آقای هاندوزی! پس برای جلوگیری از کاهش تورم چه کردید؟

آقای هاندوزی!  پس برای جلوگیری از کاهش تورم چه کردید؟

این روزها داغ است که اظهارات رئیس جمهور و وزرای او در روزهای قبل از تشکیل دولت سیزدهم، از سخنان رئیس جمهور در روزی که مدعی شد برای همه مشکلات برنامه دارد و همه چیز می تواند. حل شود، نه سخنان دیگر دولتمردان که از قضا دستی هم در اقتصاد دارند.

نواندیش-رضا امیری: این روزها داغ است که اظهارات رئیس جمهور و وزرای او در روزهای قبل از تشکیل دولت سیزدهم را از صحبت های رئیس جمهور در روزی که در مقابل دوربین تلویزیون اعلام کرده بود، داغ است. برای همه مشکلات برنامه ریزی کنید و اینکه هر کاری می شود کرد او بهتر از دیگر دولتمردان است که از قضا دستی هم در اقتصاد دارند.

یکی از نکات جالب در اظهارات آقای هندوزی، ناآمادگی وزیر اقتصاد این روزها است که در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت ارز گفت: آمادگی این موضوع را ندارم. اگر این اتفاق نیفتد، تورم بین 10 تا 15 درصد کاهش می یابد. من می گویم هر کس بعدی است، دولت نباید از طرف خودش این کار را انجام دهد!

آقای هندوزی در حالی که با این اظهارات سعی در تخریب دولت قبل داشت، امروز در زمانی که وزارت اقتصاد را برعهده دارد نتوانسته تورم را 10-15 درصد کاهش دهد شما کاری نکردید؟!

امروز دولت که قصد داشت مهار تورم را به عنوان یکی از موفقیت های خود در سبد اقتصادی خود قرار دهد. اعترافاتی از او شنیده شد که نشان از پذیرش ضمنی شرایط شدید تورمی در کشور دارد.

به گزارش تجارت نیوز، نرخ تورم نقطه ای در بهمن ماه 1300 به 53.4 درصد رسید، یعنی خانوارهای کشور به طور متوسط ​​53.4 درصد بیشتر از بهمن ماه 1400 برای خرید همین مجموعه کالاها و خدمات هزینه کرده اند.

در عین حال زمزمه هایی مبنی بر تورم سه رقمی در اقتصاد ایران به گوش می رسد. گروهی از کارشناسان معتقدند اقتصاد ایران در حال حاضر دچار انشعاب شده است و ادامه روند صعودی تورم در بلندمدت موید این مشکل است و در نتیجه تورم سه رقمی دور از انتظار نیست. با این حال، نهادهای پولی و مالی بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند که تورم تا دو سال آینده حدود 40 تا 50 درصد باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید