آلمان باید مسئولانه گذشته را روشن کند


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910488

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، مواضع اخیر صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران را مداخله گرانه، تحریک آمیز و غیردیپلماتیک دانست و گفت: مطالبات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات آلمانی یک امر است. لیست طولانی بنابراین، این آلمان است که باید مسئولانه گذشته را روشن کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، مواضع اخیر صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران را مداخله گرانه، تحریک آمیز و غیر دیپلماتیک دانست و گفت: متاسفانه برخی از مدافعان حقوق بشر کارنامه سیاه خود را در برابر مردم شریف و مقاوم فراموش کرده اند. ایران در جریان حمایت کورکورانه و ضدانسانی خود از رژیم صدام، همراه با تحریم های سخت پس از خروج آمریکا از برجام و همچنین سکوت در برابر اقدامات تروریستی داعش که آخرین آن ها حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، حقوق بشر را مبنای بازی های سیاسی قرار داد.

وی افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصول اولیه حقوق بشر از جمله کرامت انسانی، مخالفت با زور و حمایت از مظلوم همواره بر اساس اصل مسئولیت بوده است و این در حالی است که آلمان از آن فرار می کند. مسئولیت بین المللی خود در قبال احترام به حاکمیت کشورها. ضمن پناه دادن به گروه های تروریستی و تجزیه طلب جمهوری اسلامی ایران و همچنین اتخاذ رویکردی گزینشی و دوگانه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان در اقصی نقاط جهان از جمله فلسطین، خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کند. !

سخنگوی معاونت دیپلماسی بار دیگر با تاکید بر اینکه «تخریب روابط تاریخی پیامدهای بلندمدتی دارد»، تصریح کرد: مطالبات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران از مقامات آلمانی فهرست بلندبالایی است. بنابراین، این آلمان است که باید مسئولانه گذشته را روشن کند.

وی در پایان بار دیگر به مقامات آلمانی توصیه کرد که عقلانیت را به فضای روابط بازگردانند و از آشفتگی بیشتر روابط جلوگیری کنند و احترام و منافع متقابل را تنها راه همکاری پایدار دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید