وضعیت فعلی مدولباس در کشور محصول وابستگی به کالای قاچاق است/ دخالت مسئولانه دولت در موضوع حجاب و عفاف


ساعت: 21:07
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841796

سید مجید امامی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع اما غیر حاشیه ای، تجمیع و ترمیم سه گام اصلی در اجرای اقدامات یارانه ای کشوری است، اظهار داشت: این سه گام اساسی در اجرای یارانه های دولتی است. وی گفت: وضعیت فعلی مدولباس در کشور محصول انفعال در تولید، ازدواج های مختلط و وابستگی به کالاهای قاچاق و شبه قاچاق است که باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سید مجید امامی امشب در نشست خبری با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و ترغیب در خصوص اقدامات یارانه های دولتی و جراحی بزرگ اقتصادی گفت: این طرح مانع از اقدامات و فعالیت های خوب رسانه ها در این طرح شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این بود که با توجه به سه حوزه توسعه جهانی و ملی و انتظارات دولت مبنی بر لزوم این اقدام اقتصادی مبنی بر خروج تدریجی ارز ترجیحی، در مرحله اول با مردم، مسئولان و افراد تاثیرگذار همکاری کنیم. “

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: این تجربه نشان داده است که اگر بخواهیم درمان اقتصاد کشور را ادامه دهیم راهش این نیست که شب دور هم جمع شویم و سحر از رسانه ها بپرسیم؛ بلکه باید از اصحاب رسانه بپرسیم. بلکه باید طرح و ایده به موقع به رسانه ها ارائه شود و البته آنها هم زبان مردم را بلد باشند.

توضیح، تثبیت و اصلاح سه گام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی

این مسئول ادامه داد: در مرحله اول سعی کردیم با اطلاع رسانی به موقع اما غیر حاشیه ای طرح را تبیین کنیم. در مرحله دوم که هستیم، در مرحله تحمیل و تحکیم آن هستیم. بیشترین تاثیر منفی این طرح به دلیل عدم کنترل است.« بازار وجود دارد و در مرحله سوم برای بهبود این طرح تلاش خواهیم کرد.

امامی گفت: هنوز در مرحله ای هستیم که رسانه ها باید این طرح را تحلیل و عملا تثبیت کنند. از آنجایی که نارضایتی قیمت ها و عدم کنترل قیمت ها بر نظارت مردم متمرکز است، این طرح با تورم و موانع مواجه خواهد شد.

وی گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم اما با همدلی و امید می توان بر آن غلبه کرد. وی تاکید کرد: ما فرهنگ غلطی داریم و این فرهنگ استفاده نادرست از برخی کالاهای استراتژیک مانند نان است که این فرهنگ باید اصلاح شود.

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور گفت: ساختار قبلی ذاتاً مفسده داشت و نگاه چندمنفعه به ارز تبعات ناگوار اقتصادی زیادی داشت که به نوبه خود سود بسیار کمی برای مردم داشت.

دخالت مسئولانه دولت در موضوع حجاب و عفاف

این مقام مسئول در خصوص لزوم توجه به فرهنگ مد و لباس ایرانی-اسلامی در کشور گفت: موضوع مد و لباس داستانی بسیار غم انگیز و با افراط و تفریط فراوان است.

امامی بیان کرد: اولین مشکل در حوزه آسیب ها و فرهنگ کشور عدم تعادل در حوزه حجاب و عفاف است که مورد قبول دولت است و با تمام توان در این حوزه کار و اصلاح می کند.

وی با اشاره به دو اقدام اساسی دولت در این بخش گفت: نخست اینکه از نظر ساختاری، وزارت کشور هماهنگی های جدی در دستگاه ها و استان ها انجام داده است که اولویت آن بهبود و ارتقای پوشش دولت و مردم است. کارمندان بخش دوم، اولویت های مشترک کل نظام فرهنگی در سال 1401 قطعنامه و قطعنامه ای تحت عنوان راهبرد سه گانه ترویج عفاف تعیین کرد.

لزوم دسترسی آسان و ارزان به پوشش اجتماعی عفیف

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی گفت: سه راهکار در این حوزه در حال اجراست. ابتدا باید لباس اجتماعی زیبا، عفیف و ارزان در دسترس مردم باشد. البته برپایی نمایشگاه‌ها و استفاده از فرصت‌های شبکه بانکی نیز در دستور کار است.»

این مقام مسئول گفت: شرایط فعلی این حوزه محصول انفعال در تولید، یکپارچگی و وابستگی به کالاهای قاچاق و شبه قاچاق است که باید پایان یابد.

امامی تصریح کرد: چادر و مانتو از مانتو، لباس و شیشه معیوب گران‌تر است و باید به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک کنیم تا با قیمت مناسب و راحت به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بنابراین در سه ماه گذشته دولت از گروه کالایی درجه 4 به گروه کالایی درجه یک بازگشته و تعرفه واردات چادر درجه یک به 10 درصد رسیده است که به گمرک اعلام می کنیم و اعمال می کنیم.

وی با اشاره به راهبرد دوم در این حوزه خاطرنشان کرد: از منظر فرهنگی و رسانه ای، آثار برهنگی پنهان بر امنیت جنسی خانواده و تربیت فرزندان نیازمند تبیین است. چرا که عدم اطلاع رسانی دقیق در این زمینه باعث کاهش حساسیت خانواده ها نسبت به این مهم شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی تاکید کرد: اما راهبرد سوم این است که در همه این اقدامات عده ای هستند که نمی خواهند از قانون تبعیت کنند و بنابراین باید مسیر مجازات و برخورد موثر و هوشمندانه را در پیش بگیریم، بنابراین اگر ممنوعیت وجود دارد، موثر باشید.

امامی گفت: منکر برخورد انضباطی با متخلفان نیستیم، اما آثار روانی تذکرات کلامی و گفتگو با ناهنجاری های فوق بیشتر از ارزش های اجتماعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید