا عبدالمالکی به دلیل گرسنگی به ریاست مناطق آزاد منصوب شد؟

آقای رئیسی!  آیا عبدالمالکی به دلیل گرسنگی به ریاست مناطق آزاد منصوب شد؟

روز جدید محمدرضا حباز گفت: سوال رئیس جمهور و تصمیم گیران این است که آیا آقای عبدالمالکی در همان وزارت کار به کار خود ادامه داد یا خیر؟ چرا او را مجبور به استعفا کردند چرا که نباید در مجلس استیضاح شود؟

محمدرضا حباز از چهره های سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد درباره انتصاب عبدالمالکی به عنوان رئیس دبیرخانه مناطق آزاد گفت: به نظر می رسد مسئولیت های بزرگ دولت را در قالب یک شرکت سهامی بین گروه ها تقسیم کرده اند و انجام می دهند. برای شایسته سالاری تلاش نکنید.” زیرا اگر به دنبال شایسته سالاری هستند باید بدانند فردی که می خواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد باید حداقل اطلاعاتی در مورد شغل مورد نظر داشته باشد. اما بسیاری از مسئولانی که پست می شوند اطلاعاتی در این باره ندارند.

یکی از ایراداتی که به آقای رایضی داشتیم این بود که کابینه ایشان به خصوص تیمی که از اقتصاد استفاده می کند خیلی بد است. اگر مشکلات اقتصادی کشور حل نشود، به نظر ما مقصر اصلی کسانی هستند که انتخاب های نادرست می کنند و افراد نادرست را در موقعیتی قرار می دهند که به هیچ وجه مستحق آن نیستند.

حال سوال رئیس جمهور و تصمیم گیرندگان این است که اگر آقای عبدالمالکی برای همین وزارت کار شایستگی ادامه کار را داشت، چرا مجبور به استعفا شد، زیرا در مقابل مجلس نباید او را استیضاح می کرد؟ این دوره برای وزارت کار و سیاست اجتماعی به گونه ای بود که سال ها طول کشید تا بهبود یابند. اما الان دوباره در موقعیتی قرار گرفته اند که بسیار حساس است که اگر اقتصاد کشور را می خواهند یکی از نقاط حساس مناطق آزاد و ویژه کشور است. آیا چنین اقداماتی به دلیل گرسنگی انجام می شود؟ این نامگذاری نشان می دهد که مناصب بین گروه های خاصی از مردم توزیع می شود که هر یک از آنها باید بدون داشتن صلاحیت لازم در موقعیتی باشند. »

دیدگاهتان را بنویسید