آقای هاندوزی! شما که مسئولان دولت قبل را به انصاف دعوت می کنید، از هرج و مرجی که ایجاد کرده اید خبر دارید؟

آقای هاندوزی!  شما که مسئولان دولت قبل را به انصاف دعوت می کنید، از هرج و مرجی که ایجاد کرده اید خبر دارید؟

روز جدید آقای خاندوزی شما از مسئولان دولت قبل دعوت می کنید منصف باشند و گزارش واقعی ارائه کنند و از افزایش بدهی دولت قبل به شبکه بانکی صحبت کنند. بیش از 140 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است؟

پس از گزارش کذب احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مبنی بر تورم 59 درصدی در شهریور 1400 که توسط آقای رئیسی و در فضای رسانه های داخلی و خارجی به دلیل مغایرت فاحش آن با گزارش رسمی مرکز آمار تکرار شد. بار دیگر به موضوع تبدیل شد و انتقاداتی را برانگیخت امروز بار دیگر شاهد ارائه گزارش های جعلی خاندوزی در مواردی مانند خزانه خالی، استفاده از حقوق، افزایش 550 درصدی بدهی دولت قبل به صندوق های بازنشستگی و… بودیم.

این گزارش های کذب در واکنش به اظهارات رئیس دولت دوازدهم که در نشست وزرا و استانداران در عید غدیر خم در خصوص انتقال میلیاردها دلار وجه نقد و حساب های قابل دسترس از دولت قبل به دولت اعلام شد، ارائه شد. دولت رئیس جمهور

سرمایه گذاری با سود بالاتر از بانک

1- هندوزی در مصاحبه خود ابتدا به وجود این نقدینگی در ابتدای دولت سیزدهم اعتراف کرد اما در بحث واردات به ناحق سعی کرد آن را کمرنگ جلوه دهد! و این واقعیت است که پاسخگویی به نیازهای ارزی بازار که عدم تامین آن از سوی بانک مرکزی باعث افزایش قیمت ارز آزاد و کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت می شود، تنها قابل انجام است. با دلار نقد بنابراین، بر اساس تحلیل کارشناسان، وجود ذخایر نقدی ارز، قدرت مداخله بانک مرکزی در بازار را به ویژه در ماه های اخیر افزایش داد، در غیر این صورت قیمت ارز بسیار بالاتر از نرخ فعلی خواهد بود.

2- خاندوزی در خصوص خزانه خالی به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور به رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد که در آن به پایان اعتبار ویژه اجرای پروژه های عمرانی اشاره شده است! موضوعی که قبلا مشخص شده بود فقط مربوط به اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه های عمرانی بود که تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می رسید نه کل موجودی خزانه!

3- آقای هندوزی استفاده نکردن از 54 تلاش مانند دولت قبل را مدیریت صحیح دولت سیزدهم در دخل و خرج کشور معرفی کرد! در عوض، بدون توضیح صادقانه، چه بخشی از سپرده در حساب های خاص در وزارت دارایی طبق ماده 125 قانون محاسبات عمومی استفاده شده است.

4- گزارش کذب دیگر آقای خاندوزی در مورد افزایش 550 درصدی بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی بود! این ادعای کذب در حالی مطرح شد که در سال های 1392 تا 1399 دولت یازدهم و دوازدهم در قوانین بودجه سنواتی مبالغی را به عنوان کمک به بودجه های لشکری ​​و کشوری پیش بینی کرده و با توجه به وضعیت نامناسب مالی این صندوق ها حتی به میزان 110 درصد. توسط خزانه داری پرداخت شد؛ بنابراین تناسب دستمزد بازنشستگان با کارگران همواره منبع این مشارکت ها بوده است. در این راستا در سال 1399 بیش از 34 هزار میلیارد تومان و در سال 1400 بیش از 70 هزار میلیارد تومان از سوی دولت دوازدهم به عنوان کمک علاوه بر اعتبارات مصوب برای تناسب حقوق بازنشستگان به صندوق بازنشستگی کشوری و لشکر پرداخت شد. سازمان تامین اجتماعی. همچنین با استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره 2 قانون بودجه سال 99 و 1400 مبالغی از منابع مختلف دولت به سازمان تأمین اجتماعی برای تقویت منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی و تسویه بدهی های قبلی پرداخت شده است. .

5- این اظهارات وزیر اقتصاد نه تنها به معنای بار قانونی الزام آور برای دولت در قبال صندوق های بازنشستگی خواهد بود، بلکه نشان دهنده عدم آگاهی وزیر دارایی از مطالبات و بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی است. . به همین دلیل وزیر اقتصاد می‌پرسد:

1- آیا می دانید تنها در پاییز و زمستان 1400 بدهی دولت سیزدهم به 200 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؟!

دوم – شما که از مسئولان دولت قبل دعوت به درستی و ارائه حساب واقعی و صحبت از افزایش بدهی دولت قبل به شبکه بانکی می کنید، می دانید که طبق گزارش رسمی بانک مرکزی که منتشر شده در روزهای اخیر پایه پولی در دولت سیزدهم بیش از 140 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؟

3- جنابعالی که به افزایش بدهی اوراق مالی در دولت قبل اشاره می کنید، آیا می دانید که از سوی دیگر ارزش دارایی های سرمایه ای در دولت قبل به 1.127 میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است. بدهی هایی ایجاد کرد که دولت تسلیم شد آیا سیزدهم است؟

4- اگر دولت قبل پروژه‌های عمرانی ناتمام در بهره‌برداری از راه‌ها، راه‌آهن، پروژه‌های آبرسانی، بیمارستان‌ها و ساخت مدارس را همراه با بازسازی‌های ناشی از سیل و زلزله به پایان نمی‌رساند، امروز دولت سیزدهم به دلیل افزایش ضرایب، هزینه مصالح چند هزار میلیارد تومان است.

5- اگرچه انتظار نمی رود هر پنجشنبه مانند دولت قبل شاهد افتتاح چندین پروژه عمرانی توسط دولت شما باشیم! اما چرا در یک سال اخیر دولت سیزدهم پروژه های عمرانی مانند پروژه انتقال آب از پشت سد معدن سیب به دریاچه ارومیه، راه آهن میدان – بستان آباد – تبریز، همدان – کردستان را به اتمام رسانده یا در شرف اتمام است. راه آهن، هزار تخت بیمارستانی و… کار نمی کند؟!

با صداقت و انصاف انتظار می رود! به این سوالات افکار عمومی که در فشار معیشتی ناشی از تصمیمات اقتصادی شما به خصوص در افزایش بی سابقه تورم قوی است پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید